2e HD herkenning in Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nu een 2e hd, na wat zoek werk heb ik de goede IDE kabel gevonden, nu wordt de HD wel door de BIOS herkent mijn disk nu wel (door auto detect en lba instelling in te stellen)

Maar windows herkent mijn hd niet.

Mijn instelling.

Boot HD --> pri master
CD Reader --> pri slave
2e HD (dus de nieuwe maxtor) --> sec master
Brander --> sec slave

Wie kan me helpen, zodat windows mijn 2e HD ook herkent

Ps: Ik heb WindowsME

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Probeer eens met FDISK je 2e harde schijf herkenbaar te maken...

FDISK
5 andere harde schijf
2 (of 1) iig de nieuwe harde schijf selecteren
1 nieuwe partitie aanmaken
1 primaire partitie aanmaken

en voila! :)

suc6!

edit:
stapje vergeten

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Liquid
  • Niet online
ok hij doet het nu, maar ik heb nog een probleem....

Op mijn eerste HD had ik partities C:\ D:\ E:\

Nu heb ik mijn 2e HD ook ingedeelt, windows heeft het nu een beetje in de wargegooid..

Op D:\ stond al mijn progjes, nu is dat verschoven naar E:\ (de rest dus ook allemaal 1 drive letter gestegen) Hoe kan ik dat terug veranderen?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In de device-manager, properties van de disk kun je de letter-volgorde bepalen.

Virussen? Scan ze hier!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

En anders kan je op je nieuwe Maxtor ook alleen maar een extended partitie maeken met logische drivers. Deze worden dan achter je 1e HD geplakt (C:, D: en E: is oude schijf, F: en verder is nieuwe schijf...)

If nothing is written below, I was the last to reply...

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Er is een handig proggie, Drive mapper van Partition Magic waarmee je de driveletter opgeeft die veranderd is waarna hij hem de nieuwe geeft of andersom..I kheb het ook vaker gebruikt, het gaat om meer dan honderd verwijzingen..

By the way, moet je brander niet beter op een Master staan ??

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:24
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 september 2000 21:08 schreef psychotic het volgende:
Er is een handig proggie, Drive mapper van Partition Magic waarmee je de driveletter opgeeft die veranderd is waarna hij hem de nieuwe geeft of andersom..[/quote]Bij mij werden door dit geintje allerhande ini bestanden vernaggeld. Stond er in een ini bestand e: bijvoorbeeld vanwege het woord positie:, dan werd dit door drivemapper positif:. Kijk er dus mee uit.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Is toch juist heel positif:)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bij mij werden door dit geintje allerhande ini bestanden vernaggeld. Stond er in een ini bestand e: bijvoorbeeld vanwege het woord positie:, dan werd dit door drivemapper positif:. Kijk er dus mee uit.[/quote]Maar dit is dus wat Liquid juist wilt...
Natuurlijk is de waarschuwing 'kijk er dus mee uit' wel op zijn plaats, want let wel computers gaan sneller kapot dan je lief is.:)

Door het plaatsen van een tweede harde schijf is de volgorde van je drive letters als volgt veranderd...

C: HD1 primaire partitie
D: HD2 primaire partitie
E: HD1 eerste logische drive op extended partitie
F: HD1 tweede "" "" ""
G: HD2 eerste "" "" "" (of derde op HD1 natuurlijk)
Etc, etc.

De bedoeling is dus om de D: schijf naar de laatste letter toe te mappen, waardoor E: weer D: wordt en F: weer E: etc, etc.

Als alternatief kun je het gebruik van Magic Mover van PM overwegen. Dit pakket zou de software van partitie kunnen doen verhuizen, maar eerlijk gezegd heb ik niet zo een vertrouwen in software die 'eventjes' de registry van Windows aanpassen dus...

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Liquid
  • Niet online
yo bedankt iedereen,

HD is up and running :)

(maar snelheid van 7200 rpm valt toch tegen... :( )
Pagina: 1