Toon posts:

Asus A7V333 met Matrox MGA400 en Palomino1533

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuw moederbord gekocht (Asus A7V333) met een Athlon XP 1800+ en 256MB TwinMos DDR-SDRAM (CAS2.5). Als ik probeer iets met direct3D te doen, crashed het hele systeem. Dus bvb als ik met DXDiag de 3D functies wil testen of als ik met Sandra 2002 probeer de multimedia functies te benchmarken. Heeft iemand misschien hetzelfde probleem of gehad? En weet iemand een oplossing hiervoor.
Ik draai Windows XP Pro 2600 en de Matrox drivers 5.82, verder de VIA drivers die bij het moederbord werden meegeleverd (weet nummer niet, iets van 4.37?).

Gr. JtB

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

phoei. Matrox adviseert per definitie de nieuwste via-drivers te gebruiken. Verder is het een hoop trial en error, ik geb hier nu een g450e met de laaste beta-drivers draaien (5.82) en daarnaast een 450pci met 5.72 drivers. Enige combi die werkte Ik zou anders de whql-drivers van matrox proberen samen met de nieuwste via.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers inmiddels gedownload. Ik zal vanavond wel even kijken of het werkt en de resultaten ff posten. Bedankt iigv.

Verwijderd

Topicstarter
Suc6!!
Ik heb de BIOS geupdate naar versie 1004 en ben terug gegaan naar de WHQL drivers voor m'n G400. Ik wou de nieuwste AGP drivers van Via ook nog installeren, maar die kon ik niet downen op m'n 56k verbinding.
Maar goed ... ik kan nu wel de dxdiag tests draaien en Sandra lijkt okok geen problemen meer te geven. Verder draait het systeem als een zonnetje. Kan ik tenminste weer werken :D:D
Dus voor iedereen die dit probleem heeft, zorg iigv voor WHQL drivers voor je componenten en upgrade je BIOS naar de nieuwste versie. :)