Toon posts:

oude HD in nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik overweeg in mijn nieuwe machine (K7T266A Pro2; Athlon XP 1800; IBM Deskstar 120GXP) een van de harddisks uit mijn 3 jaar oude systeem er bij in te bouwen;

Heeft dit zin ? (extra opslagcapaciteit),
maar belangrijker: heeft zoiets (i.h.a.) effect op snelheid en/of betrouwbaarheid ?

Alvast bedankt,
:?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wat voor oude schijf is het :?

Verwijderd

Ligt eraan hoeveel rpm die schijf is en hoe groot hij is, aan de hand daarvan kan je kijken of het nut heeft

Verwijderd

Zolang je voeding het aankan, maakt het volgens mij niet zoveel uit...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Als je het ding puur als dataopslag gaat gebruiken, is het geen probleem.. (gewoon als op de secondary controller ofzo).

Zolang je je os maar op de snelle harddisk houd zal er geen performance verlies zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik inderdaad even vergeten.
De 'oude' HD is een Maxtor N256, geen 7200 RPM en slechts 4 Gb.

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Op maandag 18 maart 2002 14:56 schreef AdjEd het volgende:
Dat was ik inderdaad even vergeten.
De 'oude' HD is een Maxtor N256, geen 7200 RPM en slechts 4 Gb.
Gewoon op je secondairy IDE controller naast je crdomspeler plaatsen. 4 Gb, kan je leuk je mp3-tjes op bewaren :)

specs

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 11:22

Snow_King

Konijn is stoer!

Op maandag 18 maart 2002 16:14 schreef topper het volgende:

[..]

Gewoon op je secondairy IDE controller naast je crdomspeler plaatsen. 4 Gb, kan je leuk je mp3-tjes op bewaren :)
heb jij zoveel cd's dan? :P

Nee der is nix mis met een oude schijf!!!!!!!

Ik heb precies de zelfde schijf als MASTER! :(

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:14
Gewoon doen

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

mmm niet op 2 harde schijven zetten (dus niet je nieuwe naast je nieuwe hd) wand die gaat dan lekker op AT33 lopen en dan is je 66/100 een heel stuk langzamer!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

ik heb de ervaring dat mijn computer een stuk langzamer ging lopen met een extra D erbij, die al wat ouder was. Ik heb dit met een IBM 40 MB drive geprobeerd (datarecovery), dat ging werkelijk ontzettend traag en ook met mijn oude 4gb quantum fireball. dit ging iets sneller maar neit erg veel. zeker gezien het feit dat 4 gb niet zoveel meer voorstelt en je gegevens vaak ook op cd kan zetten raad ik je niet aan 2 schijven te gebruiken als er veel verschil tussen zit

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 16:14 schreef topper het volgende:

[..]

welke bitrate gebruik jij? 24kb/s ofzo?
Pagina: 1