Toon posts:

[CD writer] SCSI probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op mijn stage, en ik wil voor het eerst een cd gaan branden, blijkt dat 't ding nie werkt. Ik krijg namelijk elke keer de volgende error als ik een cd writer wil kiezen:
No compatible CD writer devices found on SCSI Bus

Software is Easy CD Pro 95

Alle "stekkertjes" zitten er volgens mij in, 1 voeding en 1 SCSI kabel (zo platte met van die pinnetjes?). Ik ben nogal een leek hierin, dus weet iemand misschien hoe ik nu verder moet? :?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je alles goed geterminated? Dus zie je je writer in windows en kun je daar een cd mee lezen?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een CD moet met merk en type bekend zijn, en ondersteund worden, door een burner-applicatie (van daar : "No compatible CD writer devices found on SCSI bus")
Zoek dus op welk merk en type je CD-writer is, en ga na of die wel tot de door Easy CD Pro 95 ondersteunde behoort.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Nee, onder verkenner staat de writer niet als station.

Hoe ga ik dat erbij zetten? Want ik heb al hardware detectie gedaan, maar die vond niks nieuws. En volgens mij ontbreekt hier elke installatie gids van die writer....

Hopeloze zaak gok ik...

Verwijderd

probeer eens een nieuwere versie van je cd brand programma.
kan zijn dat deze jou cd niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 14:38 schreef snakeeye het volgende:
probeer eens een nieuwere versie van je cd brand programma.
kan zijn dat deze jou cd niet ondersteund.
Dat zal ik eens gaan doen, een update downloaden. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Weet je ook zeker dat het een scsi-brander is!?

En zoja, is de scsi-adapter wel goed geinstalleerd in windows?!

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien beter om een ander programma te downloaden, wat meerdere writers ondersteund?

't is trouwens een Philips cdrw 400 series

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 14:42 schreef Twynn het volgende:
Weet je ook zeker dat het een scsi-brander is!?

En zoja, is de scsi-adapter wel goed geinstalleerd in windows?!
Ik neem aan van wel, alles zou het moeten doen, want de vorige werknemer die hier heeft gewerkt kreeg hem ook altijd gewoon aan de praat.

In windows bij SCSI controllers staat niks over philips en cd writers dusse... wat nu?
Er loopt zo'n zwarte kabel met philips erop van de (externe) brander naar de kast, zo'n platte met van die pinnetjes, dat is toch een SCSI.

• mvdejong

mvdejong

Op maandag 18 maart 2002 14:38 schreef DeStedebouwer het volgende:
Nee, onder verkenner staat de writer niet als station.

Hoe ga ik dat erbij zetten? Want ik heb al hardware detectie gedaan, maar die vond niks nieuws. En volgens mij ontbreekt hier elke installatie gids van die writer....

Hopeloze zaak gok ik...
Als de CD-writer niet als CD-ROM wordt gezien, hoeft je voorlopig geen aandacht aan de burner-applicatie te schenken. Eerst moet deze gezien worden.
Is de driver voor je SCSI-controller geinstalleerd en geladen ?
Zie je daaronder dan wel de CD-writer hangen ?
Ik weet niet welke windows-versie je draait, en kan je dus niet precies vertellen waar je moet kijken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Win 95

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is die driver dus niet geinstalleerd en geladen, hoe ga ik die installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik die writer zover, dat hij herkent wordt als cd rom drive?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• mvdejong

mvdejong

Als de driver voor de SCSI-controller geladen is, dan worden CD-readers (en dus ook de reader-functionaliteiten van de CD-writer) direct herkend.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 15:39 schreef mvdejong het volgende:
Als de driver voor de SCSI-controller geladen is, dan worden CD-readers (en dus ook de reader-functionaliteiten van de CD-writer) direct herkend.
En die driver laden we door bijvoorbeeld de nieuwste demo van NERO te installeren? (Daar had iemand van FOK! het namelijk over.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 15:39 schreef mvdejong het volgende:
Hoe kan ik zien welke SCSI controller er in zit? :?

Verwijderd

Topicstarter
Die zogenaamde SCSI kabel heb ik nog eens goed bekeken, maar daar staat op: Parallel Port Cable.

Warning: Only use for the parallel printer port of your computer. Do not use for any other port like a scanner or SCSI port. Otherwise severe damage to computer or other external devices may result. Dingetje ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                 -|------|
                 -| |
 In pc kast "mannetje" -|   |  Een niet gebruikte uitgang "vrouwtje" 
                 -| |
                 -|------|
                    |
                    |
                    |
                    kabel naar brander die los op kast van pc staat.

Ben ik nou fout bezig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NERO gedownload en geinstalleerd, maar die herkend hem ook nie... Dus moet ik ff weten welke SCSI controller er in zit, want er staan er zoveel in dat lijstje bij configuratiescherm - hardware - SCSI controllers

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Slotje dankzij al die fijne kicks die je gebruikt.
tipje: als je eens zou proberen om een topic in het juiste forum te plaatsen zou het maar zo kunnen dat je antwoord krijgt op je vragen.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.