Toon posts:

Xbox bezitters: 50/60 Hz?

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met 50/60 Hz instellingen op de Europese Xbox?

Ik had ergens gelezen dat je dit in het menu van de Xbox (dashboard) in kon stellen, iemand ervaringen mee? Of kan je het per game instellen?

En mods, gooi dit nou niet dicht, dit is een specifieke vraag waar ik graag antwoord op wil en niet ergens in een algemeen xbox topic weg wil zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
dit wordt toch automatisch gedaan door de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt dit niet aan de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 13:26 schreef daFubar het volgende:
dit wordt toch automatisch gedaan door de doos?
Hij zal standaard wel op 50 Hz staan maar ergens las ik dat je niet in de opties van het spel maar de Xbox opzich in kon stellen op 60 Hz... en dat alle games dan ook op 60 Hz draaien

Maarja, je kan niet alles geloven wat je leest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in het dashboard idd instellen wat voor tv je hebt.. Je TV moet het ook maar aankunne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 14:13 schreef WouteRF het volgende:
Je kan in het dashboard idd instellen wat voor tv je hebt.. Je TV moet het ook maar aankunne
En dat voert ie dan automatisch ook door in ieder spel?
Ik wil zeker weten dat wanneer ik een PAL Xbox koop ik niet met borders en en een 50Hz refresh opgescheept zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in het dashboard 60hz instelt, zijn alle games 60hz, alleen Halo draait niet zo goed op 60hz en voor halo moet je hem dan weer terug op 50hz zetten. Bugje!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 08:06

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op maandag 18 maart 2002 14:15 schreef yhtomit het volgende:

[..]

En dat voert ie dan automatisch ook door in ieder spel?
Ik wil zeker weten dat wanneer ik een PAL Xbox koop ik niet met borders en en een 50Hz refresh opgescheept zit.
ik heb geen last van borders en ik heb gewoon de PAL-versie. Ik heb 'm op 60 Hz staan, maar misschien dat ik 'm toch maar terugzet naar 50 Hz voor Halo.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gewoon op 60hz staan, En je kan dan ook voor normal kiezen dacht ik. Misschien zometeen maar ff plaatjes postena als ik me digital camera aan het werk krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
WAT? 50 of 60 Hz? :?
Doet dat niet ontzettend pijn aan je ogen dan? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op maandag 18 maart 2002 20:10 schreef DataBeest het volgende:
WAT? 50 of 60 Hz? :?
Doet dat niet ontzettend pijn aan je ogen dan? :?
Jij hebt nooit TV gekeken schijnt... Wordt ook heel anders opgebouwd....

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 20:12 schreef skullsplitter het volgende:

[..]

Jij hebt nooit TV gekeken schijnt... Wordt ook heel anders opgebouwd....
Nee, ik kijk idd niet zo vaak TV. En als ik dat doe ga ik niet tellen hoeveel beelden er in 1 sec langskomen. ;)
Maarja, just interresting. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Laatst online: 07-09 10:26
Op maandag 18 maart 2002 14:15 schreef yhtomit het volgende:
Psies. ik dacht dat niemand dit boeide, maar ik vind het vreselijk storend die borders. Ik ben al een aantal keer flink geschrokken bij de demo van Halo: VERTRAGING

Dit moet toch minder zijn in 60hz..? laten we het hopen want zelfs de Playstation 1 en de dreamcast boden meestal de optie te kiezen tussen 50 en 60 hz.

Toch vind ik die Xbox wel wat hebben.. heeft een beetje de sega-feel.. -snik-snik-proest-pruttel-hoest..

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op maandag 18 maart 2002 20:16 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Nee, ik kijk idd niet zo vaak TV. En als ik dat doe ga ik niet tellen hoeveel beelden er in 1 sec langskomen. ;)
Maarja, just interresting. ;)
50 Hz wil alleen zeggen dat je "strepen" 50 Hz ververst/gewisseld worden. De TV bouwt zijn beeld namelijk op in lijnen, meestal een lijn of 60. Door die om en om te verversen krijg je een bewegend beeld.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 20:53 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

Toch vind ik die Xbox wel wat hebben.. heeft een beetje de sega-feel.. -snik-snik-proest-pruttel-hoest..
Hoe durf je de xbox te vergelijken met SEGA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op maandag 18 maart 2002 21:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Valt toch dood joh. Tis gewoon een console, en SEGA maakt er nu eenmaal (GOEDE!!!) spellen voor. :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Wat dat betreft is het hetzelfde.
Sega is sinds het uitkomen van de SNES de underdog geweest.
Op GoT is dit nu ook het geval met de Xbox, meeste mensen moeten niks van de machine hebben, terwijl hij met kop en schouders boven alles uitsteekt.

Voor de rest, TV's zijn altijd 50 Hz de duurdere modellen zijn meestal 100 Hz dus iets rustiger en nee het zal geen pijn doen aan je ogen, want sinds jij als kind bij de aan/uit knop kwam kijk je naar 50 Hz beelden, dat het op de PC wel uitmaakt is de resolutie, die is veel en veel hoger en daarom doet een 800x600 res op 60 Hz je veel rustiger overkomen als een 1280x1024 res op 60 Hz, het knippert beiden, maar omdat er minder lijnen zijn die opgebouwd moeten worden is dat "sneller" gebeurd en valt het niet zo op (nu weet je ook waarom je op TV altijd een donkerdere balk op en neer ziet gaan bij monitoren).

En over Halo met borders? wat voor borders, widescreen balken of ook aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er inmiddels ook achter,je kan de pal xbox zelf op 60 hz zetten. en dat hallo het niet zou pikken boeit niet want dat spel zuigt toch in mijn ogen, het draait maar 30 fps en dat zie je wat zegt u?... ja zelfs op een televisie kan je dat zien.

ieder spel wat minder dan 60 fps draait is in mijn ogen sowieso gefaald.

maar de weg is dus vrij om een europese xbox te kopen, om net als vroeger dat 50hz probleem en die god damn black borders te omzeilen door een usa model te kopen is met de pal xbox verleden tijd :)

Let wel ff goed op of je geen krassenbak in je handen gedrukt krijgt, want die bestaan dus echt... ja ook in nederland dit heeft te maken met het model lade wat er in zit op deze hollandse xbox site is het probleem uitvoerig behandeld onder deze thread: http://www.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=43526f3c7c5155a6e395f64c1fd0c2be&threadid=1191&perpage=15&pagenumber=6 kan je duidelijk zien wat voor model lade problemen geeft.

Gij zijt allen gewaarschuwd !!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

fak jouw :P

en Halo draait wel op 60hz hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op maandag 18 maart 2002 22:03 schreef ugamer het volgende:

[..]

fak jouw :P

en Halo draait wel op 60hz hoor :?
60 Hz n'est pas 60 Fps. Maar Halo loopt op een wisselend aantal frames...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05

Rocco

nightlife

Hoe zit het dan met 100Hz tv's? Volgens mij heb je op zo'n tv juist een onrustiger beeld als je de game op 60Hz instelt ipv 50Hz. Die gebruiken 50Hz ingangsignaal als basis voor interlacing naar 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 22:58 schreef Rocco het volgende:
Hoe zit het dan met 100Hz tv's? Volgens mij heb je op zo'n tv juist een onrustiger beeld als je de game op 60Hz instelt ipv 50Hz. Die gebruiken 50Hz ingangsignaal als basis voor interlacing naar 100Hz.
Klopt, ik heb redelijk wat shit gehad met mijn 100Hz Panasonic breedbeeld en Amerikaanse dvd's in mijn dvd-speler. Moest allerlei filters uitzetten, anders kreeg ik een hele irritante balk in beeld die een paar frames achterliep op de rest van de film. Nu geen probleem meer, ook niet met mijn 60Hz import Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:37
Op maandag 18 maart 2002 21:25 schreef Sorcerer@ het volgende:
Wat dat betreft is het hetzelfde.
Sega is sinds het uitkomen van de SNES de underdog geweest.
Op GoT is dit nu ook het geval met de Xbox, meeste mensen moeten niks van de machine hebben, terwijl hij met kop en schouders boven alles uitsteekt.
Dream on... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha een maat van me heeft gister een XBOX gekocht en belde daarstraks om effe in te wrijven hoe vet HALO draaide enzo. Hij zei dat het op 100 Hz ging op de beamer (jaja die heeft ie ook al een) en dan de frames altijd super hoog waren...
Maar die 100Hz kan dus helemaal niet hoor ik? Ja ik weet er echt nul komma nul van hoor..
Ik moet die XBOX toch maar es gaan bekieke binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die lult.. :) Hoger dan 60hz gaat die sowieso niet, en alo draait op 30 frames de sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Als je nog geen Xbox hebt, maar er wel eentje wilt kopen:

Hier zijn ze uit voorraad leverbaar!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 14-10 08:06

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

oh vuile slet ;)

Gaan je nu in ieder X-Box topic ff lopen spammen dat de tweakshop nu ook X-box stuff verkoopt ? :+

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 11:05 schreef Floris het volgende:
Als je nog geen Xbox hebt, maar er wel eentje wilt kopen:

Hier zijn ze uit voorraad leverbaar!
spammer :P
ja lekker ik ga 1 euro meer betalen voor de games zeker |:(

69 in de winkel.. als ze nou 60 euro waren ofzo dan had ik misschien nog gekocht maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:28
Op dinsdag 19 maart 2002 01:21 schreef zanac het volgende:
Haha een maat van me heeft gister een XBOX gekocht en belde daarstraks om effe in te wrijven hoe vet HALO draaide enzo. Hij zei dat het op 100 Hz ging op de beamer (jaja die heeft ie ook al een) en dan de frames altijd super hoog waren...
Maar die 100Hz kan dus helemaal niet hoor ik? Ja ik weet er echt nul komma nul van hoor..
Ik moet die XBOX toch maar es gaan bekieke binnenkort..
Ach, zijn beamer zal vast wel op 100 Hz kunnen werken, maar dat wil niet zeggen dat je X-box op 100 Hz draait. Je kunt een stilstaand plaatje nog wel met 100 Hz projecteren, maar ja daardoor gaat ie niet plotseling sneller bewegen :D

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Hmmm, ik waag me normaal niet aan alle xbox vs ps2, xbox sucks, halo sucks, enz topics, maar er staat hier toch wel een hele hoop onzin.
Ik heb zelf een xbox en dit zijn mijn persoonlijke evaringen. Hopelijk beantwoord het de vragen van sommigen onder jullie.

Ik heb de xbox met een s-vhs kabel (thrustmaster) aan mijn philips matchline 100Hz breedbeeld aangesloten. Samen met de boxen van de stereo komt het geluid over 7 :) boxen.
Het beeld is retestrak, geen schimmerige lijntjes, moire, of wat dan ook. En het geluid... ach, wat zal ik zeggen, gooi die Audigy maar bij de vuilnis :D
Ook de RGB scart geeft een beduidend beter beeld dan de bijgeleverde kabel.

Borders ??? Wat een gel*l. ALLE games draaien ZONDER borders op zowel 16:9 als 4:3 tv's. Sommige spellen hebben wel een optie voor 16:9. Zonder die optie mis je in pricipe iets van het beeld langs de randen, maar dat heb je met gewoon tv kijken ook.
Op maandag 18 maart 2002 20:53 schreef Symphony-X het volgende:
Psies. ik dacht dat niemand dit boeide, maar ik vind het vreselijk storend die borders. Ik ben al een aantal keer flink geschrokken bij de demo van Halo: VERTRAGING
Als je TV het ondersteund dan kun je in het dashboard aangeven PAL60. Dat geeft een ietwat betere kwaliteit dan de standaard PAL-50. Dit heeft geen effect op borders of wat dan ook. OOK NIET op de snelheid. HALO draait prima op PAL-60 (en vergeet niet NTSC is ook 60Hz)
Op maandag 18 maart 2002 21:46 schreef loekos het volgende:
en dat hallo het niet zou pikken boeit niet want dat spel zuigt toch in mijn ogen, het draait maar 30 fps en dat zie je wat zegt u?... ja zelfs op een televisie kan je dat zien.Gij zijt allen gewaarschuwd !!! :7
Wat een hoog troll gehalte. Ik heb nog nooit een FPS gespeeld met een dergelijke hoeveelheid, detail en actie onscreen als HALO. Het ziet er ongelovelijk gelikt uit, en geen enkele slow down. Zelfs niet op legendary mode. Ik betwijfel of ik hetzelfde met dezelfde grafische kwaliteit en dezlefde snelheid op mijn AMD XP1700 met GF3 te zien krijg ! En Als HALO op 30fps zou draaien (waar halen ze dat vandaan, je kunt het niet meten), dan is dat blijkbaar voldoende. Het spel speelt ultra smooth. En als eerste generatie FPS-er (heb ze ALLEMAAL gespeeld sinds wolf3d) kan ik eea best beoordelen. Als het vloeiend loopt wat maakt het aantal fps nog uit, 30, 60, 90. Het gaat om de game.

Tot slot,
als je de xbox shit vindt, prima, maar ontneem een ander niet het plezier. Enne, als je dergelijk uitspraken doet, dan ga ik ervan uit dat je minimaal 2 dagen met meerdere xbox spellen hebt gespeeld, Andes heb je geen recht van spreken.

2Ec... B-)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
Op dinsdag 19 maart 2002 15:31 schreef -SaveMe- het volgende:
En als eerste generatie FPS-er (heb ze ALLEMAAL gespeeld sinds wolf3d) kan ik eea best beoordelen.
Oja? Wat vond je dan van Pathways into Darkness? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 15:31 schreef -SaveMe- het volgende:

Borders ??? Wat een gel*l. ALLE games draaien ZONDER borders op zowel 16:9 als 4:3 tv's.
Ik vraag het toch ook gewoon... wie zegt dat er WEL borders zijn dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Op dinsdag 19 maart 2002 19:17 schreef yhtomit het volgende:

[..]

Ik vraag het toch ook gewoon... wie zegt dat er WEL borders zijn dan??
Jah, jij wellicht wel, maar ee hoop kramen wat onzin uit *D
Bottom line is, met de xbox is niks mis (verre van). Prima console. Als iemand het niks vind ,prima. Meer smaken dan type consoles zeg ik maar :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 22:18 schreef -SaveMe- het volgende:

[..]

Jah, jij wellicht wel, maar ee hoop kramen wat onzin uit *D
Bottom line is, met de xbox is niks mis (verre van). Prima console. Als iemand het niks vind ,prima. Meer smaken dan type consoles zeg ik maar :)
Het heeft helemaal niks met goeie of slechte consoles te maken, iedere console tot nu toe heeft in meer of mindere mate last gehad van borders, dat de xbox dat niet heeft is erg netjes van microsoft, ben benieuwd of nintendo ook zo zijn best zal doen voor ons europeanen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Laatst online: 07-09 10:26
Op dinsdag 19 maart 2002 15:31 schreef -SaveMe- een hele hoop, maar vooral het volgende was interessant:

1.
Borders ??? Wat een gel*l. ALLE games draaien ZONDER borders op zowel 16:9 als 4:3 tv's.

2.
Als je TV het ondersteund dan kun je in het dashboard aangeven PAL60. Dat geeft een ietwat betere kwaliteit dan de standaard PAL-50. Dit heeft geen effect op borders of wat dan ook. OOK NIET op de snelheid. HALO draait prima op PAL-60 (en vergeet niet NTSC is ook 60Hz)
[..]

3.
HALO ziet er ongelovelijk gelikt uit, en geen enkele slowdown. Zelfs niet op legendary mode. Ik betwijfel of ik hetzelfde met dezelfde grafische kwaliteit en dezlefde snelheid op mijn AMD XP1700 met GF3 te zien krijg ! En Als HALO op 30fps zou draaien (waar halen ze dat vandaan, je kunt het niet meten), dan is dat blijkbaar voldoende. Het spel speelt ultra smooth.
punt 1: superb :)

punt 2: helemaal geweldig :)

punt 3: hmmmmmm... dit vind ik dan toch erg vreemd. Toen ik zo'n running demo zang draaien bij de free record shop zag ik ERG veel slowdown tijdens heftige aktie op het scherm.. Ik ging er toch vanuit dat de uiteindelijke versie van Halo niet veel anders is dan een PROMO filmpje voor de X-box (dat toch de power moet aangeven van de console). Weet je heel zeker dat je niet uit je nek lult wat dit betreft>? Heb je de running demo gezien ter vergelijking? Als je zegt dat daar ook geen vertraging in zit, weet ik hoe goed jouw ogen zijn ;)

ps. thx voor de info dude

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic van 5 jaar oud :D maar ik had hier ook een vraag over...

Ik heb een philips 42pfl9632 en een paar dagen geleden een nieuwe 360 gekocht.
Ik was wat demos en filmpjes aan het kijken en hij kwam bij een paar filmpjes bij
mij ook met de melding dat ik em op pal 60 moet zetten in console settings-display
Maar ik zie het nergens.
Ik heb em met een HDMI kabel op mijn TV aangesloten en draai op 1080p.
(Mijn TV is een full HD 1920x1080p)

Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
Open even een eigen topic op de juiste plek: Spielerij - Problemen & Vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.