Enlightenment en gnome en de combo hiervan

Pagina: 1
Acties:

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25
Toen ik begon met het draaien van Linux draaide ik KDe maar toen ik Gnome zag was ik verkocht. Nu heb ik enlightenment ontdekt maar ik miste een beetje de desktop dus ben ik nu bezig met de gnome/enlightenment combo.

Maaaaaaaaaar.... ik wil icons op mn desktop :)
Maar als ik dus nautilus start wordt mn achtergrond anders (lelijke Nautilus ding, IK WIL MN E ACHTERGROND!!!) en zijn mn muis menu's van E weg... dit vink wel een beetje jammer.

Dus heeft er iemand een idee om dit te verhelpen of om het anders aan te pakken?

Wat ik wil is dus:

E Wmaker
Icons op desktop - maar dan wel mn E opties houden
en liever ook wel van die leuke balkjes

Ik hoop dat jullie kunnen helpen

groeten
Robin

Verwijderd

code:
1
man nautilus

geeft 't antwoord. Ik heb Nautilus zelf al een poos niet meer gebruikt vandaar dat ik je geen kant en klaar antwoor kan geven, maar in de manpage staat hoe je Nautilus kunt starten als filemanager, zonder dat hij je desktop beinvloed.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Enlightenment is niet 100% Gnome1.4 compatibel. Als je graag enlightenment draait kun je beter Nautilus zo instellen dat hij je desktop niet regelt (gewoon in de instellingen). Dan kun je nautilus starten vanuit een snelstarter of vanuit het gnome-menu. Ook kun je er voor kiezen om in plaats van nautilus, gebruik te maken van gmc (filemanager van gnome 1.2). Die is wel compatibel met enlightenment.

• sKitZo
dat Nautilus starten zonder dat hij desktop beinvloed kan idd.... maar het probleem is dan dat de icons op je desktop ook weg zijn :( en die wilk er juist houden

• aBaDDoN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04-2023

aBaDDoN

Great Moones

Exactly... ik heb hetzelfde probleem. Al heb ik zoiets van "die icons op mijn destop boeien me niet meer - daar heb ik die launcher-menus voor).

Maar het gebruiken van Nautilus maakt het opstarten van X net zo schraal als dat je een Windows-bak met Active Desktop start die eerst bv. een bmptje (gewone background) laad en dan je Active Desktop met een ander plaatje... Zo wordt je rootwindow met background ook weer overschreven door de background van Nautilus... oke het is alleen maar bij het starten van X te zien.

Ik draai Ximian Desktop 1.4 met Enlightenment en heb dus ook Nautilus uitgegooid. Want anders was mijn root-tail niet meer te zien :( (ondertussen is er ook Gktail ofzo - maar dan geldt het boventstaande argument :P)

Ik had al wat gerotzooid. Als je bv. alleen "use your home folder as desktop" aan zet en zo'n blaat.desktop file daar in je homedir zet dan gebeurt er ook geen kont :/

Dus als er iemand met een oplossing komt :) Graag :D

(misschien moet ik es in de .enlightenment mappen snuffelen:P

[Tranzy state of mind]

• aBaDDoN

aBaDDoN

Great Moones

/Me has found an solution?!

Als je gmc draait bij het opstarten van Gnome/enlightenment/whatsoever ipv Nautilus...

Dan krijg je de icons die in je homedir/.gnome-desktop/ zitten (die .desktop files)

nu kun je weer naar hartelust icons op je desktop slepen... aanmaken door bv. CTRL + rechtermuisknop te gebruiken etc.

Moet alleen nog ff het commando vinden zodat ie niet mijn homedir opent in de filemanager :)

I'll be back >:)

[Tranzy state of mind]

• aBaDDoN

aBaDDoN

Great Moones

Oke het kan is niet de meest mooiste methode maar ik heb bij "startup programs & session properties" maar bij "startup programs" ff "gmc --nowindows" neergezet en zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~ramonm/desktop_icons.jpg

Het is niet geweldig :P Ik heb liever transparant dan die gore grijze kaders om mijn icontext heen ;)

Nou vraag ik me af of nautilus niet zonder bepaalde opties kan worden gestart :)

edit:
Ook dat van die text onder de iconen is fixed:P als je eens gewoon gmc opstart en dan in de "filemanager" (om het zo maar ff te noemen) in het menu Settings kiest -> Preferences -> Desktop -> Use shaped icons en use shaped text aan hebt staan, dan zou ie er nog beter uit moeten zien...

Ben alleen te lui om nog een shot te maken en bovendien... ik ga me maar es douchen ofzo :9

[Tranzy state of mind]

• sKitZo
even iets tussendoor: kan je panel backgrounds transparant maken?? want dan zie je tenminste niet dat het een panel is maar zie je gewoon losse iccontjuh :) en da vink mooier

• aBaDDoN

aBaDDoN

Great Moones

Ja volgens mij kan dat wel gewoon... Wat ik ooit es was tegengekomen was een soort van "hack" waardoor je het transparantie-niveau van je background voor je panel kon instellen ofzo...

Misschien dat andere NOS-Tweakers daar iets over kunnen zeggen? :?

wil het ook wel proberen...

edit:

Is dit iets dat je zoekt?
http://shakti.tky.hut.fi/stuff.xml

[Tranzy state of mind]

Pagina: 1