Compaq Prosignia 486DX nog te gebruiken??

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:25

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Na het opruimen van een ouder serverhok, kwam ik een Compaq Prosignia Server Series 3080 (oude novell server) tegen.

Op zich best verouderd beestje, maar toen ik um van binnen bekeek zaten er best nog wat leuke opties in:

- 486 DX 33
- Onboard SCSI-2 (NCR 53C710)(volgens mij raid controller)
- 16 MB simm (8 onboard, 2*4)
- twee token ring netwerkkaartjes
- kast is enorm :), lijkt op ATX layout, maar dan met soort van AT 240 Watt voeding (met flinke panaflo FBNA09a12h fan)
- geen disks, voor de rest compleet (floppy/vga, externe SCSI)

Tsja maar wa moek er mee?? Tis zonde om um weg te gooien, zelf kan ik er momenteel (geen tijd) niets mee doen...

Iemand wel ?? Is het uberhaupt nog bruikbaar?

Heeft er iemand iets voor over?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Tja wat ken je er mee doen
op zich is dat servertje best te gebruiken voor een windhoos netwerkje op novvel gebaseerd dan.
maar ja echt geavanceerdere os als windhoos 2000 advanced server wordt een beetje moeilijk

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 10:27

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik ken die Prosignia niet zo goed, maar kun je de proc niet vervangen door een 486 DX4 (kost maar een tientje)? Dan kun je er nog wel iets leuks mee beginnen. Of zit de proc op het mobo vastgesoldeerd.
[off-topic]
Laatst zag ik de binnenkant van een _heel_ oude Compaq Presario. Met een vastgesoldeerde proc, 25Mhz ofzo. Maar wel met een procvoet ernaast, waar je dan nog dus eentje in kunt proppen. (volgens mij vergelijkbaar met onboard audio dat je dan uitschakelen moet dmv jumpers als je er een gewone soundblaster in douwt)
[/off-topic]

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
Ik heb laatst nog 1 486 server verkocht, 25mhz, maar met 2 scsi HDD's (tot 1,5 gig) voor 75,- iedereen vond dat beetje weinig, dus misschien kun je er nog meer uit slepen.

Of je maakt er een (linux) proxy van. Counter-Strike Dedicated server ????

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

hier draait een cyrix 486 80 mhz cpu zonder cash op het board als gateway draait goed :)

Verwijderd

ik heb die server in 19 inch kast en met een 486 dx2 66mhz en 28 meg ram standaard 1 gb hd en de officiele uw eisa controller. het nadeel van die machine is dat de compaq controllers pas na de instalatie van linux ondersteund worden dus dan moet je een andere eisa of isa scsi kaart erin stoppen maar met een isa kaart wordt die traag en om eenadaptec 2740 of 1740 eisa te vinden wordt lastig. hij kan max een 486 overdrive pentium 83 cpu erop want opzich is die server niet verkeert ik heb er altijd veel plezier van gehad. maar als je nog vragen hebt mail of icq maar. :)
Pagina: 1