Op maandag 18 maart 2002 14:20 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Ik heb, toen ik hoorde dat een Playstation 2 5.1 out had, het even getest op een losse Versterker. En het valt tegen.
De games moeten natuurlijk DD 5.1 ondersteunen. De games die ik op dat moment had deden alleen de intro's in Dolby Digital 5.1 afspelen. In de games zelf was het geluid gewoon Stereo.
Klopt, maar dat wisten we stiekem ook al

. Er zijn helaas nog geen chips die realtime 5.1 kunnen encoden. Dus alle 5.1 materiaal moet vantevoren opgenomen zijn.
De enige chipset die dat
wel kan is de nForce chipset van nVidia, maar op de PC zijn nog geen spellen die het ondersteunen. De XboX kan het daarom trouwens ook echt, maar of de spellen het al echt ondersteunen weet ik niet.
Wat trouwens relaxed zou zijn (een ECHTE verbetering), is als de audigy 4 kanaals EAX signaal kon veranderen in dolby digital, zodat je het via een versterker verder kon afspelen. Nu moet je voor films je versterker digitaal aansluiten en voor spelletjes moet je
naast dat kabeltje ook twee analoge stereokanaaltjes op de front en rear input van je versterker aansluiten...
Over een digitaal kabeltje kan namelijk alleen een PCM of een DTS/Dolby digital signaal (tenminste, als je wil dat je versterker het ook snapt

).