POST error: Award bootblock

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb mijn duron 750 overgeklokt naar 960 mHz en nou wil hij iedere keer als ik de computer even aan heb gehad op full load (wordt hij 48 graden) en ik zet hem dan uit, niet meer aan. Als ik de aan knop indruk komt er op mijn scherm te staan (ongeveer):
code:
1
2
3
4
5
Award bootblock version ....

BIOS ROM checksum failure
Detecting drive A medium...
Failure

Even 'af laten koelen' en hij doet het wel weer gewoon. Als hij niet overgeklokt is doet hij het wel gewoon :?

Het is dus een duron 750 @ 960 (9.5 x 101)
op een MSI k7t turbo

Wat doe ik hieraan? (behalve niet overklokken of iedere keer wachten tot hij afgekoeld is)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Heb ik ook een keer gezien, dan is of je proc of je chipset gewoon te warm of te ver geoced.Is volgens mij niets aan te doen!

Verwijderd

met veel pielen er nog een andere cooler op bouwen cq naast bouwen??

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
eehm, dat gaat niet lukken:

kijk hier hoe mijn koeling er nu uit ziet...

micheljansen.org

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb dat probleem ook gehad met een ander systeem. Je kan er helemaal niets aan doen. Dan is hij gewoon te ver overclocked. Je kan nog het voltage verhogen dan kan het zijn dat hij wel weer normaal gaat booten. Als je zeker weet dat het komt omdat hij te heet is moet je e'm beter koelen maar ik denk niet dat dat het probleem is.

Ik heb het gehad dat als ik e'm een tijdje uit had staan dat hij ook weer gewoon booten. Maar als ik gewoon reset deed niet. Okal was de processor nog niet afgekoelt.

Voltage proberen dus. Als die al vol staat moet je denk ik gewoon wat lager gaan met je overclocken. 900 ofzo. Of iets meer.. Gewoon kijken wat die wel aan kan.

:) Succes

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dat kreeg ik ook toen ik mn bordje verkeerd had geflashed :) ff bootdisk maken met flash proggie en goeie bios rom teruggezet :)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 11:01 schreef ido het volgende:
dat kreeg ik ook toen ik mn bordje verkeerd had geflashed :) ff bootdisk maken met flash proggie en goeie bios rom teruggezet :)
Ik heb mijn bios niet geflashed, en het gebeurt maar soms, maar betekent dit dat een BIOS flash voor mij de oplossing kan betekenen?

micheljansen.org

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
dan is ie dus gewoon te ver overgeklokt of niet goed gekoeld...
Pagina: 1