Toon posts:

Brander lite-on 24x of 32x nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,
Ik vroeg me af welke jullie me zouden aanraden of de brander lite-on 24/10/40 retail of de Lite-on 32 x 12 x 40 Retail deze is met de burnproof techniek. Zijn er nou goede verhalen over het burnproof techniek gaat er dan werkelijks niks fout meer en de 24 X deze brander heeft iemand daar vele miskopie meegemaakt of valt dat wel mee?

Het gaat mij er om welke ik zal kiezen...?

groetjes Suzanne

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
ff zoeken in het nieuws op de voorpagina. Staan links naar reviews met de 24 en 32 speed.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Source: GoT FAQ

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17
Als alleen die tweede brander burn-proof is zou ik die nemen. Dat scheelt je heel wat vern**kte cd'tjes. Zeker op zo'n snelheid. Als de prijs nogal verschilt is er echter ook wel wat te zeggen voor de 24x. In principe gaat dat snel genoeg, maar ja.. als die geen burn-proof heeft. Ik zou zelf denk ik de 24x nemen, maar als je het geld er voor over hebt zou ik absoluut voor de 32x gaan, zeker vanwege de burn-proof.

Heeft die 24x echt geen burn-proof??

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

Eigenlijk moet je ff de search gebruiken, maar ik help je wel ff uit het probleem.

Zowel de 24x als de 32x van Lite-on hebben een burnproof. Het verschil tussen beide (je raad het al :) ) is dat je ipv 4,5 minuut je een cd in 4 minuten kan branden.

Is deze tijdwinst het jou waard :?

Mij iig niet en de 32speed cd-r's zijn nu nog in verhouding duurder.

En nee, ik heb geen extra bierviltjes gekregen dankzij deze brander. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op www.exile.nl onder rewriters en dan info dat de 32X burnproof is maar las niks over 24 x ik heb geen idee maar ik geloof dat 24 X toch ook een redelijke is?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb de liteon 24 speed... nog nooit 1 cdtje mislukt *D

En als het prijsverschil groot is zou ik voor 24 speed gaan. Een cdtje van 700mb in 3 minuten en 10 seconden is snel genoeg lijkt me zo :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Hoi dragon lord bedankt voor je toelichting hier heb ik wat aan en welke merk lege cd's moet ik gebruiken? over het algemeen is de sony toch goed? Welke gebruiken jullie als ik vragen mag?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op maandag 18 maart 2002 09:50 schreef SuuZZjie het volgende:
Hoi dragon lord bedankt voor je toelichting hier heb ik wat aan en welke merk lege cd's moet ik gebruiken? over het algemeen is de sony toch goed? Welke gebruiken jullie als ik vragen mag?
Normaal gesproken koop ik philips cd's omdat die de laatste tijd zo erg in prijs gedaald zijn en een goede reputatie hebben :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op Maandag 18 maart 2002 09:44 schreef njboersma het volgende:
Heeft die 24x echt geen burn-proof??
Op maandag 18 maart 2002 09:45 schreef DragonLord het volgende:
Zowel de 24x als de 32x van Lite-on hebben een burnproof.
De LiteOn 24102b Heeft geen burnproof!

Wel SmartBurn wat hetzelfde inhoud.

Ik ben zelf ook in het bezit van de 24102b en hij bevalt zeeeeer goed. Volgens mij ben je met deze CDRewriter beter af. Hij is goedkoper, cdr'2 voor 24x zijn makkelijker verkrijgbaar, cdr's op 32x gebrand zijn lastiger in te lezen en volgens mij brand de 32x LiteOn niet zo goed kopieerbeveiligde cd's dan de 24x.

Verwijderd

Ik heb al +/- 30 cd'tjes zonder enig probleem gebrand et m'n 32x lite- Die burnproof werkt prima, en is bst wat extra $ waard, bespaart je een hoop cdr's en vooral ergernis! *D

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

SuuZZjie: voor vragen over CDroms en branders ed. hebben wij [forum=21]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

De snelheid tussen 24 en 32 speed verschilt niet veel, dus dan kan je net zo goed de 24 nemen als de 32 een heel stuk duurder is.

Het belangrijkste vind ik toch wel de burn-proof, ik heb nu burn-proof en ik heb nog nooit een cd vern**kt, dus als alleen die 32 burn-proof heeft, moet je die nemen, maar ik geloof dat die 24-speed ook wel burn-proof heeft hoor, Lite-on kennende.
Tot nu toe hebben volgens mij alle branders van Lite-on burn-proof (hang mij daar niet aan op hoor).

Verwijderd

Ik heb zelf de 24-speed. Nog never nooit een cd'tje mislukt ( gebruik Sony, TDK & platinum ). Voor de (relatief lage)prijs een perfecte brander.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 09:50 schreef SuuZZjie het volgende:
Graag gedaan.

On-topic: Sony cdr's zijn perfect alleen duur in verhouding. :(

Ik gebruik zelf het liefst tdk's dit omdat deze goed worden geslikt door me autoradio, die is nogal kieskeurig.
Verders gebruik heb ik nu philips CDr's - 80 minuten, maar ik keek net ffies, die heeft een vagere reflectie laag. |:(

Dus die kan ik helaas niet in me auto gebruiken :( maar wel op 24x ff 700mb data proppen. Me cdr-identifier geeft aan dat het riteks zijn. :(

Dus voortaan alleen nog maar tdk's voor mij :+

Verwijderd

Heb plextor 24x brander, doet het echt super en die heeft ook burnproof. Ik denk dat het wel verstandig is om burnproof te nemen, het verschil tussen 32x en 24x is iets van een halve minuut a minuut dus echt veel is dat niet. Mijn plextor brandt 80 minuten cd's netjes in 4 minuten, misschien is plextor nog een optie ipv liteon?

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Op maandag 18 maart 2002 09:59 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

[..]

De LiteOn 24102b Heeft geen burnproof!

Wel SmartBurn wat hetzelfde inhoud.

Ik ben zelf ook in het bezit van de 24102b en hij bevalt zeeeeer goed. Volgens mij ben je met deze CDRewriter beter af. Hij is goedkoper, cdr'2 voor 24x zijn makkelijker verkrijgbaar, cdr's op 32x gebrand zijn lastiger in te lezen en volgens mij brand de 32x LiteOn niet zo goed kopieerbeveiligde cd's dan de 24x.
volgens mij heb je het ook fout!
de 24102b heeft weldegelijk burnprof maar daarop smartburn als aanvulling, maar hij heeft wel de echte burnproof!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 16:43 schreef Painxiom het volgende:

[..]

volgens mij heb je het ook fout!
de 24102b heeft weldegelijk burnprof maar daarop smartburn als aanvulling, maar hij heeft wel de echte burnproof!
Sorry, maar ik het is toch echt zo.

Ik ben zelf namelijk in het bezit van de LiteOn LTR24102B en die heeft echt absoluut never en nooit GEEN Burnproof.

Wat jij zegt wat als aanvulling zou zijn dat is SmartX. Een techniek die de snelheid van de CDR in de gaten houdt.

De LiteOn LTR 24102B maakt namelijk gebruik van een MediaTek chipset en is derhalve dus géén burnproof maar smartburn. Sanyo heeft de rechten op de naam Burnproof. De LiteOn 24101B (Let op het verschil 2B-1B) is WEL gebaseerd op de Sanyo Chip en die is dus wel burnproof ;)

Even samenvatten:

BufferUnder technieken:

Sanyo - Burnproof
Mediatek - SmartBurn
AOpen - JustLink

Aanvulling: (Techniek die ervoor zorgt dat er geen 24x gebrand word op een 12x CDR)

AOpen - Justspeed
MediaTek - SmartX
Sanyo - ??? (Weet zo ff de benaming niet)

edit:

Even voor de duidelijkheid:

Hoe de techniek genoemd word is afhankelijk van licenties en gebruikte onderdelen. Dit heeft geen effect op de kwaliteit (Nou ja, klein beetje dan -Gapsize wil wel eens afwijken tussen verschillende technieken) en functionaliteit.

Verwijderd

De functie van het beestje is het zelfde. :P

Verwijderd

Toevallig zelf de 32x12x40 gekocht van het weekend en op de site van Goldenhawk=cdrwin staat Supported All Models bij Lite-On maar no go! Dus als je CDRwin gelijk wilt gebruiken even goed zoeken of daar al een oplossing voor is.

(en ik heb een ECHTE registratie!)

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 17:09 schreef DragonLord het volgende:
De functie van het beestje is het zelfde. :P
Dat zeg ik toch (Op het eind) ;) :P

Ik ben zo'n lul die bij een toets over windows (op de Middelbare school) gaat zitten zeiken tegen de leraar dat HIJ het fout heeft want "windows is NIET multitasking meneer" , " Het is MultiThreading! " *D :P

Verwijderd

Ja, maar tis de manier waarop je het zegt. :7

[No offence modus]
Jij bent zeker het type wat later wellicht een leraar wil worden? :+
[/No offence modus]

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:25 schreef DragonLord het volgende:
Ja, maar tis de manier waarop je het zegt. :7

[No offence modus]
Jij bent zeker het type wat later wellicht een leraar wil worden? :+
[/No offence modus]
[No offence taken modus]
Niet als dan met zulke betweters als mijzelf kom te werken :)
[/No offence taken modus]

Trouwens, met de manier waarop ik het zeg is IMHO niet verkeerd mee. Het word misschien anders opgevat dan de bedoeling was :) Het was enkel ter verduidelijking bedoelt :)

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 22:32

flexje

got-father

what about de LG 32x brander ? ik heb gisteren mn aopen 32x brander voor de LG 32x ingeruild omdat laser stuk was :?
en die LG burnt als een gek! heeft LG ook een soort van justspeed? vast wel toch ? zo niet : jammer dan, hij burnt als een gek! :)

Keep up the good work LG!

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1