dvd 5.1 signaal decoden op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:13
ik heb dus een playstation 2 die een optical out heeft, die schijnt het 5.1 signaal ongesplitst door te geven. als ik nu een geluidskaart met 5.1 decoder en spdif in heb kan die dit dan decoderen?
tips ervaringen merken types svp :)

• JvS
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, helaas. Een sblive of een audigy kan alleen signaal dat digitaal via de PCI bus komt decoden (en dan doet de processor het ook nog eens). Het werkt dus niet als losse decoder.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik heb, toen ik hoorde dat een Playstation 2 5.1 out had, het even getest op een losse Versterker. En het valt tegen.

De games moeten natuurlijk DD 5.1 ondersteunen. De games die ik op dat moment had deden alleen de intro's in Dolby Digital 5.1 afspelen. In de games zelf was het geluid gewoon Stereo.

Murphy was an optimist

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 maart 2002 14:20 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Ik heb, toen ik hoorde dat een Playstation 2 5.1 out had, het even getest op een losse Versterker. En het valt tegen.

De games moeten natuurlijk DD 5.1 ondersteunen. De games die ik op dat moment had deden alleen de intro's in Dolby Digital 5.1 afspelen. In de games zelf was het geluid gewoon Stereo.
Klopt, maar dat wisten we stiekem ook al :). Er zijn helaas nog geen chips die realtime 5.1 kunnen encoden. Dus alle 5.1 materiaal moet vantevoren opgenomen zijn.

De enige chipset die dat wel kan is de nForce chipset van nVidia, maar op de PC zijn nog geen spellen die het ondersteunen. De XboX kan het daarom trouwens ook echt, maar of de spellen het al echt ondersteunen weet ik niet.

Wat trouwens relaxed zou zijn (een ECHTE verbetering), is als de audigy 4 kanaals EAX signaal kon veranderen in dolby digital, zodat je het via een versterker verder kon afspelen. Nu moet je voor films je versterker digitaal aansluiten en voor spelletjes moet je naast dat kabeltje ook twee analoge stereokanaaltjes op de front en rear input van je versterker aansluiten...

Over een digitaal kabeltje kan namelijk alleen een PCM of een DTS/Dolby digital signaal (tenminste, als je wil dat je versterker het ook snapt ;)).

• -=marauder=-
ik vind het voor de games niet zo bijzonder belangrijk. ik wil gewoon mijn dvd's kunnen afspelen, en horen over mijn 5 speakers. er moet toch een optical decoder zijn voor de pc?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je dat wil, koop dan een dvdromspeler en een SBlive 5.1, dan heb je 5.1 geluid dat door je live(eigenlijk stiekem je processor) gedecode wordt.

Waarom zou er een pc accessoire zijn, waarop je een stand-alone-DVD speler kan aansluiten en waar de audio weer naar buiten kan.

Het enige raakvlak dat-ie dan met de PC heeft is de voeding... En misschien PC speakers. Maar als je 5.1 speakers zonder decoder gekocht hebt, en een DVD speler zonder decoder, dan heb je gewoon stom inkopen gedaan :P.

edit: accessoire is een moeilijk woord :P

edit2: www.vandale.nl: "Deze service is tijdelijk buiten gebruik, probeert U het later nog eens."

Dan niet :P`

• -=marauder=-
dat kan ook, maar het gaat hier om mijn ps2 dus gamen gaat bij sommige games dan ook op 5.1 plus dat ik een remote heb voor mijn ps2 en niet voor mijn pc, plus dat eigenlijk alles via mijn pc loopt, md wil ik ook optical en het ps2 video kanaal gaat strax svhs in en dan weer naar out via mijn beeldkaartje.
en is toch wel het allerleukst als alles gewoon aan mekaar hangt :)

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je het persé via je PC wilt doen, koop dan een Soundblaster Audigy Platinum

De breakout box heeft een SPDIF in en uit, en een optical in en uit... dat zou genoeg moeten zijn.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

Of natuurlijk een audigy player en een bracket http://www.hoontech.nl/sbdbiii.html van http://www.hoontech.nl.

Werkt bij mij prima!!! en je bent flink goedkoper uit ;)
Pagina: 1