Divx schokt WEL in BS, niet in WMP (al gesearcht)

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 17:04
Ik heb een PII-400 met 256MB geheugen, een TNT1 videokaart en Windows Xp. Daar wilde ik "The Green Mile" als Divx op gaan kijken (stond op HD). Ik moest namelijk even kijken of de backup goed overeenkwam met het origineel, dat ik natuurlijk op DVD heb :+.

Maar helaas pindakaas, BSplayer schokte bij het maximaliseren. Zolang hij windowed was ging het nog wel, maar bij maximaliseren viel het geluid weg en ging het echt met 1!!!! beeld/sec.

In windows Mediaplayer ging het wel goed, gemaximaliseerd nog geen 50% procbelasting. MAar helaas, die heeft geen subtitles-support.

Oh ja, green mile is de enige DIVX die ik daar heb, dus heb geen vergelijkingsmateriaal.

Hoe kan dit?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

En wat zegt je taskmanager als je met BSplayer bezig bent? Vast 100%. Ik ben bang dat je gewoon net op het randje van systeemeisen zit...

Loopt de originele DVD wel soepeltjes? :+

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Op maandag 18 maart 2002 16:34 schreef MisterDon het volgende:
En wat zegt je taskmanager als je met BSplayer bezig bent? Vast 100%. Ik ben bang dat je gewoon net op het randje van systeemeisen zit...

Loopt de originele DVD wel soepeltjes? :+
:D , uuuhm, ff huren dan post ik het antwoord :P

w00t

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

BSPlayer heeft extra optimalisaties aan boord die de kwaliteit van de DIVX verhogen. Dit vreet rekenkracht van de cpu.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik denk dat je geen hardwareacceleratie hebt.

Heb je bij het maximaliseren ook echt blokjes of meer vage blokjes ?

Bij harde blokjes is ie softwarematig bezig en dat gaat traag. Effe directx en directshow installen en meteen effe de videokaartdrivers updaten. Meestal is het dan opgelost.

Zo niet dan effe checken bij beeldscherminstellingen of hardware acceleratie aan staat :)

Suc7 :7

PS. origineel heb je niet ;) wedduh

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 18 maart 2002 17:54 schreef zandpaddo het volgende:
BSPlayer heeft extra optimalisaties aan boord die de kwaliteit van de DIVX verhogen. Dit vreet rekenkracht van de cpu.
Die verbetering zit standaard in divx maar word door bs aangezet.

Als je divx 5 hebt moet je even met de officiele divx player effe de kwaliteit op 0 zetten dan is het meestal over 8-)

• M_V
  • Laatst online: 06-03 17:04
Allereerst vind ik het schandalig dat mensen hier gewoon glashard lopen te beweren dat ik die DVD NIET heb, ik ben geen dief hoor! :+ :+

BSplayer geeft inderdaad 100%, maar het is wel raar dat het met andere players maar 50% is. Ik ga inderdaad maar eens die zooi updaten, probleem is dat ik die PC pas volgende week weer zie (zit nu achter een XP1900+, heeft daar niet zoveel last van, is de PC van ouders)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-03 22:19

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Op maandag 18 maart 2002 12:26 schreef Rudy_V het volgende:
[...]
In windows Mediaplayer ging het wel goed, gemaximaliseerd nog geen 50% procbelasting. MAar helaas, die heeft geen subtitles-support.
[...]
Met behulp van VobSub 2.09 krijg je wel subs in MPlayer :)
Je kunt m downloaden op http://www.doom9.org/software.htm#subs ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Pagina: 1