GF2mx agp + TNT2 pci = reboot

Pagina: 1
Acties:

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 15:37
In mijn AGP slot: Geforce 2 MX (Detonator 23.12)
In mijn PCI slot: TNT 2 m64 TV-out (Detonator 23.12)
Moederbord: Abit BH6 rev. 1.0
Voeding: 250 Watt
Processor: Celeron 2 566@850
Windows XP Pro
----------------------------------

Zoals je kunt zien heb ik 2 videokaarten in mijn kast. Twee desktops onder XP werkt wel goed, maar zodra ik een spel of een DivX start reboot mijn systeem. Dit geldt voor mijn primaire kaart, voor mijn secundaire kaart op een monitor en voor mijn secundaire kaart op een TV. Zonder die TNT2 PCI kan ik wel gamen en films kijken, geen reboots dus (uptime is dan soms meer dan een week).

Ik denk dat die twee Nvidia GPU's samen teveel van mijn 250Watt voeding verlangen, wie weet hier meer van of heeft soortgelijke ervaringen?

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Welke kaart staat in de bios als standaard ingesteld? Volgensmij moet dit de pci zijn (als ik me het goed herinner)
En dat ie het niet kan trekken geloof ik niet, mijn pc heeft een 235 watt voeding, en die trekt ook wel 2 kaartjes, en dan heb ik er best wel veel troep bij ingebouwd.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
pci kaart in ander slot ? Misschien heb je hem in het 1e slot naast het agp slot (= shared irq )

• 504
1. Ik heb het zowel met PCI als met AGP in de BIOS geprobeerd...

2. Hij zit niet in het 1e slot naast de AGP maar in PCI-slot 2

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

• Gisae
  • Niet online
Wat als je je proc weer standaard laat lopen? doet ie het dan wel?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• 504
..terug naar 566 Mhz....zelfde probleem :'(

• 504
....Ik ben er nu achter, dat wanneer ik boot met PCI in de BIOS, ik DivX (fullscreen) kan kijken via mijn PCI kaart. Wanneer ik hem op AGP zet in de BIOS kan ik fullscreen films kijken op mijn AGP. Wanneer ik het anders doe reboot mijn systeem weer. :(

Het vervelende is dat ik (korte) filmpjes en games wil kijken (spelen) via mijn AGP kaart op mijn 19" en dat ik DivX Films fullscreen wil kunnen kijken op mijn TV via de PCI met TVout. :?

Snappuutnog....

• 504
:: Up ::

• Gisae
  • Niet online
Misschien wil ie het alleen draaien op je standaard kaart, en als je de niet standaard kaart gebruikt denk dde pc dat er iets mis is ofzo.
Zal wel aan instellingen liggen, maar vraag me niet welke.

• 504
Ik vraag je welke?

(ik denk stiekum toch nog aan die voeding)

• Gisae
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 11:17 schreef 504 het volgende:
Ik vraag je welke?

(ik denk stiekum toch nog aan die voeding)
Probeer format C >:)

• 504
nou, ik heb er idd aan gedacht om een verse image van XP terug te zetten, maar voor mijn gevoel ligt het daar toch niet aan.

DXdiag.exe geeft een fout op de AGP D3D test, dus toen dacht ik aan een IRQ conflict, maar ik heb er geen kunnen vinden.

Kan het zijn dat die twee Nvidia GPU's door door elkaar gehaald worden omdat op beide de zelfde driver (Detonator versie) is geinstalleerd?

• 504
up

<table border=0 cellpadding=1><tr><td bgcolor=black><table width=490 border=0 cellpadding=4 cellspacing=1><tr><td bgcolor=white width=90><font color=#990000>Sinterklaas</font>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/%7Ecrew/sint/icon.jpg</td><td bgcolor=white>Topics omhoogschoppen wordt niet op prijs gesteld, je mag best een beetje geduld hebben.</td></tr></table></td></tr></table>

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op donderdag 21 maart 2002 18:52 schreef 504 het volgende:
up
[on-officiële waarschuwing]
Niet te veel omhoog schoppen, dan vallen er alleen maar slotjes. Het is al in SU geplaatst, een beetje oppassen dus
[/on-officiële waarschuwing]
Pagina: 1