Toon posts:

Audio via Matrox Marvel G450e-TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Matrox Marvel G450e-TV op een 22" Iiyama hangen. Perfect beeld, leuke functies. TV-beeld is prima ook met PC-VCR, alleen het lukt me nog niet om daar geluid bij te krijgen.
Waar haalt PC-VCR het geluid vandaan eigenlijk ? Ik heb alleen de tv-kabel in de kaart hangen, en er zit geen externe/interne audio-uitgang op de kaart. Dus dan zou de audio via de AGP naar de PCI-geluidskaart (Philips Acoustic Edge) moeten gaan. Is dit zo ? Maar waarom hoor ik dan niets ? :)

Ik heb uiteraard alle geluidsinstellingen in zowel PC-VCR als Windows2000 al nagelopen. Wie helpt me verder :?

Verwijderd

Misschien moet je het intern doorlussen?

Verwijderd

Topicstarter
:)

Nee, er zit dus ook geen interne audio-uitgang op de kaart. Ik lees ook helemaal geen relevante info in de gebruiksaanwijzing (online PDF op matrox-site).

Zijn er zo weinig mensen met deze kaart :? Jullie missen wat !! :7 ;) :P

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb ff de user guide voor je doorgelezen.
Zo te zien zit er een gecombineerde uitgang op je kaart welke je met een bijgeleverd kabeltje kunt splitsen in audio en video.
De audio moet dan in de line in van je geluidskaart.
Zie pagina 8 en 9 :)

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt. :)

Ik heb dus geen kabeltje erbij gekregen, ik ga morgen de leverancier wel even bellen. Ik moet wel zeggen dat ik toch een andere oplossing had verwacht, extern doorlussen met als gevolg dat je je line-in kwijt bent vind ik niet echt de netste oplossing zeg maar :o

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:48 schreef Courage het volgende:
Hey bedankt. :)
Heb je er soms ook geen handleiding bijgekregen ofzow? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 22:14 schreef alfabetje het volgende:

[..]

Heb je er soms ook geen handleiding bijgekregen ofzow? :?
Inderdaad :)

Verwijderd

Ik heb ook Matrox Marvel G450e-TV en inderdaad moet je "buitenlangs" even wat snoertjes inprikken. Beetje slordig maar ach het werkt .

Ik heb een ander probleem met mijn kaart: als ik opnames maak met de PC-VCR, krijg ik beeld en geluid niet synchroon :(

Lukt dit jullie wel en zo ja, hoe?
Pagina: 1