Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
uit natuurlijk!Op maandag 18 maart 2002 15:30 schreef -KOD- het volgende:
Blaast die je kast in of uit?
Verwijderd
natuurlijk... naja je hebt van die lamersOp maandag 18 maart 2002 15:31 schreef muldereric het volgende:
[..]
uit natuurlijk!
tuurlijk nie, iedereen doet het bijna zo en als ik het fout heb waarom zitten die blowholes er dan aan de achterkant van de caseOp maandag 18 maart 2002 15:35 schreef Tom S. het volgende:
Je zuigt nu de lucht weg die de CPU-fan nodig heeft om te koelen, lijkt mij.
Ik heb gevoeld jah, best wel behoorlijk wat luchtverplaatsing. Het is een 92mm fan uit een oude voeding. Maarja, binnenkort 2x Papst 3412 NGLOp maandag 18 maart 2002 15:34 schreef -KOD- het volgende:
[..]
natuurlijk... naja je hebt van die lamersheb je wel eens gevoelt of er wel duidelijk veel luchtverplaatsing is achter de kast door deze fan? want het zou misschien kunnen zijn dat zijn formaat niet helemaal lekker is of dat deze niet genoeg lucht kan verplaatsen waardoor alleen maar meer lucht vasthoudt dan daarvoor
Verwijderd
nee het is wel de bedoeling om de warmte die van je koelblok afkomstig is uit je kast weg te zuigen zodat er een constante luchtstroom ontstaat, en door een beetje onderdruk te creeeren zal deze warmere lucht snel de kast uitgaan waardoor je CPU alleen maar lager zou moeten worden in TEMP.Op maandag 18 maart 2002 15:35 schreef Tom S. het volgende:
Als je geen fan daar plaatst, krijg je meestal een ophoping van warme lucht achter je CPU
En wat is jou verklaring dan dat de CPU juist warmer word?Op maandag 18 maart 2002 15:37 schreef -KOD- het volgende:
[..]
nee het is wel de bedoeling om de warmte die van je koelblok afkomstig is uit je kast weg te zuigen zodat er een constante luchtstroom ontstaat, en door een beetje onderdruk te creeeren zal deze warmere lucht snel de kast uitgaan waardoor je CPU alleen maar lager zou moeten worden in TEMP.
Als je geen fan daar plaatst, krijg je meestal een ophoping van warme lucht achter je CPU
They made me do it.
Dat leek mij ook jahOp maandag 18 maart 2002 15:37 schreef -KOD- het volgende:
[..]
nee het is wel de bedoeling om de warmte die van je koelblok afkomstig is uit je kast weg te zuigen zodat er een constante luchtstroom ontstaat, en door een beetje onderdruk te creeeren zal deze warmere lucht snel de kast uitgaan waardoor je CPU alleen maar lager zou moeten worden in TEMP.
Verwijderd
Ik heb 2 12cm fans die lucht mijn kast injagen, dan heb je in ieder geval luchtstroom...scheelt 10 graden..
They made me do it.
Maakt geen reet uit. Hij word nu even warmOp maandag 18 maart 2002 15:43 schreef muldereric het volgende:
Ik zal hem eens om gaan draaien
Verwijderd
Haal dan gewoon de fan eruit, en voel nu aan de buitekant of er ook nog steeds warmte door die blowholes naar buiten gaat, meet je CPUtemp nog een keer. en tja als die echt lager is laat dan gewoon de fan eruit, scheelt ook weer herrie
Ik ben er nu achter dat het niet de fan is die het em doet.Op maandag 18 maart 2002 16:05 schreef -KOD- het volgende:
hehe sorry
Haal dan gewoon de fan eruit, en voel nu aan de buitekant of er ook nog steeds warmte door die blowholes naar buiten gaat, meet je CPUtemp nog een keer. en tja als die echt lager is laat dan gewoon de fan eruit, scheelt ook weer herrie
Voorheen had ik altijd een CPU-temp van 49 graden in normale toestand, nu is dat ineens 53 graden! Hoe kan dat?
Ik heb er niets aan gedaan! Ik heb wel een nieuwe versie van MBM binnen gehaald, zou MBM niet helemaal nauwkeurig zijn ofzo?
Verwijderd
je mag nooit 2 ventilatoren rechstreeks op elkaar laten blazen of zuigen desnoods plaats je gewoon een plaat tussen deze 2 ventilatoren, van dit fenomeen had ik al last bij mijn Pentium 200
Verwijderd
geblaat, ik heb 2 fans boven in, me cpu temp wordt lager dan eerst, systeem temp zakt ook zo'n 11 gradenOp maandag 18 maart 2002 15:35 schreef Tom S. het volgende:
Verwijderd
Verwijderd
Monteer voorin je case een inlaatfan, zul je zien dat je processor ineens een stuk koeler wordt.
effe voelen of er meer lucht uit de ander komt al zet je de ene uitOp maandag 18 maart 2002 19:26 schreef abreemjathuis het volgende:
Je "uitlaatfan" blaast lucht weg terwijl er geen verse lucht wordt ingeblazen. Er is m.i. dus meer verse lucht nodig om de zojuist weggeblazen lucht te vervangen.
Monteer voorin je case een inlaatfan, zul je zien dat je processor ineens een stuk koeler wordt.
(offtopic)ik kom ook uit (oud)delfgauw(offtopic)
Verwijderd
Anders breng je gewoon wat Artic opnieuw aan... maar MBM toen ik het ooit gebruikte was totaal niet zuiver met wat mijn BIOS aangaf... was echt 10C meer... Sisoft Sandra geeft daarentegen bij mij wel de TEMP door die mijn BIOS aangeeft
Verwijderd
[heel errug offtopic]Op maandag 18 maart 2002 20:41 schreef _ferry_ het volgende:
(offtopic)ik kom ook uit (oud)delfgauw(offtopic)
Ik uit "nieuw" (boven de videotheek).
Toevallig.
[/heel errug offtopic]