[CM] paintjob beetje mislukt, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
Ik heb vandaag mijn kast gespoten in een mooie donkerblauwe kleur. Nu is eigenlijk alles perfect gegaan op de voorkant na. De voorkant heb ik dus als laatste gespoten. Bij het opdrogen zijn er allemaal lelijke doffe plekken opgekomen :( (volgens mij komt dit door die laatste gassen uit de spuitbus)
Nu ga ik morgen mijn voorkant ff opnieuw spuiten. mijn vraag is: Kan ik nu direct er overheen spuiten? of moet ik eerst schuren? opnieuw primer? alvast bedankt.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32
lees eerst de gebruiksaanwijzing op de spuitbus mbt de droogtijd en de tijd die er moet zijn tussen het spuiten van de lagen.
Als dat allemaal voldoet kan je volstaan met licht schuren met een schuursponsje,hiermee schuur je de verflaag niet "stuk" en krijg je toch genoeg schuurkrassen om een goede hechting te krijgen.
Goed kruislings en egaal spuiten,niet te dik!!
Een primer is niet meer nodig.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 02:10 schreef d-super het volgende:
lees eerst de gebruiksaanwijzing op de spuitbus mbt de droogtijd en de tijd die er moet zijn tussen het spuiten van de lagen.
Als dat allemaal voldoet kan je volstaan met licht schuren met een schuursponsje,hiermee schuur je de verflaag niet "stuk" en krijg je toch genoeg schuurkrassen om een goede hechting te krijgen.
Goed kruislings en egaal spuiten,niet te dik!!
Een primer is niet meer nodig.
sluit ik me bij aan. Lichtjes opschuren is genoeg. Houd er wel rekening mee dat je vaak maar 30 minuten mag wachten tussen het aanbrengen van 2 lagen. Ben je daar overheen, dan moet je vaak minimaal 24 uur wachten tot je weer een nieuwe laag aan mag brengen. Staat ook op de spuitbus......

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05
lees ook eens de FAQ ofzow, die topictitel moet [CM] hebben ipv [OC] >:)

• IzoOoo
Op maandag 18 maart 2002 07:16 schreef bolleh het volgende:
lees ook eens de FAQ ofzow, die topictitel moet [CM] hebben ipv [OC] >:)
Ik d8 laat ik ff netjes het bijhorende forum neerzetten is het nog niet goed :7

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Nieuwe bus kopen en nieuw laagje erover heen :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Simba
  • Laatst online: 21-08 01:57
Op maandag 18 maart 2002 01:52 schreef IzoOoo het volgende:[..]
Bij het opdrogen zijn er allemaal lelijke doffe plekken opgekomen :(
Beetje witte/grijze doffe waas?
Dan zal het vast op het laatst te vochtig/koud geweest zijn.
Zeker buiten of in garage gespoten? ;)
Kan ik nu direct er overheen spuiten? of moet ik eerst schuren? opnieuw primer? alvast bedankt.
Doffe plekken lichtjes wegschuren.
Als je niet helemaal door de verf heen schuurt, kun je gewoon eroverheen spuiten.

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Zonde joh. Met schuurpapier gaat alles..... als je geen primer hebt gebruikt kun je het ook met keukendoekje met wasbenzine of thinner wegpoetsen

• IzoOoo
Ik was ff naar de schilder geweest en heb daar advies gevraagd. Ik heb het er zonder schuren overheen gespoten en het is perfect gelukt! :D Mijn case-mod is nu helemaal af. Ik heb helaas nog geen pics. Binnenkort ff schieten.
Pagina: 1