harddisk fout met vreemde tekens

Pagina: 1
Acties:

• Rennic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04-2018
Na een computercrash heb ik mijn systeem opnieuw geinstalleerd. Er zitten 2 harde schijfen in, een IBM 40 Gig en een Maxtor 80 gig. Ik heb eerst de fout gemaakt door waarschijnlijk beide harde schijven als master te zetten. Hij ziet ze wel in de bios, maar bij het detecteren van de 80 gig schijf gaf hij in scandisk een paar 100 foutmeldingen die gerepareerd werden.

Nu ziet hij die 80 gig schijf als 2 partities, alles bij elkaar 40 gig (dus exact hetzelfde als mijn ibm schijf van 40 gig). Alleen geeft hij hem aan met hele vreemde tekens. Ik kan de schijf ook niet in verkener openen.
Is hij nu stuk of kan ik er nog iets mee.

Heeft iemand een idee.

Alvast bedankt

Rennic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

zorg dat de jumpers goed staan, debug die zooi en probeer het opnieuw.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:43
Alleen geeft hij hem aan met hele vreemde tekens
Krijg je dat als je comp de aangesloten IDE apparaten zoekt? (Dus na de geheugen test).

Zo ja dan zit je IDE kabel niet goed.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Rennic
De computer vindt gewoon de harde schijven en ook in de bios geeft hij gewoon aan dat er een 80 gig in zit. Alleen wanneer de computer is opgestart (zonder foutmelding) en ik in windows verkenner ga kijken dan is mijn 80 gig harddisk verdeelt in Schijf f: van 270 mb, waar een windows map in staat, deze hoort er niet te staan en een schijf g: van 34 gig met allemaal vreemde tekens. ook de naam van deze schijf bestaat uit vreemde tekens.

Ik heb eigenlijk niets anders gedaan dan dat het was en het draaide al een half jaar uitstekend. Dus de instellingen zijn volgens mij nog goed.

Snap er weinig van :)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Dan heb je ze waarschijnlijk niet goed gejumpert staan. Zet ze allebij eens op een aparte IDE controller en dan allebij op master. Kijk dan eens wat ze aangeven. Verwijder wel even die partities die je aangemaakt hebt toen de verkeerd aangesloten waren.

suc6

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

zet eerst eens een van beide schijven op slave als ze aan dezelfde IDE kabel zitten, en ga daarna eens kijken met één of ander tooltje naar de schijfindeling, welke partities staan er op die schijf, hoe groot zijn ze , etc...
Met ditzelfde tooltje(partition magic) kun je ook nieuwe partities erbij aanmaken, of eventueel alle partities verwijderen en opnieuw partitioneren, ik denk dat het daarna beter zal gaan. :D

(probeer trouwens in plaats van scandisk ook een norton disk docter, ziet soms problemen die scandisk niet ziet)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
je schijf is waarschijnlijk gewoon nog steeds goed alleen de data die je erop had staan is denk ik niet meer te redden, ik weet niet of je weet hoe fdisk werkt (als je w98 hebt tenminste) maar je moet je 80gig hd gewoon opnieuw partitioneren en je probleem is opgelost

Verwijderd

Je moet hem denk ik formatteren, opnieuw partitioneren en dan er natuurlijk als eerste voor zorgen dat je jumpers goed staan.

Ik heb 2 x een 60 Gb van IBM en heb ze zo ingedeeld:
HD1: master op primary IDE-slot
DVD-rom: slave op primary IDE-slot
Brander: master op secondary IDE-slot
HD2: slave op secondary IDE-slot

Het loopt als een trein, dus misschien heb je bij deze instellingen wel baat 8-)

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 10:26 schreef Blokkie het volgende:
Je moet hem denk ik formatteren, opnieuw partitioneren en dan er natuurlijk als eerste voor zorgen dat je jumpers goed staan.

Ik heb 2 x een 60 Gb van IBM en heb ze zo ingedeeld:
HD1: master op primary IDE-slot
DVD-rom: slave op primary IDE-slot
Brander: master op secondary IDE-slot
HD2: slave op secondary IDE-slot

Het loopt als een trein, dus misschien heb je bij deze instellingen wel baat 8-)
Dit laatste is het slimste... Als je dan gaat fikken, gebruik je altijd een ander IDE slot, wat problemen voorkomt....

Verwijderd

Zelfs on-the-fly gaat t als een trein en ik gebruik ook zelfs bijna geen bronnen, hij schrijft alles direct weg :D

• Rennic
ik zal het straks gelijk proberen.
zal wel jammer zijn wanneer de inhoud helemaal weg is, de 80 gig stond namelijk vol met spellen en andere "belangrijke "dingen.

Verwijderd

Probeer eerst eens een andere IDE kabel, misschien is er een knik in gekomen ofzo??
Pagina: 1