Maxtor D740X-6L: weirde herkenning in Bios

Pagina: 1
Acties:

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Hoi tweakers,

Heb me vanavond bezig gehouden met het ineen steken van een nieuw werkstation.
Athlon XP 1700+
Epox EP-8KHAL
Windows 2000
en ... MAXTOR D740X-6L

Bij een eerste boot, voor het installen van het OS gaf hij een weirde herkenning van de maxtor HD in het Bios. Herkenning was een rare-string van tekens. Iets in de aard van 'M ^"#T^*' In ieder geval niet de aanduiding die een HD zou moeten geven in het bios. Ik de HD van Cable select naar expliciet slave gezet. Toen deedt hij het wel prima.

Os volledig geinstalleerd. Eventjes drivers installed en wat geconfigged, dan afgezet om te gaan eten. Toen ik terugkwam wou windows niet meer booten. Windows 2000 kwam nog tot zijn grijze balk onderaan het scherm met de melding 'windows 2000 wordt gestart' en toen werdt het scherm gewoon zwart.

Heb ondertussen eens verder naar de oorzaak gezocht. Ik heb Windows opnieuw installed. Booten als de PC heeft afgestaan levert nog flink wat problemen op. Melding 'Primary harddisk failed', Na een ram op de reset-toets doet ie het wel prima. Geen foutmeldingen meer. Eens de PC weer enkele seconden heeft afgestaan is de melding 'Primary harddisk failed' er weer, de oplossing is weer de reset-toets.

Enkel is dit niet de manier hoe ik mijn werkstation wil afleveren ... Weet er iemand raad?!? Ben er een beetje hopeloos van aan het worden ... veel kans dat morgen windows 2000 niet meer wil booten .. en dan kunnen we weer formatteren, maar ook dat is de oplossing niet ...

thx in advance.

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
HD naar de klote, hebik ook wel eens voorbij zien komen...(Hoofd TD)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij in de bios niet herkend wordt kun je ervan uit gaan dat de hdd kapot is.

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Je hebt 3 jaar garantie op die Maxtor schijf, ff terugbrengen en een nieuwe halen...

specs

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 20:39

IvoB

Prutst er rustig op los

niet toevallig 2 HD's op master gezet :?