bestandje op casette bewaren via line out

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 12:33
ik heb hier wel al wat over gevonden, maar dan alleen voor de commodore 64..

ik wil graag een kladblok bestandje op een casette bewaren .. hoe ik dat wil doen...:

bestandje met een proggie omzetten in audio. de audio via de line out op de mic van me radio en die op record zette..

en zo ook weer terug kunnen halen, dus op de radio play indrukke en dan op de computer met de linein of mic binnenhalen en terugzetten..

de vraag..
welk proggie ??

ps.. indien verkeerd forum ,. ik kon dur geen kieze.. dees past niet echt bij audio en ook inet echt bij tapestream??

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ì`k``dèn`k``dà`t `hè`t `bi`j```bà`n`d`je es echt `niet `goed gaat.
teveel kans op storing

(sorry, voor dat `wazige tekst, maar het is wel te lezen. Keyboard @`school~is brak)

Verwijderd

neem dan ff een tapestreamer... *grinz*

Verwijderd

ummm... programmaatjes die dat voor je doen ken ik niet, wel het werkingsprincipe:

1. bekijk de binaire waarde die je wil wegschrijven
2. schrijf de opeenvolgende bits weg op de volgende manier:
3. een '0' wordt een toontje van 1000Hz, een '1' wordt een toontje van 2000Hz
4. Schrijf na iedere byte een sync-toon (bijvoorbeeld 4000Hz) om daarmee voor bandsnelheid-variaties te compenseren.

Hints:
1. Gebruik niet al te hoge/lage tonen wat die zijn niet goed te lezen/schrijven op een cassette bandje.
2. Voeg ook enige foutcorrectie toe (bijvoorbeeld: zet de bits van 8 bytes in een 8x8 matrix, en bereken zowel horizontaal als verticaal de pariteit van ieder rijtje.)
3. Stem de lengte van de bits af op de toonhoogtes die je gebruikt (bijvoorbeeld 8/4/2 volledide periodes van 4000, 2000 en 1000 Hertz)
4. Let op dat de meeste cassetterecorders een Automatic Gain Control hebben, en dat de eerste -pakweg- 2 seconden die je opneemt en afspeelt dus onbetrouwbaar zijn. Gebruik hiervoor dus een constante piloot toon met constant volume en constante frequentie. Bepaal bij het treuglezen aan de hand van deze piloottoon kleine bandsnelheids variaties.

Ten slotte: De allereerste PCs (pre-XT tijdperk) hadden standaard een casette-recorder in/uitgang. Waarschijnlijk zijn er dus nog wel restanten van in de BIOS te vinden...

• Aphelion
oke bedankt..

Dan ga ik maar eens kijken hoe ik zon proggie ga bouwen (programmeren kan ik niet echt)..

Ik weet dat het resultaat niet super zal zijn, maar ut gaat mij om de kick dit voor elkaar te krijgen...

/edit
Wie o wie kan mij helpen aan zon proggie of helpen hem te maken..
/edit

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

ff nieuwschierig, waarom zou je dat in hemelsnaam willen :?
of is het alleen van cool als het kan, en dan is een beetje programer kennis best wel handig denk ik :)

we hebben ooit op een lan(in een heel groot schoolgebouw, met 1000 lanners, en 100 kleine lans. rara over welke lan heb ik het?) zelf zoiets in mekaar geknutseld

alleen dan met 2 "walkie talkies" en dan 2 pc's met elkaar laten lullen. (je moet toch wat als je geen netwerk hebt :))

veel hoger dan 40 baud ofzo kwamem we niet, maar lollig was het wel :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Aphelion
Het is meer zoals.. cool dat het kan... maar ik moet dan de programmatuur ervoor hebben..

jaa dat grote gebouw.. :P:P

Verwijderd

ik zou dat tekstje overschrijven op papier en dan weer intypen ,

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:37
HEEL simpel te realiseren dit >:)

1. Save je TXTje op een 720k floppydisk,
2. Pak een oude MXS
3. Laad bestand in, en schrijf weg op cassette

En na afloop weer terug :)

Als je eens zoekt op fMSX, da's een MSX emulator voor de PC. Die heeft dacht ik ook cassetterecorder ondersteuning via geluidskaart

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Lekker nutteloos maar wel cool id iets voor als je je verveeld
Hoeveel kon er op zo'n msx cassette?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:37
Op maandag 18 maart 2002 21:49 schreef Pnhers het volgende:
Lekker nutteloos maar wel cool id iets voor als je je verveeld
Hoeveel kon er op zo'n msx cassette?
Uh, Knightmare duurde hier zo'n 5 minuten om te laden...
en dat was 16Kb ofzo..
Reken maar na, tape was 1200 baud geloof ik, of 2400 op turbo (en zeer storingsgevoelig)

• Aphelion
lets try this out :D

Pagina: 1