Alles bevattende Include file

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben op school bezig met een project. In dit project moet ik een Theater boekingskantoor site maken met behulp van mySQL, ASP en windows 2000.
Nu wil de leraar graag dat alle SQL statements uitgevoerd wordt door een soort van wat hij noemt een database manager. Hij bedoelt daar dus mee dat er een Include file moet komen die al de SQL statements bevat die gebruikt worden in ons geval.
Ik moet dus een Include file maken welk onwijs veel If then statements bevat om de juiste SQL statement uit te voeren als daar om gevraagd wordt.

Dit is mijn idee.
Geef elke invoervak een Standaard waarde. Voorbeeld InvoerA, InvoerB, InvoerC enz..

Elke knop voert een bepaalde SQL statement uit. Voorbeeld Knop1 -> Delete from .. where .. =

In elke pagina wordt een aantal tabellen en kolommen gedefinieerd als het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dim tabel1, tabel2, tabel3, kolom1, kolom2, kolom3, kolom4
Tabel1 = Klanten
Tabel2 = theaters
Tabel3 = voorstellingen
Kolom1 = ID_klant
Kolom2 = Naam
Kolom3 = Gebruikersnaam
Kolom4 = wachtwoord

Dit kan per pagina verschillen

Elke SQL statement in de include file is Dynamisch omdat je invoervak een standaard naam heeft dat niet veranderd bij een andere pagina. Voorbeel hoe het in de include file eruit moet zien:
code:
1
DELETE FROM Tabel1 WHERE Kolom1 = InvoerA

En als laatst moet er nog een onwijs grote if then statement komen.

Dat is zon beetje hoe ik denk dat het moet. Heeft iemand nog tips of ideeën????

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Kijk eens of je niet handiger met arrays kan werken, ipv van zon hele rits variabelen. En je sql statements kan je ook in een array duwen denk ik. :)

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op maandag 18 maart 2002 11:20 schreef Gert het volgende:
Kijk eens of je niet handiger met arrays kan werken, ipv van zon hele rits variabelen. En je sql statements kan je ook in een array duwen denk ik. :)
Kan je misschien iets specifieker zijn. Welke rits variabelen bedoel je

Assume there are no rules and it's one big free for all

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voor elke actie een functie maken en die aanroepen vanuit de pagina's, werkt efficienter als overal if thens neer te planten.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 11:49 schreef raptorix het volgende:
Voor elke actie een functie maken en die aanroepen vanuit de pagina's, werkt efficienter als overal if thens neer te planten.
geef eens voorbeeld daarvan, ik zie het niet echt voor me.