Toon posts:

Geen mp3, maar wel cd audio geluid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraagje, zaterdag heb ik win2k opnieuw op mijn computer geplaatst. Het geluid van mijn kaart deed het toen wel, ik kan de messenger geluidjes nog herinneren. Daarna heb ik de windows update zijn werk laten doen, en nu blijkt dat ik geen mp3's en windows systeem geluiden meer kan afspelen bijvoorbeeld. Als ik een gewone muziek cd in de drive stop lukt het wel, ook systeem piepjes komen gewoon door. Ik heb zelf de laatste drivers voor mijn kaart ( ESS Maestro2E PCI Audiodrive) gedownload bij ESS maar nog steeds wil hij niets doen. Ik ben een beetje ten einde raad hoe dit nou weer op te lossen.

Helaas vond ik via de search tot nu toe niet wat ik kon gebuiken of werkte, weet iemand hier misschien meer van?

Sababa

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
't heeft in iedersgeval met je drivers te maken. Je audio cd gaat namelijk niet via de processor, maar via een apart kabeltje. Ook de systeem-piepjes, die komen normaal uit 't pc-speakertje. Maar als je ze via de sound-kaart hoort, komen ze ook via een apart kabeltje...

edit:

met je eigenlijke probleem kan ik je zo 1-2-3 niet helpen... Effe kijken of ik nog wat kan bedenken...

[na bedenk tijd]
Heeft je windows-update ook nieuwe drivers geinstalleerd voor de geluidskaart? Als dat zo is, moet je proberen die update eruit te slopen en de originele drivers die je gebruikt hebt terug-zetten...
[/genoeg gedacht]

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt er aannemelijk, het was inderdaad na de windows update, vorige keer is die wel goed gegaan, vandaar dat ik ze gewoon geinstalleerd had.

Hoe kan ik ze eventueel eruit halen. Ik heb wel zojuist dus bij ESS technology (want mijn kaart is een ESS Maestro2E PCI Audiodrive) de nieuwste win2k drivers geinstalled. Helaas doet is nog niks.

Hoe kan ik dus de oude drivers van de win2k cd halen, en de laatste installen (waarschijnlijk via het uninstall knoppie)

Sababa