performanceproblemen met koetje onder WinME

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Als ik niks doe op me PC en de koe aanzet, gaat 'ie steeds MINDER blokkies doen!
Afbeeldingslocatie: http://thexer.telefragged.com/temp/koetje.jpg

Onder Win98 had ik in me logs altijd een rechte lijn, maar onder WinME zakt 'ie steeds naar beneden.
Ligt dit aan WinME of aan koetje¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

WinME. Koetje is nooit iets mis mee, DURF NIET TE TWIJFELEN AAN HET KOETJE! :P

Maar de oplossing, daarvoor moet je helaas niet bij mij aankloppen...

Verwijderd

Ik zou zeggen : Laat het eens over een wat langere periode zien (2 dagen o.i.d.) want deze is wel erg kort.
Als ik een PC idle laat dan blijft hij exact dezelfde keyrate houden. Maar da's dan ook in 95/98/98SE/NT4SP4 ;)

• Muurbestormer
  • Laatst online: 25-05 11:08
en nu missen we dus een BELANGRIJK punt hier, dames en heren!

Ik presenteer: ONBENULLIGE PROGGIES DRAAIEN DIE WAARDEVOLLE MHZ-EN VERSPILLEN ALS HET KOETJE AANSTAAT-dossier.

hiermee doel ik dus op die graph-app van je. wat een bull! de echte Boer weet wat zn koe draait op ieder moment vd dag. daar komt nog bij dat je het gem altijd ziet staan en die dus met elkaar kan vergelijken.

Shame on you. wedden dat je systray vol staat met crap?

Verwijderd

Heb geen enkel probleem met mijn koe onder ME, sterker nog: hij draait sneller onder ME dan onder 98 is mijn ervaring.
Heb een athlon k7 650mhz die toch lekker 2.20 Mkeys/s draait :)

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op 14 september 2000 22:17 schreef NiteFly het volgende:

hiermee doel ik dus op die graph-app van je. wat een bull! de echte Boer weet wat zn koe draait op ieder moment vd dag.
Die log file analyser heb ik niet altijd aan staan hoor!
Ik wou alleen FF zien of alles die dag goed was gegaan.

Shame on you. wedden dat je systray vol staat met crap?
Nope...
Alleen maar de klok + koe + geluid.

Ik kan me voorstellen dat de performamce heel even in 1 keer een stukje terugloopt als er een proggie actief word, maar het vreemde is JUIST dat het zo gelijdelijk afloopt.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Muurbestormer
  • Laatst online: 25-05 11:08
Ik was toen ff in een rare bui, dus trek het je niet al te hard aan. Maar goed, hij loopt dus geleidelijk omlaag, ook als je over een langere tijd kijkt, zeg 2 dagen ofzo?
Ok, 1ste optie: Je comp begint na een aantal uren ofzow idle te zijn geweest, automatisch iets te draaien, defrag ofzoiets. Dat zou die performance verlies kunnen verklaren. MAAR dat kan alleen maar als die grafiek gemiddelden aangeeft. Realtime zal een defrag natuurlijk NOOIT steeds meer usage hebben. Het draait op bijv 30% en blijft daarop draaien.

Is deze grafiek GEEN gemiddelde Mkey/s, dan blijft er maar 1 ding over: Je proc gaat steeds slechter presteren! Dit moet het dan bijna wel zijn omdat er verder geen proggies zijn die opeens steeds meer proc cycles nodig hebben! DUS: Koel je wel goed? gooi je voltage iets omhoog, heb je wel ge-oc-ed?

Dit si namelijk best een kwalijke zaak, niet alleen uit graas opzicht, maar als je cpu echt langzamer gaat lopen na een tijdje, dan is dit niet leuk, zacht uitgedrukt.

Ik hoop dat ik wat heb geholpen. Post ff je resultaten.

NiteFly
Pagina: 1