Toon posts:

[asp] lijngrafiek maken

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ze mijn topic ten onrechte gelocked hebben nog maar een keertje...

ik ben dus niet op zoek naar PHP
ik heb ff de search gebruikt en vind eigenlijk alleen php oplossingen. ik ben op zoek naar een manier om data uit een database (SQL) en deze weer te geven in een lijngrafiek mbv asp.

aangezien in een redelijke newbie ben op dat gebied, graag wat hulp gevraagd. oh xml is niet mogelijk...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

moet je ff zoeken met google naar asp grafische functies die automatisch grafieken kan bouwen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
ben ik mee bezig :)

maar je vind eigenlijk alleen bargraphs en dat schiet niet op als je trendlijnen wilt weergeven...

Verwijderd

Als je gebruikers IE5+ gebruiken, dan is dit misschien interessant: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex5/spider.htm

NGeen kant-en-klare code, maar je kunt er wel uit halen hoe je lijntjes trekt met VML.

Verwijderd

Topicstarter
dank je maar ik denk dat dat geen oplossing is.

misschien voor wat kleinere grafieken wel maar het is geen ondenkbare situatie dat er 10000 datapunten in 1 grafiek moeten komen... de performance is natuurlijk ook belangrijk...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als performance van belang is, waarom werk je dan met een webomgeving, en probeer je de lijn met ASP te tekenen?

Trouwens.. Dat je vorige topic op slot is gezet is helemaal niet onterecht. Het stond in het verkeerde forum, en een (lite)mod is helemaal niet verplicht om hem voor je te verplaatsen :)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
php/perl e.d. mag ik niet gebruiken. asp wel

het moet webbased worden zodat klanten er makkelijk bij kunnen om de statistieken van hun servers online te kunnen zien...

(ok ik begreep dat het in het verkeerde forum stond maar de reden waarom hij hem sloot was dan verkeerd)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 18 maart 2002 12:21 schreef betweter het volgende:
(ok ik begreep dat het in het verkeerde forum stond maar de reden waarom hij hem sloot was dan verkeerd)
Van W&G mod s hoef je niet te verwachten dat ze alles van P&W weten.. Onderwerp is redelijk hetzelfde en dat topic is gesloten (Hij geeft aan dat hij niet moved omdat een gelijksoortig topic ook gesloten is, niet dat je je antwoord daar maar moet zoeken)

Daarnaast.. ALs dit alleen maar een script of component request is zal deze het hier ook niet lang overleven.....

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 12:23 schreef Janoz het volgende:

[..]

Van W&G mod s hoef je niet te verwachten dat ze alles van P&W weten.. Onderwerp is redelijk hetzelfde en dat topic is gesloten (Hij geeft aan dat hij niet moved omdat een gelijksoortig topic ook gesloten is, niet dat je je antwoord daar maar moet zoeken)

Daarnaast.. ALs dit alleen maar een script of component request is zal deze het hier ook niet lang overleven.....
Ik moet even offtopic janoz afzeiken hoor...

Alles gaat op slot.. dit is toch geen request voor een stuk code..?!??! dit is een request of iemand een component weet of andere goede ideeen heeft...

Janoz je moet een leren lezen...

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 18 maart 2002 12:26 schreef polat het volgende:

[..]

Ik moet even offtopic janoz afzeiken hoor...

Alles gaat op slot.. dit is toch geen request voor een stuk code..?!??! dit is een request of iemand een component weet of andere goede ideeen heeft...

Aangezien je niet op ICQ reageerd, moet ik het weer in dit topic doen (Dit soort dingen horen in LA).. Is het topic al dicht? NEE, waarom niet? Omdat ik de topicstarter de kans geef om z'n probleem iets meer te verduidelijken.. Daarnaast raad ik hem aan om niet simpel om scripts of componenten te gaan vragen, want dan gaat deze wel op slot. Dat hoort namelijk niet in /14 thuis....

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 18 maart 2002 12:26 schreef polat het volgende:
En jij ook, bij deze heb je een NOW voor afzeiken van een mod. Verder allemaal ONTOPIC reageren.

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Als je 10000 punten in een grafiek wilt weergeven wordt het nogal onoverzichtelijk, dan kan je beter het domein en bereik schalen en aan de hand hiervan minder punten gebruiken die toch een representatieve grafiek vormen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp dat 10000 punten wat veel is maar het schalen ed is van later belang (de punten hoeven niet zichtbaar te zijn). voorlopig ben ik nog steeds op zoek hoe er een lijngrafiek weergegeven kan worden.

maar nog steeds niet verder dan zulke dingen:

http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=122

hier kan ik wel het een en ander uithalen aan code maar weer alleen voor bargraphs en niet voor trendlijnen...
nog iemand andere ideeen?

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Standaard in ASP kan het niet (in PHP dus wel, zoals je al wist). Ju zult een ASP Componentje moeten downloaden, of zelf een maken. Downloaden kost waarschijnlijk geld. Zelf heb ik ooit een Demo ASP Chart componentje gemaakt, die data uit een database haalde en een gegenereerde grafiek naar de client terugstuurde. Dit was een barchart, maar dit kan dus ook makkelijk een lijngrafiek zijn. Weet niet wat bv je Delphikwaliteiten zijn, maar dit is toch vrij eenvoudig (het grafiek teken principe). Verder kan dit ook VB, andere omgevingen weet ik niet. Heb evt wel wat links voor je.

[extra info]
je moet je zelf gemaakte componentje registreren bij IIS.
daarna kun je het dan makkelijk in je ASP pagina aanroepen.
[/extra info]

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je snel resultaat wilt en niet te veel knaken wilt spenderen gebruik dan shotgraph, is nie duur en makkelijk te implementeren, ben je echt dapper dat doe je het flash :)

Verwijderd

Topicstarter
geen delphi kennis, maar wel enige vb kennis (ook niet echt groot). overigens zijn kosten ook geen bezwaar.

maar als je wat links hebt... graag

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 16:08
ga eens kijken op www.aspin.com mogelijk staat daar wat?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 14:08 schreef raptorix het volgende:
Als je snel resultaat wilt en niet te veel knaken wilt spenderen gebruik dan shotgraph, is nie duur en makkelijk te implementeren, ben je echt dapper dat doe je het flash :)
shotgraph daar zal ik naar kijken.

voor flash had ik al wat gevonden, maar de hoeveelheid data wordt wel wat groot misschien (moet ik nog testen). als het aan de client kant 5 mins duurt omdat om te zetten in een grafiek is dat geen optie (hier heb ik geen inzicht in; moet ik dus ook nog testen :))

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022

Verwijderd

Topicstarter
thx voor jullie reacties...

shotgraph is volgens mij weer alleen een bargraph comp.

ik heb gdcom gevonden en dit lijkt te doen wat ik wil (moet ik nog uitproberen) en is bovendien gratis

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03
Dacht dat dit soort dingen in het nieuwe ASP.NET een stuk makkelijker zijn geworden. Echt goed informeren kan ik je niet want ik heb er zelf nog niet zoveel mee gedaan. iemand anders misschien die al ervaring heeft met grafische dingen via .NET ??

(ook weet ik natuurlijk niet of ASP.NET wel een optie voor je is)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

blijft volgens mij met google te vinden
of anders hotscripts

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.