• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Ik kreeg eergisteren de nieuwe folder van Conrad in de bus,
en daar stond deze camera in:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/digicam.png

Een erg goede prijs voor een 2.1 megapixel camera, ik denk dat ik hem wel ga halen, meeste reviews zijn er tevreden over. Enige nadeel is voor mij de compact flash, aangezien ik al andere kaartje heb.

opmerkingen/ervaringen jongens?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

mustek ? :7
hmmm ik ken het merk niet
ik heb het niet meer zo op dat soort merkjes..netzoals trust enzow...maar tis idd wel lekker goedkoop ! :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Ja, maar ik heb ff gezocht, en mustek maakt onderandere bijv ook 3.1 Mpixel cameratjes, en trust heeft volgens mij alleen van die spycams? :)
nou ja, ik waag het er gewoon op..
voor deze prijs is het welte doen denk ik.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op maandag 18 maart 2002 15:25 schreef Firecow het volgende:
mustek ? :7
hmmm ik ken het merk niet
ik heb het niet meer zo op dat soort merkjes..netzoals trust enzow...maar tis idd wel lekker goedkoop ! :)
Mustek maakt volgens mij zo ongeveer alle B-merk flatbed-scanners (trust, plug&scan en meer van die onzin) en ze hebben (of hadden) ook nog een lijn van wat serieuzere SCSI-flatbeds, die ze wel onder hun eigen naam verkochten. Qua digicams zijn ze nooit echt bijster goed geweest en ik denk ook dat dit ding niet super-foto's oplevert, tenzij je er alleen maar vakantiepics mee maakt en ze niet groter dan 10x15 laat printen....

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Hmmm
ik heb van een vriend een Fuji Finepix 2400, die is ook 2.1 megapixel, zal het verschil dan echt zo groot zijn met de mustek? ik bedoel ze zijn allebij 1600x1200..

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32
Dat automatische focus klinkt ook wel eng, beetje zoomen is toch wel een vereiste.

no animals were harmed during the production of this message

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
mwoah, hij word voor men vriendin, die schiet normaal gewoon alleen foto's met haar APS camera'tje, dus daarom is de zoom niet echt nodig denk ik :P

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef Wiebbe het volgende:
Hmmm
ik heb van een vriend een Fuji Finepix 2400, die is ook 2.1 megapixel, zal het verschil dan echt zo groot zijn met de mustek? ik bedoel ze zijn allebij 1600x1200..
De lens maakt ook erg veel uit. Als deze cam een kunststof lensje gebruikt met een veel lager scheidend vermogen (hoog scheidend vermogen is belangrijk bij de kleine ccd's van digicams!) en een veel lager contrast enzo dan krijg je veel futlozere foto's dan wanneer er een goed objectiefje op zit met optisch glas en goede coating-lagen, en dat ga je merken als je verder gaat vergroten. En de kwaliteit van de CCD telt natuurlijk ook mee. Ik verwacht voor dit geld geen cam met een erg goede CCD.....

edit:

typo's

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Hmm, dus zoals al gezegt is, is deze camera alleen geschikt voor bijv, vakantie foto's of voor verjaar dagen.. Net als een gewone Camera daar voor gebruikt word..

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op maandag 18 maart 2002 15:15 schreef Wiebbe het volgende:
Ik kreeg eergisteren de nieuwe folder van Conrad in de bus,
en daar stond deze camera in:

[afbeelding]

Een erg goede prijs voor een 2.1 megapixel camera, ik denk dat ik hem wel ga halen, meeste reviews zijn er tevreden over. Enige nadeel is voor mij de compact flash, aangezien ik al andere kaartje heb.

opmerkingen/ervaringen jongens?
Ik heb vrijdag die 1,3 megapixel besteld die op de andere pagina staat, die van HP, en die gaat in ieder geval terug, wat een ballen ding, ik kijk, druk af en wacht......en wacht......en wacht......en wacht...... ohwja, flits&klik en wacht......en wacht......en wacht...... en jahoor, ik kan de volgende foto schieten :( :(

Maar goed, die mustek (Ik heb een Mustek 1200dpi USB scanner en dat is echt een perfekt apparaat) wordt hier dus ook afgeraden geloof ik??

Op zich wel jammer want de prijs is wel leuk imo ......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

Klippy

Still Game

Ik heb 'm gezien ja.

Maar ik denk dat meer dingen als megapixels een rol spelen.

Ik heb zelf ook maar een 1,3MP, Fuji FixePix 1300, zijn genoeg topics over. En die doet wat íe moet doen voor een leuke prijs.

Is €75 goedkoper.
Ik weet niet wat die Mustek voor foto's maakt, dus geef eens wat URL's naar die reviews dan....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• BYM

BYM

Op maandag 18 maart 2002 19:03 schreef LiquidSilver het volgende:
Ik heb 'm gezien ja.

Maar ik denk dat meer dingen als megapixels een rol spelen.

Ik heb zelf ook maar een 1,3MP, Fuji FixePix 1300, zijn genoeg topics over. En die doet wat íe moet doen voor een leuke prijs.

Is €75 goedkoper.
Ik weet niet wat die Mustek voor foto's maakt, dus geef eens wat URL's naar die reviews dan....
De pricewatch zegt dat die finepix € 196 kost.....?
Anywayz ik wil zowieso een digicam met compact flash, want daar heb ik al een 128mb kaartje voor......

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

leuke camera voor die prijs, maar verwacht er niet al te goede foto's van...

de Fuji 2600 is voor 385 euro bij Funprice een stuk betere aankoop, maar jammer dat je een CF-camera zoekt...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• BYM

BYM

Op maandag 18 maart 2002 19:18 schreef Mooooody het volgende:
leuke camera voor die prijs, maar verwacht er niet al te goede foto's van...

de Fuji 2600 is voor 385 euro bij Funprice een stuk betere aankoop, maar jammer dat je een CF-camera zoekt...
Daar zoek ik ff een toenadering op, want jammer van CF in het algemeen, of CF in het geval van de aanbieding van Funprice waar je het over hebt??

Ik heb reeds een pcmcia adapter, een usb adapter en dan die 128mb cf kaart, beetje zonde om dat te laten liggen, en terugkrijgen wat ik ervoor betaald heb lukt ook niet :(

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 18 maart 2002 19:55 schreef BYM het volgende:

[..]

Daar zoek ik ff een toenadering op, want jammer van CF in het algemeen, of CF in het geval van de aanbieding van Funprice waar je het over hebt??

Ik heb reeds een pcmcia adapter, een usb adapter en dan die 128mb cf kaart, beetje zonde om dat te laten liggen, en terugkrijgen wat ik ervoor betaald heb lukt ook niet :(
ik bedoelde dat het jammer was dat hij perse een camera die CF ondersteund wil hebben...anders had hij de fuji 2600 kunnen kopen...

zelf zou ik sneller gaan voor een CF-camera, omdat CF toch meer standaard is dan smardmedia en je zo'n kaartje voor meer toepassingen kan gebruiken...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op maandag 18 maart 2002 19:16 schreef BYM het volgende:

[..]

De pricewatch zegt dat die finepix € 196 kost.....?
Anywayz ik wil zowieso een digicam met compact flash, want daar heb ik al een 128mb kaartje voor......
ga ermaar niet van uit dat hij 128 slikt :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• BYM

BYM

Op maandag 18 maart 2002 22:10 schreef Firecow het volgende:

[..]

ga ermaar niet van uit dat hij 128 slikt :)
Tsjah daar zou je zowaar nog eens gelijk in kunnen hebben ja :(

• BYM

BYM

De camera waar dat over gaat, slikt zowieso geen Compact Flash geheugen, maar Smart Media .......

edit:

Erhmmmm, jezelf quoten ipv editen werkt ook niet echt BYM, bedtijd ofzo |(

Verwijderd

de olympus c100 is niet veel duurder alleen wel 1.3 megapixel, maar kwaliteit is voor die prijs gewoon super

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23
Ik heb deze camera sinds gistermiddag in huis. Dit is een foto die ik ermee gemaakt heb (wel even geresised naar 800*600). Ik hoop dat ie niet te groot is...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/linux.windows/pics/maarten.jpg

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
heb zo het idee dat ze ze allemaal verzonden op dezelfde dag ;)
ik ben ff naar buiten gegaan, en een paar foto's gemaakt,
deze zijn geresized naar 800x600 en compressed met jpeg ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/foto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/foto3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/foto4.jpg

owja, die pvda foto is met 2x digi zoom, en is niet mijn huis ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

Op donderdag 28 maart 2002 16:21 schreef Wiebbe het volgende:
heb zo het idee dat ze ze allemaal verzonden op dezelfde dag ;)
ik ben ff naar buiten gegaan, en een paar foto's gemaakt,
deze zijn geresized naar 800x600 en compressed met jpeg ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

owja, die pvda foto is met 2x digi zoom, en is niet mijn huis ;)
tip: nooit digi-zoomen...

je kan beter zonder digi-zoom een foto maken en later croppen...kun je dezelfde foto maken zonder kwaliteitsverlies...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op donderdag 28 maart 2002 18:36 schreef Mooooody het volgende:

[..]

tip: nooit digi-zoomen...

je kan beter zonder digi-zoom een foto maken en later croppen...kun je dezelfde foto maken zonder kwaliteitsverlies...
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld... Maar laten we die beerput maar niet opentrekken....

Verwijderd

OF wel :) Ik ben het er mee eens, NOOIT digizoomen...Photoshop met een XP180+ onder z'n gat kan toch iets beter resamplen dan een digicammetje

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 15:12

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

agreed...
maar ik denk dat je voor dit geld een vrij aardig cameraatje hebt, je moet er alleen niet te hoge eisen aan stellen...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Als je goed zoekt zie je soms de Kodak DC3800 voor rond de 600 oude guldentjes in de aanbieding, ik heb deze camera gehad en was er erg tevreden over. Misschien ligt het aan mij, maar ik zou zelf liever een Kodak kopen dan een Mustek...Kodak DC3800 is ook 2.1MP, mooi design en stevige metaal-legering (aluminium ofzo kweenie precies) behuizing...echt een mooi dingetje..
Pagina: 1