Jongens ik zit met een klein probleempje. Ik heb een klein opdrachtje gekregen om een soort van photoplay te maken, alleen dan simpel met pacman of een ander simpel spel wat met weinig toetsen te spelen is. Om een touchscreen aan te schaffen voor een projectje is ons een beetje heel erg te duur. Nu zou ik graag willen weten of dit mogelijk is zonder veel toetsenborden te mollen. Het gaat dus min of meer over de pijltjes en toets 1 en 2.
Verwijderd
Ik denk dat als je een oud ps/2 keybord neemt (bv die ouwe ibm dingen) dat je vrij gemakkelijk op de printplaat bij een aantal toetsen draaden kan solderen en daar je eigen knoppen aan kan maken.
we zijn al weer een stukje verder. Is het mogelijk om van uit het toetsenbord op het plastic waar alle drukplekken op zitten 2 draadjes aan te maken en zo toetsen een stukje verder op te leggen?
uh, misschien een ideetje: kun je geen joypad gebruiken?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
je kan toch de knopjes herleiden en op een apart klein printplaatje maken?
kijk eens naar een losse numerieke keypad...
kijk eens naar een losse numerieke keypad...
Het moet kunnen, maar je moet de hele structuur van het toetsenbord ontrafelen, en dat is een beetje een puzzeltje denk ik
nah... zoals hierboven al beschreven (wordt wel lelijk, maar goed)
Gewoon de printplaat blootleggen en draadjes solderen op de contactpunten.
Het mooiste is natuurlijk als je de euh... hoe heet dat?
Nou ja, dat je de logica van je keyboard zelf opnieuw bouwt.
Gewoon de printplaat blootleggen en draadjes solderen op de contactpunten.
Het mooiste is natuurlijk als je de euh... hoe heet dat?
Nou ja, dat je de logica van je keyboard zelf opnieuw bouwt.
Ik frut, dus ik epibreer
Pagina: 1