de kip kwam eerst, en toen het ei

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47953

Topicstarter
al jaren lang probeert men de paradox van de kip en het ei op te lossen . . .

al jaren lang probeer ik de kip en het ei paradox als een paradox te zien ...

antwoord is namelijk vrij simpel : de kip kwam eerst ..

....."Maar die kip is toch uit een ei gekomen ??"....

nee.... de eerste kip die op deze planeet rondliep . .ja die legde eieren. . .maar zijn voorouders niet .. .daarom noemen wij ze ook geen kippen . . .de voorouders van de kip was namelijk een kip-ACHTIGE ..

"men zegt" dat alles ooit begonnen is als een 1-cellige. . .. toen waren er dus nog geen kippen . .. en nu wel . .. dus ooit is er een nakomeling van deze oerdril van 1-cellige een kip geworden. . .ergens onderweg. . heeftie veren gekregen . .2 poten gekregen . .vleugels gekregen .. .leren kakelen . .. EN . . .eieren gaan leggen... en toen zijn wij hem kip gaan noemen en hebben we er een vage paradox van gemaakt. . .

toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
volgens mij is dit al een nogal uitgemolken onderwerp

overigens blijkt uit je verhaal juist dat het ei eerder was...

namelijk in de tijd van de Dinosauriers had je al wel eieren, maar nog geen kippen, dus waren er eerder eieren dan kippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

De hele indeling in soorten is eigenlijk een beetje onzin. In de biologie zijn dieren die met elkaar kunnen paren van dezelfde soort. Maar de kip en de pre-kip konden waarschijnlijk wel paren en zagen er bijna exact hetzelfde uit. Waar ligt precies de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 09:17
[topic=164365/1/25]
[topic=141126/1/25]
[topic=318606/1/25]

En er zijn er nog veel meer over geweest, helaas vind de huidige search die niet... Ik denk dat dit een te uitgemolken topic is en daarom gooi ik deze op slot.

Dit topic is gesloten.