firewire naar rj45

Pagina: 1
Acties:

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om je firewire poort door middel van een verloop stukje oid (en eventueel drivers) als netwerk kaart kan gebruiken en dan dus aan kan sluiten op een UTP switch bijvoorbeeld, en dat het dan natuurlijk ook werkt. De bandbreedte is ervoor, maar of het ook mogelijk is/al bestaat?
Ik vroeg mij dit af omdat ik mijn NIC wil vervangen door iets anders, zodat er een pci slot vrijkomt. Toen ik erop ging zoeken bij google kwam je al gauw bij een aantal hardware sites uit met cables.
(sorry als het het verkeerde forum is, maar volgens mij viel dit wel onder de catogerie "exotisch")

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Kan volgens mij niet...

een firewire netwerk kan wel, maar niet gemixed met UTP..
Verloopstukjes bestaan ook niet..

Verwijderd

Firewire->LAN kan helaas (nog) niet.

Op bv www.unibrain.com staat wel een apparaat welke firewire en fast-ethernet op hetzelfde LAN kan zetten, maar dat is duur speelgoed (complete fileserver).

Ik heb in elk geval op mn P75@100Mhz/24MB mn 3Com NIC vervangen door een USB2.0 kaart met daarop een Sitecom externe usb2ethernet convertor/adapter.

Voordeel is dat ik ook nog mn muis, gamepad en scanner aan deze usb-kaart kan aansluiten. Scheelt dus een pci-slot, alhoewel nu toch alles vol is:
1* video S3 Trio54V+
1*SCSI Adaptec 2904CD
1*SB Live 5.1
1*USB2.0

en vol....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT
Dit kan IMHO gewoon niet. Tuurlijk kun je wel een firewire LANetje bouwen (search maar eens) echter 'zomaar ff in je hub douwen' is onzin.

Dit is hetzelfde als dat je zegt, ik heb nog 50 meter coax over. We zetten er even een RJ45 stekker op en tada ... UTP!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik zat net ff op de webssite van realtek te kijken maar ze hebben er al wel een chippie voor gemaakt. Namelijk de RTL8801, ik zie alleen nog helemaal geen drivers ervoor staan dus zal het nog wel in de ontwikkel fase zijn.
Het is dus gewoon een kwestie van tijd totdat er Ethernet adapters voor Firewire gaan komen, bij USB duurde dat ook even.

Realtek : http://www.realtek.com.tw

Murphy was an optimist

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 17:07 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Ik zat net ff op de webssite van realtek te kijken maar ze hebben er al wel een chippie voor gemaakt. Namelijk de RTL8801, ik zie alleen nog helemaal geen drivers ervoor staan dus zal het nog wel in de ontwikkel fase zijn.
Het is dus gewoon een kwestie van tijd totdat er Ethernet adapters voor Firewire gaan komen, bij USB duurde dat ook even.

Realtek : http://www.realtek.com.tw
Alleen is het zo jammer dat je 300megabit verspild, sneller word de hub/switch echt niet!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 17:10 schreef Flipke het volgende:

[..]

Alleen is het zo jammer dat je 300megabit verspild, sneller word de hub/switch echt niet!
je hebt ook al 1Gbit swiches!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 17:12 schreef SH007 het volgende:

[..]

je hebt ook al 1Gbit swiches!
Jah, ok .. maar dat is dat weer overkill ;) als je die kunt betalen heb je vaak ook geld voor de nic's :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 18 maart 2002 17:10 schreef Flipke het volgende:

[..]

wat een klets.

omdat je PCI bus 1066mb per sec aan kan, dienen toch niet alle kaarten daar gebruik van te maken?

ergens moet de bottleneck zitten.
je verspilt dus helemaal geen 300mbit.

en als je em dan op een gigabit switch zou hangen, zou die switch dan 600mbit verspillen???

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1