Toon posts:

ASUS A7V333 Geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de gelukkige bezitter van een ASUS A7V333 maar nu is mijn vraag of het veel verschil in het DDR geheugen zit?

Aangezien ze bij mij in de straat nog geen 333 geheugen verkopen. Maar wel 266. Dus wat is verstandig? 333 bestellen via Internet? of 266 ingooien en over een half jaartje ofzo vernieuwen voor een (dan veel goedkopere) 333??

Is er ook een site waar het verschil is getest??

Hopelijk kunnen jullie me helpen..

Greetings.

Verwijderd

Er is niet veel verschil volgens mij. Het geheugen is wel wat sneller maar niet zo heel erg veel, maar t is wel weer duurder

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad niet goedkoop vandaar dat ik ook twijfel. Misschien kan ik een 266 later ook wel goed verkopen.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik denk dat je in de praktijk weinig verschil zal merken. Natuurlijk is PC2700 net effe ietsje sneller, maar je moet jezelf afvragen: Heb ik het wel nodig ?

Ik neem aan dat je geen dief van je eigen portemonnee wil zijn natuurlijk.

Verwijderd

Natuurlijk is snelheid van meerdere zaken afhankelijk, maar wellicht geeft dit voor jou de doorslag: http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020220/kt333-11.html

Onderdeel van dit artikel:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020220/index.html

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Ondersteund de A7V333 ook de nieuwe AMD proc. thoroughbred?

- Mijn PC -

Verwijderd

yep, onder andere daarom heb ik dit mobo'tje aangeschaft.

hebben andere mensen ook prob's met de cpu/pci verhouding 4/5.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Meeste geheugen van 333 kun je op 2:2:5:t1 settings draaien en dat is toch wel wat sneller. Bij Sandra is het niet altijd zichtbaar. Met Quake3 is de prestatie op lagere resoluties meer dan 6% sneller bij 2:2:5:t1 dan bij 3:3:6.

Persoonlijk zou ik voor 333 gaan.

Verwijderd

Mja, over een half jaar is PC2700 hoop/denk ik toch wel standaard ongeveer :) of iig wat beter verkrijgbaar, net als pc2100 nu. En ik weet niet of je binnenkort weer gaat upgraden, maar anders zou ik toch PC2700 kopen, en niet PC2100...En het scheelt ook wel in performanence (zal wel fout geschreven zijn *D), al is het niet zo heel veel...

edit:
Niet goed gelezen |:(, over een half jaartje nieuw kopen is misschien toch wel beter ja :D, lijkt me iig dat het dan stuk goedkoper is :)

Verwijderd

Je moet nog ma afw8ten of het pc2700 geheugen idd snel in prijs gaat dalen,vergeet niet dat de hammer van amd die er strakjes aankomt ook gebruik gaat maken van pc2700,nu op dit moment is het niet duur,heb vandaag zelf nog ff 256mb pc2700 via internet besteld.(94euro) :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op vrijdag 17 mei 2002 20:19 schreef Hotty het volgende:
Je moet nog ma afw8ten of het pc2700 geheugen idd snel in prijs gaat dalen,vergeet niet dat de hammer van amd die er strakjes aankomt ook gebruik gaat maken van pc2700,nu op dit moment is het niet duur,heb vandaag zelf nog ff 256mb pc2700 via internet besteld.(94euro) :+
Let er dan ook even op dat dit topic al in maart gestart is.. Dat zegt misschien ook wat over de geheugenprijzen toen, en de verkrijgbaarheid van PC2700 geheugen ;)

Verwijderd

DDR333 geheugen heeft in elk geval geen zin met CAS latency 2.5. Quootje uit dat artikel van Toms Hardware:
After the DDR266 memory module with CAS latency CL2.0 has been made available on the market, new memory is being introduced to go along with the KT333 chipset. This is indicated with the label "DDR333", and it runs at 166 MHz clock speed. However, the first modules are only available with a CAS latency of CL2.5, and it will take some time before fast memory with CL2.0 is available. Our benchmark results prove that the new DDR333 with CL2.5 can barely keep apace with DDR266 with CL2.0 and thus brings no advantages in terms of speed. In a few benchmark disciplines (video encoding), even the dual-channel DDR266 from Nvidia is faster than DDR333 with CL2.5 when used with the VIA KT333.
Maar inmiddels is dat DDR333 geheugen ook goed beschikbaar met CL2.0, en dat levert natuurlijk wèl een klein beetje meer performance op.
Pagina: 1