Toon posts:

95 -> XP (alles geprobeerd faq/search)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende netwerk:

PC 1: 10.0.0.150 Win XP Pro
PC 2: 10.0.0.151 Win 98 SE
PC 3: 10.0.0.152 Apple Mac OS 7.?
PC 4: 10.0.0.154 Win ME
PC 5: 10.0.0.155 Win 98
PC 6: 10.0.0.156 Win 95
PC 7: 10.0.0.159 Win 2000 Pro / Win XP Pro

Allemaal subnetmask 255.255.255.0, zelfde workgroup

Alle PC's (incl. Apple met aanvullende software) kunnen elkaar zien en kunnen elkaars shares benaderen, m.u.v.
95 -> XP Pro

-Op XP is voor elke user (dus ook de Win 95 Computer gebruiker) een account/pwd aangemaakt.
- Op Xp is guest account enabled!
-Op XP staan bij rechten voor de Shares: Everyone/Users (Read access)
-95 kan XP pingen/ zien, maar krijgt de vraag om een wachtwoord voor IPC$
-Het werkte eerst perfect toen XP nog 2K was. Na de upgrade (instellingen ongewijzigd) werkte het niet meer.
-De wizard voor de shares is gedraaid.

Waar gaat het mis?
Moet IPX/SPX protocol er misschien afgegooid worden?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
als ie om wachtwoord vraagt en je vult dan het gast wachtwoord in lukt het dan of geeft het nog steeds problemen??

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik het GUEST wachtwoord (guest) invul werkt het nog steeds niet. Geen wachtwoord invullen werkt ook niet.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ziet er toch echt naar uit dat er niets gedeeld is op je XP machientje, kijk eens bij computer management, welke shares er geregistreerd staan. Run anders de share-wizard nog een keer.

Controleer nogmaals of de user waarmee je in 95 ingelogd bent toegevoegd is in XP met hetzelfde password

Wat jij schrijft zou namelijk zonder meer moeten werken.

Like this yall...

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
bij mij werkt de combinatie W95-->XP wel vlekkeloos. zelfs internetdelen. op de W95 machine heb ik een dynamisch IP en DHCP aangezet. verder natuurlijk bestands en printerdeling geinstalleerd. op de XP machine heb ik eigenlijk nix schokkends gedaan. de W95 machine logt in met de naam chaozz zonder wachtwoord, maar ik heb op de XP pro machine GEEN gebruiker chaozz aangemaakt. works like a charm :)

ik zal eens kijken naar mijn guest instellingen op de xp bak... maar ik heb er niets in veranderd.

edit:

net ff gekeken bij mijn accounts... hehe..
Guest account is turned off

en toch werkt het.
heeft misschien met shares op de XP machine te maken???

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

soms wil dit reg bestandje voor 95 wel eens helpen. het is voor zgn plain passwords. Copy alles onder het stippellijntje hier en zet het in een notepad bestandje en noem het bijv win95.reg ; pas effe workgroup, pc en comment aan. Opgeslagen? Dubbelklik erop , en de regisateraanpassing is OK. PC herstarten en hogepijk heeft het geholpen. ik gebruik het voor PC's met 95 die in ombinatie met linux problemen opleveren.
Zorg so wie so dat alle gebruikers van Win95 op XP ook als gebruiker bekend zijn. Soms wil ook de lengte van een naam nog wel eens wat uitmaken.
succes.
------------------------------------------------------------
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP]
"ComputerName"="pietje"
"Workgroup"="samba"
"Comment"="PC beneden"
"StaticVxD"="vnetsup.vxd"
"Start"=hex:00
"NetClean"=hex:01
"MaintainServerList"="1"
"LMAnnounce"="0"
"EnablePlainTextPassword"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP\Ndi]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP\Ndi\params]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP\Ndi\params\MaintainServerList]
"default"="2"
"ParamDesc"="Browse Master"
"type"="enum"
@="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP\Ndi\params\MaintainServerList\enum]
"2"="Automatic"
"1"="Enabled"
"0"="Disabled"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP\Ndi\params\LMAnnounce]
"default"="0"
"ParamDesc"="LM Announce"
"type"="enum"
@="0"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP\Ndi\params\LMAnnounce\enum]
"1"="Yes"
"0"="No"

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
In deze computer staat geloof ik een map met shares, moet je ff kijken of er hier een handje onder zit.
En subnetmask 255.255.255.0 hoorde toch bij ip-range 192.168.X.X?
Ik d8 dat bij 10.0.x.x 255.0.0.0 hoorde?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 16:56 schreef mrFreeZe het volgende:
Ziet er toch echt naar uit dat er niets gedeeld is op je XP machientje, kijk eens bij computer management, welke shares er geregistreerd staan. Run anders de share-wizard nog een keer.

Controleer nogmaals of de user waarmee je in 95 ingelogd bent toegevoegd is in XP met hetzelfde password

Wat jij schrijft zou namelijk zonder meer moeten werken.
Bij Computer Management staan de volgende shares:
ADMIN$,C$,D$,IPC$, print$ en vervolgens een hele reeks gedeelde directory's

Ik heb ooit die share-wizard gedraaid. Ik heb horen zeggen dat je die wizard 1 keer gedraaid moet hebben om het werkend te krijgen, maar dat je verder op een normale manier (gewoon via het context menu > sharing and security) shares kan aanmaken.

De user/pwd-combinatie op de Win 95 Client is echt hetzelfde als de user/pwd-combinatie op de XP computer.
Op maandag 18 maart 2002 19:52 schreef j_iscool het volgende:
En subnetmask 255.255.255.0 hoorde toch bij ip-range 192.168.X.X?
Ik d8 dat bij 10.0.x.x 255.0.0.0 hoorde?
Je hebt absoluut gelijk, maar het Alcatel ADSL modem heeft standaard 10.0.0.138/255.255.255.0. Dit had ik misschien ook moeten melden bij de netwerk-config die ik in mijn eerste post gaf. Er is dus een Alcatel-modem. Het is een getweakte Home-Edition. Er wordt geen gebruik gemaakt van DHCP! De clients hebben een statisch IP-adres. Er draait geen server(s)! Er worden dus ook geen poorten doorgemapt. Alle computers (inclusief de win 95-client kunnen gewoon internetten).

Waarom heeft het Alcatel-modem eigenlijk standaard 10.0.0.138/255.255.255.0 i.p.v. 10.0.0.138/255.0.0.0?
Op maandag 18 maart 2002 19:50 schreef andre_at_home het volgende:
soms wil dit reg bestandje voor 95 wel eens helpen.
Sorry, geen succes.
Op maandag 18 maart 2002 19:50 schreef andre_at_home het volgende:
Zorg so wie so dat alle gebruikers van Win95 op XP ook als gebruiker bekend zijn. Soms wil ook de lengte van een naam nog wel eens wat uitmaken.
succes.
Hoe lang mag een naam maximaal zijn? <8 karakters? En waarom werkte het dan eerst wel onder Win 2K?

Nog ff wat extra info:
De volgende clients/services/protocols zijn geinstalleerd:
XP: Client for MS, File and Printer sharing for MS, TCP/IP/ QoS Packet Scheduler, NWLink Netbios, NWlink IPX/SPX/NetBios.
95: Client for MS, File and Printer sharing for MS, TCP/IP,NWlink IPX/SPX/NetBios, NetBeui.

Er is geen FIREWALL geinstalleerd. Geen ICS, Geen Winroute, e.d.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

hmmmm, mogelijk toch een lastiger geval....
naamlengte weet ik niet precies, maar bij een langere naam liep ik er tegen aan en heb het oten anders opgelost.
Voor de rest:
* kun je de win95 pc wel pingen vanaf XP en omgekeerd?
* gooi het naam.pwl (naam = login naam) bestand weg, herstart PC en log eens op nieuw aan. Effekt?
* deinstalleer alle protocol onder 95 eens, herstart de PC en installeer ze weer.
* kijk eens naar de setup van de netwerkkaart op 95 of ie half of full-duplex staat. Experimenteer eens met dat sooort instellingen.
* schakel de masterbrowseroptie bij win95 eens uit (netwerkomgeving--> eigenschappen ---. etc....
* rigoreus: zet alle PC op de IP-range 192.168.0.2-192.168.0.254 met submask 255.255.255.0 Dat werkt normaliter altijd. 192.168.0.1 is dan voor een mogelijke server.
Je schrijft er draait geen server... hoe heb je de PC dan aan het internet hangen? Via een hub op 1 IP...
ik heb in het C!T forum wel eens gelezen dat een installatie niet liep bij meer dan 10 PC's. Waarom weet ik niet meer zoek daar eens of er iets tussen zit aan tips..

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 14:16 schreef Bladiebla het volgende:
-Op XP is voor elke user (dus ook de Win 95 Computer gebruiker) een account/pwd aangemaakt.
- Op Xp is guest account enabled!
-Op XP staan bij rechten voor de Shares: Everyone/Users (Read access)
-95 kan XP pingen/ zien, maar krijgt de vraag om een wachtwoord voor IPC$
-Het werkte eerst perfect toen XP nog 2K was. Na de upgrade (instellingen ongewijzigd) werkte het niet meer.
Probeer eens een nieuwe user aan te maken op XP met 100% Ok-e username/passwd combo (username =< 8 karakters dus). Die ook aanmaken op 95 doosje, 95 bak rebooten en nog eens proberen....Misschien is je PWL file verrot ofzo?

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

misschien klinkt dit heel stom, maar waarom zet je geen andere windows op die computer. aangezien je nieuwere windows hebt op die andere computers kun je die toch ook op die computer zetten met windows 95

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Pagina: 1