Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] Tijd loopt constant verkeerd..

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ziet hier met een irritant probleem: de tijd van WinXP is constant verkeerd. Als ik em goed zet dan staat ie een paar kwartier later weer compleet fout. Ook werkt het syschroniseren van de tijd niet(nou boeit me dat ook niet erg, aangezien dat maar 1x per week gebeurt). Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Kan het zijn dat de bios batt op is? Mn mobo is een ECS K7s5a.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Kan zijn ja.

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:03

FTL

Windows XP synchroniseerd zijn tijd met time servers op internet.. heb je je Time zone wel goed staan?

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 15:13 schreef FTL het volgende:
Windows XP synchroniseerd zijn tijd met time servers op internet.. heb je je Time zone wel goed staan?
Jep. Maar ik heb hier ook pas sinds 2 dagen last van. Voor de rest werkte het altijd perfect.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 03:36
Hmmmm toevallig, dat heb ik dus ook dat de klok steeds achterloopt met Xp..... nieuwe pc, dus de batterij zal niet leeg zijn lijkt me...
Ik zou dus ook wel willen weten wat dit is. Tijd synchronisatie uitzetten misschien? Iemand een ander idee?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

hehe, had ik ook last van, maar dan aleen dat de uren niet klopten, ik maar eerst bij de tijdzone gekeken, en zie daar, hij stond ingesteld op canada :) en nu maar op a'dam en ik ook weer blij :D

• nimm2
  • Laatst online: 20-11 03:30

nimm2

.

oh, ik heb mede uit frustratie hierover XP weer terugvervangen door W2K...

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 15:16 schreef Exar_Kunn het volgende:
Hmmmm toevallig, dat heb ik dus ook dat de klok steeds achterloopt met Xp..... nieuwe pc, dus de batterij zal niet leeg zijn lijkt me...
Ik zou dus ook wel willen weten wat dit is. Tijd synchronisatie uitzetten misschien? Iemand een ander idee?
Ik heb tijd Syschronisatie uitgezet. Ik heb deze pc zon 3 maanden gok ik, dus die van mij is ook redelijk nieuw. Welke mobo heb jij eigenlijk?

Verwijderd

Waarschijnlijk gewoon je cmos batterij leeg

• Exar
  • Laatst online: 29-11 03:36
Op maandag 18 maart 2002 15:23 schreef wcduck het volgende:

[..]

Ik heb tijd Syschronisatie uitgezet. Ik heb deze pc zon 3 maanden gok ik, dus die van mij is ook redelijk nieuw. Welke mobo heb jij eigenlijk?
Intel 845 chipset (versie met DDR), merk mobo weet ik zo ff niet, ik heb dat ding pas enkele weken en heb weinig tijd gehad om te tweaken... :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 15:36 schreef infinity_master het volgende:
Waarschijnlijk gewoon je cmos batterij leeg
Dit is dan wel verdacht snel: 3 maanden. Hmm, ik zal wel een nieuwe kopen. Hopelijk is dat het echt. Iemand anders nog suggesties? Het is dus als ik al in WinXP zit, dus niet alleen wanneer in em opnieuw opstart/aanzet. Ineens is de tijd dan gewoon complaat verkeerd.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> verplaatst van [HA] naar [forum=11] :).

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 17:33 schreef Bulldog het volgende:
-> verplaatst van [HA] naar [forum=11] :).
Is dit nou wel zo handig? Volgens mij ligt het namelijk niet aan WinXP, maar aan de hardware.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:21
Zeker geen hw probleem. Een batterij in een pc gaat echt wel 10 jaar mee, dus als ie na 3 maanden al moeilijk doet klopt dat niet (ok, sommige batterijen zijn gewoon gaar, maar dat heb je met alles).
Volgens mij is de time-server gewoon niet goed ofzo. Daarom loopt je tijd steeds verkeerd. Oh ja, als je in een netwerkdomein zit kan het wel eens de server zijn die moeilijk doet (dat die dus achter loopt).

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 20:33 schreef FlamerX het volgende:
Zeker geen hw probleem. Een batterij in een pc gaat echt wel 10 jaar mee, dus als ie na 3 maanden al moeilijk doet klopt dat niet (ok, sommige batterijen zijn gewoon gaar, maar dat heb je met alles).
Volgens mij is de time-server gewoon niet goed ofzo. Daarom loopt je tijd steeds verkeerd. Oh ja, als je in een netwerkdomein zit kan het wel eens de server zijn die moeilijk doet (dat die dus achter loopt).
Dus volgens jou kan het ook mn Freesco bak zijn die vaag doet? Ik heb wel timeserver synchronisation uit staan.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoe staat de tijd in de bios eigenlijk?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
ja als ie daar goed staat ligt het iig niet aan je bat maar aan je instellingen.

Strava

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 18 maart 2002 21:18 schreef wcduck het volgende:

[..]

Dus volgens jou kan het ook mn Freesco bak zijn die vaag doet? Ik heb wel timeserver synchronisation uit staan.
Doet eens op je XP bak
code:
1
NET TIME /QUERYSNTP

Je ken ook
code:
1
NET TIME /SETSNTP:tick.usno.navy.mil tock.usno.navy.mil

doen, dan zorgt het Amerikaanse Ministerie van Defensie er voor dat je klokje op tijd blijft lopen.
Tenzij je gewetensbezwaren hebt, natuluk ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Postman
Op maandag 18 maart 2002 21:18 schreef wcduck het volgende:

[..]

Als die bak je clients voorziet van de tijd (standaard NT domein doet dat wel, bijv.) dan kan het idd je Freesco bak zijn.

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 22:50 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Doet eens op je XP bak
code:
1
NET TIME /QUERYSNTP

Je ken ook
code:
1
NET TIME /SETSNTP:tick.usno.navy.mil tock.usno.navy.mil

doen, dan zorgt het Amerikaanse Ministerie van Defensie er voor dat je klokje op tijd blijft lopen.
Tenzij je gewetensbezwaren hebt, natuluk ;)
Als ik dat doe dan zegt ie iets van:
Er is een fout opgetreden bij de syncronisatie met tock.usno.navy.mil. Uit veiligheidsoverwegingen kan Windows geen synchronisatie met de server uitvoeren omdat de datum niet overeen komt. Pas de datum aan en probeer het overnieuw.

Dit werkt dus niet. Ik zal die timeserver ook instellen bij mn freesco bak, alhoewel die altijd al fout heeft gelopen.

• Postman
Op maandag 18 maart 2002 23:42 schreef wcduck het volgende:
Dit werkt dus niet. Ik zal die timeserver ook instellen bij mn freesco bak, alhoewel die altijd al fout heeft gelopen.
Timeserver hoef je op zich niet in te stellen. Zorg gewoon dat je server ook de tijd heeft die jij wilt zien.
Bij ons op school hebben we een lokaal alleen voor ons (derde jaars >:)) waar een Debian server/NT server draait en we SuSe/NT4 clients hebben. De servers lopen echter 10 min achter en dus elke keer als we de tijd veranderen en opnieuw opstarten lopen de clients ook 10 min achter.

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 23:50 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Timeserver hoef je op zich niet in te stellen. Zorg gewoon dat je server ook de tijd heeft die jij wilt zien.
Bij ons op school hebben we een lokaal alleen voor ons (derde jaars >:)) waar een Debian server/NT server draait en we SuSe/NT4 clients hebben. De servers lopen echter 10 min achter en dus elke keer als we de tijd veranderen en opnieuw opstarten lopen de clients ook 10 min achter.
Ik heb nu de timeserver ingesteld op de router. Nu loopt die dus goed. Is mn Freesco bak nu ook een timeserver geworden? Zo ja: hoe zet ie die dan in WinXP erin? We raar trouwens dat alle andere pc's er geen last van hebben(dat de tijd compleet verkeerd loopt).

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Virusje?

• wcduck
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 21:42 schreef Merely het volgende:
Hoe staat de tijd in de bios eigenlijk?
De tijd in de bios staat ook verkeerd.

Ik heb nu ook de timeserver van de usnavy zoals hierboven vermeld ingesteld. Nu zet ie em goed als ik zeg "synchroniseren". Dit gebeurt echter automatisch maar 1x per week. Na een uur loopt ie meestal al weer compleet fout. Verder heb ik de tijd op +2 uur moeten zetten, want op 1+(zoals ie zou moeten staan) loopt ie een uur achter.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

(jarig!)
Hrmm, faag, ik had ook zoiets in XP. Toen de tijd had ik nog geen firewall dus ik dacht dat het een virus/scripje was ofzo. Na herinstallatie werkte alles weer zoals het hoorde.

• Zet de tijd in je BIOS goed en kijk of die wordt bewaard
• Hoe synchroniseer je? Probeer het eens met Statbar
• Check nogmaals je taal/timezone en andere locatieafhankelijke instellingen
• Kijk even bij software of je fage dingen ziet

Zoek anders je register nog na naar 'clock' ofzo. Ik zeg ook maar wat :)

De makkelijkste uitweg: format C: :o Dat werkte bij mij iig ;)

Dividend for Starters

Pagina: 1