Toon posts:

[PHP] input controleren van form geeft error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus een formpje gemaakt die zijn textfieldjes post en dan naar de page checksignup.php gaat. De checksignup.php bevat de volgende code - x)geeft het regelnummer aan - :
1)<HTML>
2)<HEAD><TITLE>Form Results </TITLE>
3)<BODY><?php /* This page receives and handles the data generated by "signup.html". */
4) if ($textfield7="" and $textfield10="") { print "E-mail address required please hit back on your browser"} ?>
5)</BODY>
6)</HTML>
En dan krijg ik een parse-error op regel 4
Waar gaat ik de vout in???

Verwijderd

if (($textfield7 == "") && ($textfield10 == "")) bla

[edit]
2 sets haakjes vergeten |:(

Verwijderd

Topicstarter
ahh thanxx....beetje stom van me dus

Verwijderd

Topicstarter
ff een hele basic vraag dan eigenlijk wanneer gebruik ik == en wanneer && en wat is dan het verschil met = en AND?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:04

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 18 maart 2002 00:50 schreef LovePuppy1982 het volgende:
ff een hele basic vraag dan eigenlijk wanneer gebruik ik == en wanneer && en wat is dan het verschil met = en AND?
http://www.web-con.nl/v2/tutorials.php?tutorial=64

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm nog steeds:
Parse error: parse error in /home3/chatwp/public_html/Test/checksignup.php on line 4

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 00:49 schreef LovePuppy1982 het volgende:
ahh thanxx....beetje stom van me dus
Gelukkig zie je dat zelf ook in...

Bij een parse error ga je dus gewoon de syntax nakijken, en als je iets niet zeker weet, dan pak je een PHP manual erbij.
Op maandag 18 maart 2002 00:50 schreef LovePuppy1982 het volgende:
PHP Manual

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

; achter je laatste "

Ik werk overigens altijd met echo "blaat"; Had voordelen tov print... daarbij weet ik niet of print "blaat"; mag.. misschien moet dat print("blaat"); zijn.. maar dat mag je zelf nakijken...

Daarnaast is het wijs om dergelijke formchecks clientside te doen met javascript oid. Uiteraard daarna ook nog op de server, maar tis zonde van de bandbreedte om de server er telkens mee lastig te vallen

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 00:49 schreef Cheatah het volgende:
[edit]
2 sets haakjes vergeten |:(
dat hoeft dus ook niet snuffert :)

enige wat echt FOUT was .. was dattie de ';' was vergeten

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:36
Op maandag 18 maart 2002 00:56 schreef HurrI het volgende:

Daarnaast is het wijs om dergelijke formchecks clientside te doen met javascript oid. Uiteraard daarna ook nog op de server, maar tis zonde van de bandbreedte om de server er telkens mee lastig te vallen
Dat is helemaal niet wijs, javascript kan een client uitzetten en de formcheck op een server werken altijd...

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op maandag 18 maart 2002 07:45 schreef KoeKk het volgende:
Dat is helemaal niet wijs, javascript kan een client uitzetten en de formcheck op een server werken altijd...
daarom staat er ook
Uiteraard daarna ook nog op de server,
En ja, het is wel mooi om het checken client-side te doen, maar voor de server-belasting hoef je het niet te doen hoor, maar voor de gebruiker gaat het natuurlijk allemaal een stuk sneller..
Pagina: 1