VGA-stekker naar RGB-stekker (BNC) (apple monitor)

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik heb van iemand een 21" Apple monitor gekregen (trinitron beeldscherm). Daar zitten dus 5 BNC-stekkers aan. RGB en hor. en vert. sync.
Ik heb een verloopje gekocht van VGA naar deze BNC-kabels (duuurr), maar nu krijg ik heel vaag beeld! allemaal strepen die maar wat op en neer dansen.

Iemand hier ervaring mee?

bvhd

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Waarschijnlijk heb je de kabel verkeerd aangesloten, of die monitor heeft andere sync signalen nodig. (denk het eerste)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Er zitten vijf stekkers bij met de kleuren: rood, blauw, groen, grijs en zwart.

R G en B lijkt me gewoon de RGB-aansluitingen, die andere twee? Ik heb ze al op allebei de overgebleven aansluitingen geprobeerd....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Weet je wel zeker dat je een multisync monitor hebt?
Sommige 'speciale merk' monitoren hebben namelijk de eigenschap dat ze alleen op een fixed resolutie, met een vaste frequentie werken..

Verwijderd

Wat is het type nummer? Dan zoek ik ff op Google voor je.

enne ...verkopen? mail me ff :)

Verwijderd

mmm, of het is een fixed freq monitor, of je moet ff hsync en je vsync monitor inverteren, kep op een apple monitor gehad, maar die had geen bnc maar een 13w3 connector. Probeer ander wat van deze resoluties:

1024x768@85hz
1152x864@75hz
1280x1024@60hz

en anders naar een elektronica boer gaan, ff ictje kopen, 7402 is inverter geloof ik, ben niet zo bekend met philips typenrs, ik gebruikte een motorola inverter. je hsync-in op pin 1, hsync-uit op pin2, vsync-in op pin 3, uit op 4. 5 volt (gebruik een variable voeding soms heb je wat meer dan 5 volt nodig) op pin 7 en massa op 14 (als ik het goed heb uit m'n blote hoofd) en dan nog maar eens proberen, in cominatie met deze resoluties hierboven, een typenr zou wel handig zijn, kijk anders ff hier: http://www.griffintechnology.com/monitor.html
dit is een monitor database, veel suc6

*D

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://people.freenet.de/Festfrequenzmonitorwebsite/sonygdm195067Hz.jpg

Het is de radius GDM 1950 21" (Sony GDM 21" trinitron beeldbuis)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:21

JWO

je hebt waarschijnlijk de laatste 2 stekkers omgewisseld denk ik

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Nee hoor, dat helpt nie

Verwijderd

Ik kan je verklappen dat deze monitor erg moeilijk aan de praat te krijgen is, Ik heb er ook gehad ( Hij zag er iets anders uit als die op jou foto ), maar voordat die het deed was ik heel wat uurtjes solderen en knutselen verder. Want je moet die hele rgb-hsync-vsync ertussen uit solderen en een ic tussen prakken.

En daar vervolgens weer een vga kabel aan maken. Maar het klinkt allemaal een stuk eenvouderiger als het is. Ik zou zeggen geef of pleur em weg want hij zal waarschijnlijk meer elende als plezier opleveren

Ik heb geen schema's van mijn monitor en hoe ik die heb omgebouwd. Heb die hele F**k*ng monitor ook nie meer (gelukig)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 16:45 schreef lada het volgende:
Ik kan je verklappen dat deze monitor erg moeilijk aan de praat te krijgen is, Ik heb er ook gehad ( Hij zag er iets anders uit als die op jou foto ), maar voordat die het deed was ik heel wat uurtjes solderen en knutselen verder. Want je moet die hele rgb-hsync-vsync ertussen uit solderen en een ic tussen prakken.

En daar vervolgens weer een vga kabel aan maken. Maar het klinkt allemaal een stuk eenvouderiger als het is. Ik zou zeggen geef of pleur em weg want hij zal waarschijnlijk meer elende als plezier opleveren

Ik heb geen schema's van mijn monitor en hoe ik die heb omgebouwd. Heb die hele F**k*ng monitor ook nie meer (gelukig)
Hehe, bedankt, da's duidelijk... toch jammer...
Pagina: 1