Toon posts:

[php/mysql/blob] vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit script:
PHP:
1
<? /* upload.php */ if ($submit) { /* als er op de submit knop is gedrukt */   if ($HTTP_POST_FILES[file][tmp_name] != "none") { /* het bestand mag uiteraard niet leeg zijn */     $fp = @fopen($HTTP_POST_FILES[file][tmp_name],"r"); /* poging tot openen van het bestand */     if ($fp) { /* als het openen is gelukt */       $content = fread($fp,filesize($HTTP_POST_FILES[file][tmp_name])); /* eerst de inhoud van t bestand uitlezen */       fclose($fp); /* bestand sluiten */       $db = @mysql_connect("localhost","user","password") or Die(mysql_error());/* database connexie openen */       @mysql_select_db("database_naam",$db) or Die("Error: " . mysql_error()); /* database selecteren */       $sql = "INSERT INTO images VALUES(0,'" . $HTTP_POST_FILES[file][name] . "','" . $HTTP_POST_FILES[file][type] . "','" . filesize($HTTP_POST_FILES[file][tmp_name]) . "','" . addslashes($content) . "')";       @mysql_query($sql,$db) or Die(mysql_error()); /* en query uitvoeren */       mysql_close($db);       print "Bestand opgeslagen";     } else { /* als het bestand niet geopend kan worden, dus !$fp */       print "Kan bestand niet openen";     }   } else {     print "Geen bestand geselecteerd!";   } } else { ?> <!-- dit is de form die mensen te zien krijgen wanneer ze op upload.php komen --> <html> <head> <title>Upload File</title> </head> <body> <form action="upload.php" method="POST" enctype="multipart/form-data"> Bestand: <input type="file" name="file">&amp;nbsp;<input type="submit" name="submit" value="Upload"> </form> </body> <? } ?> ?>

als ik dan na de pagina toe ga in IE krijg ik dit:
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, C001JU135@hotmail.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
in de errorlog staat:
[Mon Mar 18 11:20:50 2002] [info] Parent: Created child process 864
[Mon Mar 18 11:20:50 2002] [info] Parent: Duplicating socket 220 and sending it to child process 864
[Mon Mar 18 11:20:50 2002] [info] BytesRead = 372 WSAProtocolInfo = 2006620
[Mon Mar 18 11:21:18 2002] [error] [client 127.0.0.1] Premature end of script headers: c:/apache/php/php.exe
ik snap er geen drol van, heb al vele malen gezocht op de sites van php en mysql en met google, maar volgens die sites is het script gewoon goed, wat doe ik fout ?

hoe post ik dit zonder de layout te vernagelen??

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je php wel goed geinstalleerd :?
Probeer eens een
<?
phpinfo();
>?

scriptje te runnen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lijkt een beetje op een kapotte PHP, doen andere scripts het wel?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
ja verder werkt alles url

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Op maandag 18 maart 2002 12:59 schreef C001JU135 het volgende:
ja verder werkt alles url
HAHAHAH! localhost!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 13:05 schreef Monstar.nl het volgende:

[..]

HAHAHAH! localhost!
whoops :)

www.cj-multisoft.nl/users/

Verwijderd

Topicstarter
ghehe fout gevonden :)

verkeerde redirect bij het form ik had daat upload.php en het moet test.php zijn :+

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 18 maart 2002 13:05 schreef Monstar.nl het volgende:

[..]

HAHAHAH! localhost!
lekker nuttige bijdrage trouwens..

TOPICSTARTER:

Dit probleem (Die van localhost) komt omdat appache zelf de verkeerde servernaam heeft. Waneer je een dir opgeeft zonder de / erachter stuurt de webserver een redirect naar de url + / (Het is immers geen file die moet worden opgehaald) Echter, jouw appache denkt dat hij localhost heet waardoor de redirect als host localhost heeft ipv de werkelijke hostnaam... MAar ja, dit lost je initiele probleem natuurlijk niet op..

(trouwens.. Op die pagina kan ik de upload.php niet vinden, dus kan 'm niet proberen.. Daarnaast lijkt het me handig om een testacount aan te maken met naam test en pw test omdat iedereen die je wil helpen natuurlijk neit van plan is om een acount aan te maken)

edit:
hmm.. Ik ben weer eens te laat.. Ik ook met mijn alnge verhalen.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 13:16 schreef Janoz het volgende:

[..]

lekker nuttige bijdrage trouwens..

TOPICSTARTER:

Dit probleem (Die van localhost) komt omdat appache zelf de verkeerde servernaam heeft. Waneer je een dir opgeeft zonder de / erachter stuurt de webserver een redirect naar de url + / (Het is immers geen file die moet worden opgehaald) Echter, jouw appache denkt dat hij localhost heet waardoor de redirect als host localhost heeft ipv de werkelijke hostnaam... MAar ja, dit lost je initiele probleem natuurlijk niet op..

(trouwens.. Op die pagina kan ik de upload.php niet vinden, dus kan 'm niet proberen.. Daarnaast lijkt het me handig om een testacount aan te maken met naam test en pw test omdat iedereen die je wil helpen natuurlijk neit van plan is om een acount aan te maken)

edit:
hmm.. Ik ben weer eens te laat.. Ik ook met mijn alnge verhalen.....
ik zal hier de volgende keer aan denken :)
Pagina: 1