Toon posts:

Hoeveel kan een HDD hebben?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig met een koffermod maar ik maak me toch een beetje zorgen om de harde schijf. Kunnen die dingen een beetje tegen een stootje/trillingen zonder dat ie onbruikbaar wordt? Zou namelijk beetje zuur zijn wanneer je em net iets te hard neerzet en alles vern**kt is . Iig bedankt

Verwijderd

Kan wel tegen kleine stootjes, als ze maar niet constant zijn. Mischien is het een idee om je schijf en een soort stootkussen van foam te bouwen ofz0?

Verwijderd

als ze uit staan, kunnen ze aardig wat hebben hoor, don't worry.

Je denkt toch niet dat zo'n ding onderweg in containers en ptt-busjes zo zacht en liefdevol wordt behandeld?

En als je je zorgen maakt, koop je een laptop-hd. Alleen zijn de baggertraag en stervensduur.

Verwijderd

zo lang als ie uit is kan ie wel een aardige klap hebben. (want dan liggen de koppen sil) Als ie draait zou ik er wat meer mee uitkijken.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 12:27 schreef ThaBadBoy het volgende:
zo lang als ie uit is kan ie wel een aardige klap hebben. (want dan liggen de koppen sil) Als ie draait zou ik er wat meer mee uitkijken.
Wat niet betekent dat de koppen dan ineens sterker zijn. Koppen kunnen door klappen tijdens stilstand evengoed beschadigd raken. ookkan de media in je parking zone beschadigen (headslap) en deeltjes losmaken die later weer voor krassen zorgen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gisteren nog een Maxtor uit mijn handen laten flikkeren. kan dat ding echt wel tegen (brakker kan hij toch niet worden).

maar de nieuwe hdds kunnen heel wat schokken verdragen voordat ze echt kapot gaan

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op maandag 18 maart 2002 12:50 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Wat niet betekent dat de koppen dan ineens sterker zijn. Koppen kunnen door klappen tijdens stilstand evengoed beschadigd raken. ookkan de media in je parking zone beschadigen (headslap) en deeltjes losmaken die later weer voor krassen zorgen.
maxtor specs

SHOCK:
Operating Mechanical Shock ........... 30 Gs, 2 ms
(no errors)*
Non-Operating Mechanical Shock ...... 300 Gs, 2 ms
(no damage)*
* Without non-recoverable errors

dus das nogal een flinke val voor ie stuk mag gaan
verder doet mijn lan-ftp(hoe ironisch oa 2 ibm75 xgp) het ook nog goed, en daar is ook al heel wat mee gesmeten

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
2 of 3 verdiepingen :Y)

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 12:26 schreef MREn het volgende:
als ze uit staan, kunnen ze aardig wat hebben hoor, don't worry.

Je denkt toch niet dat zo'n ding onderweg in containers en ptt-busjes zo zacht en liefdevol wordt behandeld?

En als je je zorgen maakt, koop je een laptop-hd. Alleen zijn de baggertraag en stervensduur.
is er dan een verschil in stevigheid tussen een laptop hd en een desktop hd :?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Op dinsdag 19 maart 2002 12:41 schreef Multipla het volgende:

[..]

is er dan een verschil in stevigheid tussen een laptop hd en een desktop hd :?
ze zijn kleiner (2,5inch) en veel schokbestendiger. En inderdaad baggertraag :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1