Ik heb een Radeon 8500 met een tv-out aansluiting (duh). Maar nu heb ik het probleem dat als ik me tv-out aanzet dan werkt alles perfect. Zie het allemaal gewoon goed op me tv (instelling > 800x600,60Hz) Divx kijken werkt ook goed maar als ik mijn dvd-software opstart en een dvdtje start dan begint me beeld te flikkeren. Het is alsof de tv-out kabel er telkens in en uit wordt gehaald.terwijl die er perfect inzit. Ook als ik mijn pc opstart met de kabel erin is het opstartscherm met me bios maar de helft van me scherm (in elkaar gedrukt) en zodra win xp opstart valt het scherm weg. Ik heb al andere dvd-software gebrobeert en win 98se en Win ME, en ik ben al een andere kaart wezen halen maar dat maakte niks uit. (laatste drivers van site gehaald , Athlon XP 1700+, MSI K7T PRO 2 mobo en 256 MB DDR geheugen) Wie weet wat dit kan zijn?
Heb je je tvout toevallig via je videorecorder naar je tv geschakeld?
btw.. pal = 50hz.. niet 60hz..
btw.. pal = 50hz.. niet 60hz..
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik heb het ook inderdaad via mijn videorecorder gedaan maar dat werkte ook nie. Hoe kan ik in win XP mijn ref.rate naar 50 Hz zetten? 60 is wel gelukt
Via je videorecorder, dan is de kans groot dat dat flikkeren het resultaat is van Macrovision, oftwel een kopieeerbeveiliging. Er zullen wel tooltjes/hacks voor zijn om dat op je Radeon uit te zetten (ik heb zelf een GeForce, dus Radeon tooltjes heb ik niet
). Anders moet je het eens proberen direct op je TV aan te sluiten (dus niet via de video). Knippert het dan nog, dan is het wat anders.
Het kan ook afhangen van de dvd software die je gebruikt, als ik powerdvd gebruik zet ie macrovision niet altijd aan, met de ati dvd speler wel.
(Ik weet verder niet exact wat je ertegen kunt doen, ik heb zelf een video die als je hem uitzet de line3-scart (tv out van de pc) rechtstreeks doorlust naar de line1-scart (waar m'n tv aan hangt)
Zet ik de video alleen maar aan, dan begint het beeld te knipperen en licht en donker te worden enzo (Macrovision dus))
(Ik weet verder niet exact wat je ertegen kunt doen, ik heb zelf een video die als je hem uitzet de line3-scart (tv out van de pc) rechtstreeks doorlust naar de line1-scart (waar m'n tv aan hangt)
Zet ik de video alleen maar aan, dan begint het beeld te knipperen en licht en donker te worden enzo (Macrovision dus))
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Tis wel vaag, want van de 7 dvd's die ik heb doen 4 het wel goed en die andere 3 niet. Met andere software werkt het ook nie.(win dvd, asus dvd en powerdvd). Hoe kan je anders dat macrovision uitzetten want ik heb een grote kans dat dit nu de boosdoener is.
Verwijderd
Heb dit al vaker meegemaakt, mijn tips en aanbevelingen
- Probeer het goede signaal van je tv te zoeken (pal-b,pal-d enz.)
- Zorg dat je de juiste refreshrate aan hebt staan, dus voor je tv niet hoger dan je maximale hertzen (bij mij 80hz)
- Kijk al die instellingen na van overlay controls en bij dittering en diffusing, speel ermee om te kijken wat het beste bij je tv past
- Wat krijg je ervoor terug na een uur testen en uitproberen?
- SuperB tv-quality image, dat kan die kaart als beste weergeven
- Probeer het goede signaal van je tv te zoeken (pal-b,pal-d enz.)
- Zorg dat je de juiste refreshrate aan hebt staan, dus voor je tv niet hoger dan je maximale hertzen (bij mij 80hz)
- Kijk al die instellingen na van overlay controls en bij dittering en diffusing, speel ermee om te kijken wat het beste bij je tv past
- Wat krijg je ervoor terug na een uur testen en uitproberen?
- SuperB tv-quality image, dat kan die kaart als beste weergeven
HET WERKT, HET WERKT. Keb hem nu direct op me tv staan en alles doet het nu goed en ik heb volgends mij nog beter beeld ook. Allemaal bedankt hoor :):):):)
Dan was het naar alle waarschijnlijkheid toch Macrovision 
Oh well problem solved.. NEXT
Oh well problem solved.. NEXT
Verwijderd
DUS wat is de standaard oplossing voor die beveiliging.. kheb een geforce3.. ook donker licht knipper en om de paar seconden kompleet wegval...
Wat te doen?
Wat te doen?
Oplossing 1: gebruik andere software, bij voorkeur die bij je kaart wordt meegeleverd.Op dinsdag 16 april 2002 20:02 schreef excelsior het volgende:
DUS wat is de standaard oplossing voor die beveiliging.. kheb een geforce3.. ook donker licht knipper en om de paar seconden kompleet wegval...
Wat te doen?
Oplossing 2: Sluit de tv-out kabel van je computer direct aan op je tv,
zonder dat hij via de video recorder is doorgelusd.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
hardware matige DVD aanzetten
met de **58 drivers werkt het prima voor XP
ik gebruik power dvd 4.0 xp
met de **58 drivers werkt het prima voor XP
ik gebruik power dvd 4.0 xp
Pagina: 1