nt server shares niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik heb een P166, 32mb, realtek 10mb pc'tje met daarop nt server 4, iis4, mysql en php in een netwerk hangen met daarin ook wat cleints met winme. Ik heb wat shares gemaakt met everyone full control op de nt server. Maar welke en wat voor shares ik ook maak op de nt server ze zijn allen niet toegankelijk via de andere clients. NT server is wel zichtbaar in netwerkomgeving en deze kan ook gewoon gepingt worden maar zodra ik dus naar zo een share wil gaan vanaf een client (door op nt server te dubbelklikken in netwerkomgeving) kom ik er niet op (ik dubbelklik, alles duurt heel lang enz enz)...

De NT server partities zijn FAT16 ...

Zou het kunnen komen doordat nt server standaard de root van de partities onzichtbaar geshared heeft voor niet admin users?
($) En hoe kan ik dit uitzetten?

En kan het door het aantal geheugen komen?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Een kale NT4 server heeft alleen voor z'n system resources al 32 mb memory nodig. Dus reken maar uit waar jouw probleem ligt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zelfde domein of werkgroep ?
en wat als je "net use * \\servernaam\sharenaam" intikt ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Als je wil dat iedereen bij de shares kan komen, dan moet je het guest-account enablen.
Of je moet ervoor zorgen dat de clients een user/pw gebruiken die bekend zijn op de server.
Ik weet niet wat voor een clients je gebruikt, maar als dat ook nt of 200/xp zijn, dan zou je dit kunnen proberen:
net use \\server\ipc$ /user:server\bestaandegebruiker

Dan zouden de shares ook zichtbaar worden in de netwerkomgeving.
Let wel, dat commando lukt niet op win9x/me machines (het commando zelf wel, maar de optie user niet).

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ok kell.nl Tnx de guest account stond inderdaad op disabled.
Ik heb het vinkje weggehaald :) en ik kon gelijk daarna vanaf alle clients op de gedeelde mappen op de nt server ...

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

everyone betekent niet IEDEREEN, maar alleen de accounts die bekend zijn op de nt server (en dan dus alle accounts)... dus of je guest account aanzetten of de accounts aanmaken waarmee ze kunnen inloggen (zelfde als op client met zelfde pw werkt ook)

edit: een beetje te laat...
Pagina: 1