Ik heb afgelopen weekend een inomplete pc gekregen bestaande uit de volgende onderdelen:
- Aopen miditower met 235 watt PSU
- Aopen AX59Pro MB
- AMD K6-2/350 CPU + koeler
- 64 Mb PC100 SDRam
- Diamond Speedstar A70 8Mb TV-out
- Rockwell 56K6 modem ISA
- Aopen 40x CD-Rom
- 15 inch monitor (niet 100% meer)
Nu ben ik dus wat aan het rondkijken naar de onderdelen (HD, geluidskaart, floppy, toetsenbord, muis) die ik nodig heb om hier een compleet systeempje van te maken. Het lijkt mij wel leuk om er een pc-tje bij te hebben die gebruikt kan worden als multimedia-bak, dus voor het afspelen van mp3 en divx.
Vooral wat betreft het laatste twijfel ik nogal aan de snelheid.
Wat raden jullie mij aan?
Bij voorbaat al opgeven of evt. een CPU upgrade en zo ja, welke dan? Of iets anders?
Divx moet 100% vloeiend afgespeeld kunnen worden, anders is voor mij de lol van het kijken van een divx-je er al af.
- Aopen miditower met 235 watt PSU
- Aopen AX59Pro MB
- AMD K6-2/350 CPU + koeler
- 64 Mb PC100 SDRam
- Diamond Speedstar A70 8Mb TV-out
- Rockwell 56K6 modem ISA
- Aopen 40x CD-Rom
- 15 inch monitor (niet 100% meer)
Nu ben ik dus wat aan het rondkijken naar de onderdelen (HD, geluidskaart, floppy, toetsenbord, muis) die ik nodig heb om hier een compleet systeempje van te maken. Het lijkt mij wel leuk om er een pc-tje bij te hebben die gebruikt kan worden als multimedia-bak, dus voor het afspelen van mp3 en divx.
Vooral wat betreft het laatste twijfel ik nogal aan de snelheid.
Wat raden jullie mij aan?
Bij voorbaat al opgeven of evt. een CPU upgrade en zo ja, welke dan? Of iets anders?
Divx moet 100% vloeiend afgespeeld kunnen worden, anders is voor mij de lol van het kijken van een divx-je er al af.