Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] {needed} goeie tips voor een mini kast

Pagina: 1
Acties:

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
ik ga over een klein tijdje zelf een kast maken van hout, en hij gaat zo klein mogelijk, dus daarom ook ff wachten op de nieuwe gb mobo, de kleinste maat... ik ga em maken omdat ik het leuk vind om te doen, en het is heel handig om em mee te nemen als ie zo klein is, er gaat (hoop ik) een 1800+ xp in dus goeie cooling is ook van groot belang, heeft iemand nog goeie tips voor me?
ik weet niet of dat al eens gedaan is maar dat boeit me niet
:P
als ie af is komen pics zeker hierzo

My life for hire!

Verwijderd

Zorg dat de CPU fan meteen alle lucht uit je kast blaast. Hierdoor gaat je casetemp sterk omlaag.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 20:56
Van die CPU koeler is een goed idee, maar als je er ook een zware VGA kaart in gooit, zorg dan dat je 1 of 2 casefans hebt. Probeer je kaarten zo laag mogelijk te houden, en kijk maar eens hoe je alle noodzakelijke hardware zo compact mogelijk bij elkaar kan zetten. kwestie van proberen

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Ook ff met je 'lay-out' kloten. Dwz hoe/waar zet ik m'n mobo en alle randapp. (CD-rom, FDD, HDD, PSU)

En hoe klein is klein?? Ik heb nl. alles in formaat 'koffer' erin gekregen en ik heb nog ruimte in m'n deksel :) Dat ID van de FANs moet je overnemen iig. Ik heb er (nu) een XP 2000+ erin en ik voldoe met een PSU FAN en 1 Xtra outtake fan. Maar ja, als het moet, zet ik ook gewoon m'n koffer open, omdat er ook allemaal lichtjes er in zit.

Dus ik wel weten hoe 'groot' je je kast(je) wil maken...

Oh ja, mijn 'koffer' weegt overigens maar 7kg 8-)

• Eguna
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

Topicstarter
de mobo die ik ga kopen wordt een gigabyte micro atx, 24,1 bij 25,5 cm d8 ik, dus dat is de lengte en breedte, hoogte denk ik 14 cm hoogte, ik moet alle onderdelen nog ff meten, dan kan ik de echte groote bepalen, want de voeding, hd, cd, en diskdrive moet er ook nog allemaal in
en ja, de cooling is heel belangerijk.
ps
pics komen zeker

My life for hire!

Verwijderd

Hey

Misschien kun je nog lager gaan dan 14 cm. Als je de video-kaart niet haaks op je moederboard zet, maar parallel. Dit kunt je doen door de insteekkaart door te lussen met draden. Hierdoor kun je de computer kast nog lager maken!!!!!!!!!!!!!

Succes ermee

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Goeie tip: koop een kleiner MoBo, met meer geintergreerd, zoals de Commell LV-670 Pentium4 mini-ITX motherboard dat is maar 17x17cm.
En fans die de warme lucht direct afvoeren is idd erg handig, want die kleine doosjes worden snel (erg) warm. Gebruik onderdelen van een laptop, zoals de HDD en slimline CD-R(w), en een kleine voeding, zoals Enchange 120Watt (meer heeft zo'n klein P4 bordje niet nodig). Ga niet met PCI of AGP card risers klooien, want dan wordt de case nooit echt klein. En haal zoveel mogelijk uit de 'verpakking' zoals de PSU, en maak alles zo klein mogelijk door de 'overbodige' onderdelen eraf te halen/slijpen.

Veel succes.. :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 00:11:
Hey

Misschien kun je nog lager gaan dan 14 cm. Als je de video-kaart niet haaks op je moederboard zet, maar parallel. Dit kunt je doen door de insteekkaart door te lussen met draden. Hierdoor kun je de computer kast nog lager maken!!!!!!!!!!!!!

Succes ermee
:9
Dit idee wekt mijn interesse voor een toekomstig mod-project. Heb je voorbeelden (pics) van hoe dit in zijn werk gaat, want het lijkt me eerlijk gezegd ondoenlijk om alle aansluitingen van de videokaart met draadjes te verbinden aan de AGP-poort.

zijn er niet een soort van AGP-riser kaartjes te koop ergens... :?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Bart_Banaan schreef op 26 March 2003 @ 00:20:
Goeie tip: koop een kleiner MoBo, met meer geintergreerd, zoals de Commell LV-670 Pentium4 mini-ITX motherboard dat is maar 17x17cm.
En fans die de warme lucht direct afvoeren is idd erg handig, want die kleine doosjes worden snel (erg) warm. Gebruik onderdelen van een laptop, zoals de HDD en slimline CD-R(w), en een kleine voeding, zoals Enchange 120Watt (meer heeft zo'n klein P4 bordje niet nodig). Ga niet met PCI of AGP card risers klooien, want dan wordt de case nooit echt klein. En haal zoveel mogelijk uit de 'verpakking' zoals de PSU, en maak alles zo klein mogelijk door de 'overbodige' onderdelen eraf te halen/slijpen.

Veel succes.. :)
[half offtopic]
Jaap, enig idee of er ergens ZEER kleine 386/486/P1 mobo's zijn? Ik had ooit een inkoopactie gezien(nog buiten de tijd van laupro.nl) voor mobo's @ 3,5" en met 5,2".

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 13:19

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 00:31:
[...]

[half offtopic]
Jaap, enig idee of er ergens ZEER kleine 386/486/P1 mobo's zijn? Ik had ooit een inkoopactie gezien(nog buiten de tijd van laupro.nl) voor mobo's @ 3,5" en met 5,2".
www.evalue-tech.com

Deze leveren 3.5" en 5.25" sbc's met mpeg2 chips, 2x lan, 2x lcd enz...

Afbeeldingslocatie: http://www.evalue-tech.com/evalueweb/products/specifications/images/ECM-5615b.gif

[ Voor 16% gewijzigd door MDKlapwijk op 26-03-2003 09:44 ]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
NiPiN schreef op 26 March 2003 @ 09:26:
[...]

www.evalue-tech.com

Deze leveren 3.5" en 5.25" sbc's met mpeg2 chips, 2x lan, 2x lcd enz...

[afbeelding]
Neen dan mircopower.nl, das denk ik iets goedkoper ;)

Verwijderd

LeonM schreef op 26 March 2003 @ 17:50:
[...]

ik neem aan dat je http://www.micropower.nl/ bedoelt, en daar staan dus geen prijzen op de website volgens mij. Ik heb ze ook wel eens een keer gemailt, maar geen reactie gekregen.

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

LeonM schreef op 26 maart 2003 @ 17:50:
[...]

De 5610 was geloof ik $ 350,-

Edit: Ik zie trouwens bij micropower geen kaarten met de feature's die de evalue's hebben...

[ Voor 20% gewijzigd door MDKlapwijk op 27-03-2003 09:09 ]

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
Die PCI-CPU cards, kan je die op elk moederbord in een PCI slot duwen of niet :?
Ik bedoel die van http://www.evalue-tech.com/ en http://www.micropower.nl/

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

The Undertaker schreef op 27 March 2003 @ 07:09:
Die PCI-CPU cards, kan je die op elk moederbord in een PCI slot duwen of niet :?
Ik bedoel die van http://www.evalue-tech.com/ en http://www.micropower.nl/
In principe wel, maar je kan ook backplanes krijgen waar er acht op kunnen... :)

Verwijderd

hoi,

ik heb zelf pas een AT socket7 met agp en amdk6 in een IBM Aptiva kast gebouwd (2 cd spelers breed) en ik had grote problemen met mijn voeding (het origineel was 90w)

ik heb de voeding die ik wilde hebben opengesloopt en het printplaatje met mobo-spacers naast het mobo gemonteerd (1/4 slag gedraaid t.o.v. originele richting en onderkant voorzien van schuimrubber) de achterplaat van de ibm aptiva voeding heb ik los geknipt en terug gezet met stekker en fan.

Afbeeldingslocatie: http://iwebphoto.com/Clients/mankind/Album4/DSC00215.JPG

mischien heb je iets aan het idee...

[edit]

ps ik heb iets met retro en getto mods....:P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 17:32 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

misschien dat je aanzo'n l33t3 voeding als ik heb kan komen, eentje uit een Sony Vaio
die heeft achter geen outtake, maar onder alleen een 120mm fan intake :D, die hangt rechtboven de processor van me shoeboxmod, en die is klein! :D

misschien heb je erwat aan :P

Afbeeldingslocatie: http://212.61.68.34/rebels/schoenendoos%20mod/10.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Rebels op 27-03-2003 17:55 ]

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

jup zo'n voeding als die van rebels zijn verekte handig heb ik ook in me koffer zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://perso.wanadoo.fr/soulas457/koffer/photos/IM001769.jpg

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 00:11:
Hey

Succes ermee
Ik zou iemand die zoveel uitroeptekens gebruikt zowiezo niet vertrouwen, maar behalve dat: niet doen dus! Je kan doodsimpel PCI / AGP risercards kopen mocht je toch AGP / PCI kaartjes willen gebruiken. Zomaar een paar draadjes op je mobo / kaartje solderen is geen goed idee, je begrijpt wel wat ik bedoel als je even nadenkt over de tientallen MBs die er per seconde doorheengepompt worden, datacorruptie verhaal :)

Als je alles echt klein wil is het inderdaad handig om eens te kijken naar laptop onderdelen, vooral cd-romspelers en HDs kunnen van pas komen. Qua "kist" zou ik overigens niet moeilijk doen over orginaliteit (want dat is het toch al niet meer) en gewoon een leuke koffer oid op de kop tikken: een stuk lichter, en heeft bovendien al handvaten :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Zoals ik verteld heb, ben ik ook bezig met een mini-PC'tje, formaat : 25x25x5cm
Die noem ik de SpaceBase. Het MoBo is een Via M5000 Mini-ITX mobo'tje.

Tja, je moet alles goed passen en meten....

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.dienaar/PicB.jpg

Er komen nog wat onderdelen in, zoals een voeding van Ultim8.pc, die heeft een externe adapter, en geen fan.
Afbeeldingslocatie: http://www.ultim8pc.co.uk/images/prod/lexdc.gif.
Die is Hier te vinden op de website van Ultim8, samen met veel meer goodies op mini-gebied (slimline DVD/CD spelers etc..)

Verder komen erin: Smart Card Reader, 2 x 10voudige HDD & LAN VU meter en regelaar voor het 40mm fannetje...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.dienaar/PicA.jpg

Tja, en bij het bouwen moet je natuurlijk overal rekening me houden, en alles 10x passen voordat je besluit om het te monteren.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Hoe duur zijn die Laptop voedingen gemiddeld? Ik wil namelijk binnenkort een server/divx bak gaan maken met een epia ofzo erin.

Verwijderd

LeonM schreef op 26 March 2003 @ 17:50:
[...]

:X

ICOP-6016, 386SX Tiny board with 2S/DOC/4MB DRAM onboard/GPIO/IDE/Keyboard/1x RS232/1x Parapoort, formaat van 100x66mm en een prijs van 142€(de 8mb ram kost 156€).

ICOP-6015, 386SX Tiny board with @s/DOC/4MB DRAM onboard/GPIO/Eathernet(RJ45)/1x RS232/1x Parapoort/IDE/Keyboard, formaat van 100x66mm en een prijsje van 184€ voor de 4mb module(de 8mb kost 199,75€).

VGA Module voor bijde mobo's, 512kb ram max res, 640x480 @ 256 colors, CRT and flat Panel Mono/TFT/DSTN/lcd(dus ook laptop schermen neem ik aan :) ) kost 27,20€ (dit is een MINIPORT-ISA* kaartje, dus mischien wel zinnig voor andere tweakdoeleinden). Formaat is 100x66mm.

Disk on flash, een flashkaart die je op de IDE kan aansluiten(geen drivers nodig, bios ziet het zelf als een echte hdd, geen slijtage en schokbestendig).
64MB versie kost 90,72€ en de 128mb kost 159,80€
Hij is er in de volgende MB versies: 4, 8, 16, 32, 64, 96, 128mb.
Data Retention: 10 jears
etc.

Voor de mensen die geintereseerd zijn in meer info, bel ze maar op, vrienderlijke service.

* MINIPORT-ISA:
Een gewoone standaard ISA kaart, alleen een andere aansluiting, dus je moet zelf een omvormer maken zodat hij op je goeie pc kan, of anderzom een normale ISA op je minimobo.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 12:32 . Reden: prijsje even goed getiept, 1425 euro voor mobo? :P ]

Verwijderd

Ik heb ook zoiets eens geprobeerd, dan in een koffertje met een mobo van 27 x 21 cm, maar dan in een koffertje van 32 x 15 x 23,5 cm. Om hem iets voller te maken heb ik er een surround versterkertje bij ingebouwd met eigen voeding. Er zit een riser in, maar ik vind niet dat die nou zoveel ruimte inneemt. Overigens heb ik de voeding voor de pc opengewerkt, scheelt veel ruimte en omdat ie maar 145 watt is, hoeft er ook niet direkt een fan bij te zitten. De temperaturen heb ik ook eens gemeten, na een uurtje winamp met visualization (volgens mij redelijk stressed) zat de CPU op 35, het geheugen op 34 en de HD op 31 graden. De beide voedingen bleven ook ergens op de 31-32 graden hangen. voor een aantal pics: http://wilfred.5u.com/koffermod/koffermod.html (56K alert). Mischien dat je ook iets extra's zou willen inbouwen, hoewel, je wilt hem klein houden.

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Ik ben nu zelf ook begonnen met een mp3 bak.
Hij wordt toch wel groot (mobo is vrij groot 30x18x17).
Maar kan het kwaad dat ik mijn hd tussen mijn netwerkkaart en videokaart hang?
Ik heb er namelijk ruimte gemaakt door mijn netwerkkaart in het onderste pci slot te doen en mijn videokaart in het agp slot. Is een videokaart trouwens wel nodig als er toch geen monitor op komt?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb een mp3 bak met een p166, de kast daarvan is 13cm hoog, 30 breed en 30 diep. voeding uit elkaar halen scheelt veel ruimte, in me sig staat de link naar me site waar ie op staat, hij is nog niet klaar, er moet nog een X een lcd in, en een deksel op, en ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken als mp3 speler of server en met welk OS.
Pagina: 1