NumLock standaard uit

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Topicstarter
Dit is nou niet bepaald het grootste probleem wat je kan hebben, maar het irriteerd me wel. Als ik mijn pc opstart staat altijd NumLock uit. Maar aangezien ik het numerieke toetenbord vaak gebruik, zou ik graag dit probleem willen verhelpen.

In mijn bios staat numlock on op enable, maar hij gaat nog steeds niet aan. (ook niet als ik hem op disable heb gezet.)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
BVD.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welk OS gebruik je?
En waarom staat dit in V&B?

Ik heb XP en als ik daar 1x aangeef dat numlock aan staat, weet ie denk ik dat ik dat graag wil ofzo. Bij mij staat ie dus standaard aan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ja, dat heb ik ook bij NT op het werk en ook sinds ik W2k heb geinstalleerd. Welke tweak is hiervoor nodig?
(F8 drukken voor de geavanceerde opstartinstellingen?)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Move V&B -> HA

• mycosis
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Topicstarter
Ik heb windows XP, maar ik zet het in MB omdat het daaraan moet liggen. Omdat ik sinds ik mijn moederbord+proccessor heb vervangen dit probleem heb...

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op maandag 18 maart 2002 01:15 schreef Jag het volgende:
Move V&B -> HA
Jij zal 't wel weten, maar is dit niet een beetje een vreemde move? :?
'k Had 'm naar SA gedaan denk 'k, maar wie ben ik :)

Mja, ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik dit probleem ook heb, met XP en 2k. Het is niet echt een probleem, want er zal wel een instelling voor zijn. Maar ik weet niet waar!

Dividend for Starters

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 01:43 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

Jij zal 't wel weten, maar is dit niet een beetje een vreemde move? :?
'k Had 'm naar SA gedaan denk 'k, maar wie ben ik :)
Was mijn voorstel in SU, maar kan misschien ook wel in SA, of in WOS aangezien het een Windows probleem is?
Mja, ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik dit probleem ook heb, met XP en 2k. Het is niet echt een probleem, want er zal wel een instelling voor zijn. Maar ik weet niet waar!
Misschien is dit wat:
[topic=311174]
En dan met name: Deze reply

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Zou via je BIOS moeten werken, misschien helpt flashen met nieuwste versie?

En WinNT, 2K & XP onthouden of je numlock aan/uit stond toen je 'm afsloot en zetten 'm daarop terug als je je OS weer start. Ik zou niet weten of dit een uitschakelbare optie is maar mij bevalt 'ie wel :P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
WindowsXP:

Schakel je Computer in (hey joh) en wacht totdat je je inlogschermpie ziet. Druk van Num-Lock áán, en reboot je computer. Als het goed is moet Num-Lock dan automatisch aanstaan als je dan inlogt.

Als het werkt: :)
Als het niet werkt: :(

Succes!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dit moet wel onder software algemeen. Dit is namelijk een probleem ( feature.. ) van winnt, dus winnt4, win2k en xp.

Numlock word standaard uitgezet door de software. Kijk maar bij het opstarten, dan gaat numlock namelijk wel aan, maar word door het os uitgezet.

Om dit te voorkomen is tijdens de installatie van het os steeds de numlock aan te zetten als ie uit is na reboot. Zo slaat winnt de instelling op en zet numlock wel aan.

Canon Digital Ixus V3

• OfNoAvail
  • Laatst online: 22:25

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Ik had hetzelfde probleem (nou ja... bijna dan :-D)
Ik heb het opgelost door in mijn config.sys: "numlock=on" te typen... de makkelijkste oplossing :-) makkelijk dan je bios flashen ofzo }:O

• Makara
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09-2023
Voor NT/2000

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard]
InitialKeyboardIndicators (REG-SZ)
Waarde: 0 = Uit 1 = Aan
Pagina: 1