Budget DVD-speler, Samsung of CyberHome

Pagina: 1
Acties:

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Hallo,

In mijn zoektocht naar een budget DVD-speler (onder €200)
ben ik op het volgende gestuit:

mijn eisen:
- Dolby Digital Decoder, mijn amp kan namelijk wel 5.1 weergeven maar niet decoden.
- SVCD, VCD, CD-R compatible

Nou zit ik met het volgende, eerst dacht ik aan deze:
De CyberHome ADL528
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhome-help.de/bilder-unterseiten/front.gif
zie ook dit topic en deze site.
Deze kan alles en kost €149.

Maar nou kwam ik dit weekend deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS86459g.gif
Details hier
Deze kan ook DD decoden en alles afspelen, en het is een Samsung, dus leek mij altijd beter dan CyberHome.
Hij kost €179 en is natuurlijk een stuk mooier dan de CyberHome.
Toen kwam ik een aantal reviews tegen:
hier en hier.
De reviews zijn dus niet zo best, veel klachten over skippen bij slechts minimaal beschadigde DVD's enzo.
Worst DVD player as far as skipping is concerned. Especially if you are using substandard DVDs which are not made to the same specs like most american DVDs. Also, rental DVDs skip like crazy.
Ook schijnt ie moeilijk te doen met CD-R.

Welke moet ik nou nemen??
Iemand ervaringen met een van beide, of misschien wel allebei :?
Alle hulp is welkom :)

edit: die Samsung heeft ook een dubbele scartaansluiting, die kan je toch eventueel gebruiken om video door te lussen :?

specs

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Keuze is toch niet zo moeilijk meer als je de revieuw van die Samsung hebt gelezen? :?

specs

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Die cyberhome kan ook nog mp3-tjes aan! Dan is de keuze toch snel gemaakt!?

specs

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 05:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Cyberhome natuurlijk. Ik heb hier een Yamakawa staan, 2 1/2 jr geleden 400 gld (goedkoop dus) en nog steeds super. Die Bmerken zijn echt oke hoor!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb de Cybercome 512 en ben er erg tevreden mee :)

Speelt alles, en prima kwaliteit.

Verwijderd

Ik heb zelf een Samsung, welk type weet ik niet zo uit mijn kopske. Prima ding totaal geen klachten. Die van mij kan ook mp3tjes aan. En dat is echt supergeniaal!!! :9~

Als ik moest kiezen tussen deze 2 zou ik voor het Cyberhuis gaan :) De optie mp3 is echt doorslaggevend.

Ga je voor de looks, spaar dan nog 3 jaar en koop een Bang & Olafson ;)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Ik zou ook voor die Cyberhome gaan. Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over. Aangezien ik geen problemen heb met het afspelen van dvd, vcd en mp3 kan ik hem je zeker aanraden.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Wellicht dat je ook een Lenco kunt overwegen??

Zie http://www.lenco.de/av/product/dvd201.html

Rond de 180 euro en regiovrij... Ik heb er een en hij bevalt perfectos.. Zie ook de search en tweakers pricewatch :+

• taxman
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 18:13
Neem een Finlux 510, nu bij Megapool 170 euro. Mooier dan de Cyberhome (vind ik). Een vriend van mij heeft die Cyberhome, maar die maakt vrij veel lawaai en de Finlux heeft bij sommige SVCD's beter beeld. Maar de mp3-mogelijkheiden op de Cyberhome zijn weer beter (Finlux kan maar uit één directory tegelijk spelen).

Suc6 :)

• twopack
Op maandag 18 maart 2002 22:26 schreef Taxman het volgende:
Neem een Finlux 510, nu bij Megapool 170 euro. Mooier dan de Cyberhome (vind ik). Een vriend van mij heeft die Cyberhome, maar die maakt vrij veel lawaai en de Finlux heeft bij sommige SVCD's beter beeld. Maar de mp3-mogelijkheiden op de Cyberhome zijn weer beter (Finlux kan maar uit één directory tegelijk spelen).

Suc6 :)
Mp3 boeit me niet, kan ik net zo makkelijk van de pc spelen.
Alleen ik zie dat die Finlux ook een ingeboude DTS decoder heeft. Geeft ie dit ook door in 6 analoge uitgangen die ik op mijn prologic amp kan aansluiten??

specs

Verwijderd

Volgens mij staan die finlux gevallen ook in de weekamp of nekkerman (iniedergeval in een van die postorder boeken) Misschine dat daar info instaat over die speler.
Persoonlijk zou ik wat doorsparen en meer voor kwaliteit gaan dan voor uiterlijk. o ja en B&O is betalen voor uiterlijk.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een cyberhome L-528 en hij bevalt perfect.
Hij speelt alles af en codeert het geluid ook mooi. Ik heb er zelf mijn inspire 5300 op hangen en het geluid is monsterlijk. Hij heeft alleen af en toe wat aparte kuren, maar dan zet je hem ff uit en aan en dan doet hij het weer.
Kortom een perfecte dvd-speler voor de prijs.

En dat over het lawaai van de dvd-speler dat klopt, maar wie luister er nou een dvd-tje zonder geluid. :?

Verwijderd

Cyberhome zou ik ook nemen. De buren hebben er ook eentje, en als ik weer eens op de kids daar moet passen, ruled dat ding echt ;) Zeker ook omdat je er mp3's op kan afspelen (wat mijn buren eerst nog niet door hadden :P)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 19:17 schreef BonelessNiels het volgende:
Hij heeft alleen af en toe wat aparte kuren, maar dan zet je hem ff uit en aan en dan doet hij het weer.
hier ook, af en toe uit zetten en hij doet het weer goed.
maar het beeld is super! mijn vader heeft een b&o en dat beeld is echt niet beter! das pas zonde van je geld...
ik heb die cyberhome sinds de hcc dagen en al heel wat deeveedeetjes bekeken, superbeeld!

• twopack
Is er niemand die die Finlux 510 heeft toevallig.
Ik ben namlelijk erg geinteresseerd in een foto van de achterkant, kan ik nergens vinden.
Dus als iemand hem heeft en misschien ff fotootje zou kunnen maken.......
:)

specs

• taxman
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 18:13
Kijk anders eens op www.kieskeurig.nl voor specs en gebruikerservaringen van beide apparaten (en meer) :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 19:24 schreef bwe het volgende:
superbeeld!
idd >:)

alleen ik heb hem op het verkeerde moment gekocht :( 2 dagen later van ie 200 piek goedkoper :(

• twopack
Op woensdag 20 maart 2002 17:34 schreef Agony het volgende:
http://www.dvdinfo.be/hardware/mustek520.html

Is dit ook wat?
neej, die heeft geen ingebouwde decoder :+
Is er niemand die die finlux heeft en ff fotootje van de achterkant kan maken.
Bij alle megapools hier in de buurt is ie ook uitverkocht. :'(

specs

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 09:54

TaZz

Nostalgist

Een aantal collega's van mij hebben allemaal cyberhomes en die zijn er zeer enthousiast over....

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-03 13:57

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb een Cyberhome L528.

De eerste was vrij snel stuk. De tweede heb ik nogsteeds. Hij doet het prima. Zitten nogwel een paar foutjes in vind ik.

Bij een videoCD kan je allen naar het volgende/vorige nummer skippen als je eerst alle filmpjes in een programmalijstje programmeerd.

Bij MP3's laat de programmalijst maar een beperkt aantal karakters van de MP3naam zien. Onhandig.

Het loopwerk maakt het geluid van een neerstortende boeing.

Verder een goed ding. Ik heb op een duitse site gezien dat sommige mensen het cyberdrive DVD-rom loopwerk er uit sloopten en vervingen voor een toshiba. Gevolg: Een stille Cyberhome.

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de Samsung 811 kan alles afspelen mooi beeld etc etc etc maar is wel in 1 jaar 2 x stuk geweest!
Koop die cyberhome maar ook daar heb ik ervaring meer is een prima aparaat.
Al vind ik het beeld van de samsung wel mooier maar 2 x stuk in 1 jaar is zwaar beroerd

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Even een cortectie op eerder posting die 909 SPEELT geen cdr cdrw af ook die heb ik hier werkt perfect ! als mp3s geen prio zijn voor je neem die samsung 909 !
Pagina: 1