Intel Pro/100+ bonden ?

Pagina: 1
Acties:

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb thuis 2 Intel pro/100+ kaarten. Iemand heeft mij verteld dat je deze kaarten samen in een pc kan stoppen en dat ze dan ook als 1 kaart kunnen werken.

Dat zou met software moeten kunnen ofzo ? Weet iemand of dat kan en hoe het werkt ?

Mvg,

Guevara :Y)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:54
Download bij intel de nieuwste drivers en installeer deze, inclusief het progje ProSet II.
Je moet trouwens wel NT4?/W2k of XP draaien.
http://downloadfinder2.intel.com/scripts-df/confirm.asp?dfURL=http://aiedownload.intel.com/df-support/2926/eng/100pdisk.exe&URL=/2926/eng/100PDISK.exe

In proset kan je met rechterknop op netwerkkaart kiezen voor Add to team|Create new team.
Vervolgens kan je kiezen voor AFT, ALB, FeC/ILA of 802.3ad.
AFT is niet interessant voor je, want dat verdubbled de snelheid niet.
Heb je een standaard en/of unmanaged switch, kies dan voor ALB.
Als je weet dat je switch 802.3ad ondersteund, kies dat dan.
Heb je een moderne managed Cisco, Intel of andere FEC/ILA capable switch, kies dat dan.
Vergeet niet bij FEC/ILA en 802.3ad op je switch in te stellen welke kanalen er gebundeld moeten worden, bij ALB hoeft dat niet.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 18 maart 2002 12:07 schreef FatalError het volgende:
Download bij intel de nieuwste drivers en installeer deze, inclusief het progje ProSet II.
Je moet trouwens wel NT4?/W2k of XP draaien.
http://downloadfinder2.intel.com/scripts-df/confirm.asp?dfURL=http://aiedownload.intel.com/df-support/2926/eng/100pdisk.exe&URL=/2926/eng/100PDISK.exe

In proset kan je met rechterknop op netwerkkaart kiezen voor Add to team|Create new team.
Vervolgens kan je kiezen voor AFT, ALB, FeC/ILA of 802.3ad.
AFT is niet interessant voor je, want dat verdubbled de snelheid niet.
Heb je een standaard en/of unmanaged switch, kies dan voor ALB.
Als je weet dat je switch 802.3ad ondersteund, kies dat dan.
Heb je een moderne managed Cisco, Intel of andere FEC/ILA capable switch, kies dat dan.
Vergeet niet bij FEC/ILA en 802.3ad op je switch in te stellen welke kanalen er gebundeld moeten worden, bij ALB hoeft dat niet.
jammer dat het alleen op de server variant van die kaart werkt... niet de op 'gewone' pro 100+

A wise man's life is based around fuck you

• FatalError
Dit werkt ook op gewone intel kaarten, ik heb hier 3 niet-server kaarten liggen en ze werken allemaal perfect in een team!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Heb zelf ook 2 van die Pro/100+ kaarten dus niet de server varianten, doen het daar ook op ik weet niet wat je bedoeld ?

• Zwelgje
Op maandag 18 maart 2002 12:22 schreef ReytingHamdi het volgende:
Heb zelf ook 2 van die Pro/100+ kaarten dus niet de server varianten, doen het daar ook op ik weet niet wat je bedoeld ?
bij mij zegt ie namelijk dat dit alleen op 'server varianten' draait..

maar volgens jullie zou het moeten werken? heel vreemd, nou ja ik ga vanavond gelijk maar ff met dat ding weer aan de slag..

• FatalError
Ik heb hier een Pro/100+, een Compaq Pro/100+ kloon (gelijk aan Pro/100+, moet wel de Intel 8255x-based PCI Ethernet adapter driver installeren) en een Pro/100S Management Adapter. Werkt allemaal prima.

• Zwelgje
Op maandag 18 maart 2002 12:28 schreef FatalError het volgende:
Ik heb hier een Pro/100+, een Compaq Pro/100+ kloon (gelijk aan Pro/100+, moet wel de Intel 8255x-based PCI Ethernet adapter driver installeren) en een Pro/100S Management Adapter. Werkt allemaal prima.
de pro/100S (ja das dus een server kaartje...)

ook op de intel site staat expliciet dat ie alleen met serverkaartjes werkt...

het werkt met 1 gewone intel nic (pro/100) EN 1 SERVER nic, (niet met 2 gewone nics)

dus met 2 gewone intel pro100 nics kun je het vergeten, (staat overigens ook op de intel site) en als je het wilt doen in proset II geeft ie het ook aan...

dus, gaat niet werken :)

• FatalError
Deze Pro/100S is absoluut geen serverkaart!
Als je op de intel site zoekt naar drivers zie je deze kaart gewoon tussen de desktop adapters staan.

Verwijderd

De Intel kaarten die eindigen op een '/S'zijn meestal voorzien van security. Alleen de intel aanduiding PILA84xx geeft duidelijk aan of het een server of desktop adapter is.
Pagina: 1