Toon posts:

[P3]Soms spontane reboots...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn P3 krijg soms gewoon tijdens het internetten of wat dan ook, games, divx kijken... spontane reboots... winxp is al opnieuw geinstaleerd... dit deed hij vroeger nooit, was eerst mn game pc... nu webhost-pc en soms een game...

specs:

Kast Cristal Miditower 250w
Moederbord Gigabyte BX 2000
CPU Intel Pentium3 500mhz
Geheugen 288mbram pc 100mhz cas 3
Videokaart GeForce256 32Sdram Tvout
Harde Schijf 1 IBM 13 GB 7200RPM
Harde Schijf 2 Maxtor 3 GB 4800RPM
Geluidskaart SoundBlaster 128 PCI

Monitor 17" iiyama
CDDrive Lite-On 52x
OS Windows XP Professional
Keyboard Airwafe Multimedia
Muis Logitech Pilot PS/2
Speakers Akai 50watts
NIC Realtek 8139C (10/100 MBit)

beetje overinfo maja... gewoon geplakt van me site...

ik zou zeggen dat het aan de voeding ligt... maar hij heeft ook altijd ongeveer dezelfde specs getrokken... :?

Verwijderd

Kijk eens in je system log

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 11:49 schreef Bladiebla het volgende:
Kijk eens in je system log
[n00b]
wat bedoel je daarmee???
[/n00b]

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Windows XP houd een system log bij waar je eventueel zou kunnen zien waarom je PC reboot :z

Verwijderd

Denk dat de geforce teveel stroom vreet, ik heb hier hetzelfde systeem, alleen dan met een TNT2ultra, en 100%stabiel

Verwijderd

250 Watt voeding is i.d.d. erg weinig, maar kijk toch eens in je sytem log.
Je kan je system log zien met EVENT VIEWER (ADMINISTRATIVE TOOLS)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ligt aan winXP, had ik eerst ook... totaal onverklaarbaar...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 12:17 schreef Scatman_II het volgende:
ligt aan winXP, had ik eerst ook... totaal onverklaarbaar...
het ligt dus aan de voeding en niet aan XP :z 250 watt trekt al die stuff van je gewoon net niet. Gooi er minimaal een 300 watt, liefst kwaliteit (enermax ;)) in en de probs verdwijnen als sneeuw voor de zon >:)

Verwijderd

Topicstarter
maar hij heeft dezelfde specs wel jaren lang getrokken... kan het zijn dat de voeding "kwaliteit" verlies, en dus minder stroom geeft??

Verwijderd

Topicstarter
als ik een nieuwe voeding ga halen... 300w ofzo... welke prijsklasse moet ik zitten, het is maar voor een internetpc... (hij is van mn ouders dus)

ik heb zelf een high quality voeding van 160 gulden (300w) kan ik misschien een ander beter merk halen en die van mij in die p3 douwen??

of op de beurs een kast met 300watt voeding halen voor 30-50euro?

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37
Heb je automatisch rebooten als windows vast loopt al uitgezet?? omdat windows XP automatisch reboot als die vast loopt.

Als je dat uit schakeld dan kan je wel de blauwe schremen zien en dat met de fout code zoeken bij microsoft. dat kan je misschien zien wat er fout is .

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 13:47 schreef Ybox het volgende:
Heb je automatisch rebooten als windows vast loopt al uitgezet?? omdat windows XP automatisch reboot als die vast loopt.

Als je dat uit schakeld dan kan je wel de blauwe schremen zien en dat met de fout code zoeken bij microsoft. dat kan je misschien zien wat er fout is .
hoe doek dat??

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37
configuratie scherm -> systeem -> in een van de tabbladen.
(dacht ik)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het kan ook zo zijn dat er een draadje telkens tegen de kast aan komt, waardoor er kortsluiting komt en dan gaat de pc ook opnieuw booten. Kijk eerst maar eens in je kast.

Verwijderd

Waarschijnlijk is je voeding niet sterk genoeg voor je hardware.

Je moet even gaan kijken hoe de voltages van je voeding zijn, dit kun je bijvoorbeeld bekijken met het hardware monitor programma PcAlert van MSI. Als de voltages meer dan 5 % afwijken is het niet goed!

Conroleer dit en probeer het eens met een andere of nieuwe voeding! Minimaal 300 Watt, en koop geen cheap ass voeding!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 14:14 schreef freezy17 het volgende:
Waarschijnlijk is je voeding niet sterk genoeg voor je hardware.

Je moet even gaan kijken hoe de voltages van je voeding zijn, dit kun je bijvoorbeeld bekijken met het hardware monitor programma PcAlert van MSI. Als de voltages meer dan 5 % afwijken is het niet goed!

Conroleer dit en probeer het eens met een andere of nieuwe voeding! Minimaal 300 Watt, en koop geen cheap ass voeding!
tis een gigabyte mobo.. dus pc alert zou wel niet werken..
Pagina: 1