Toon posts:

coax netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest voor een collega z'n netwerk tussen twee pc's aan de gang krijgen.
één keer een 486 met win85, en een AMD K5 met win98. Beide hebben een ISA 3com ethernetkaart, met coax aansluiting. De K5 heeft ook nog een PCI-ethernetkaart voor de kabelmodem.
Op beide pc's zijn de netwerkkaarten geinstalleerd, evenals TCP/IP. De kaarten werken goed volgen het apparaatbeheer.
Ik heb de kaarten IP nummers gegeven uit de 192.168.x.x reeks, met bijbehorende subnetmask.
T-stukjes op de kaarten, coax kabel ertussen, en aan de uiteinden 50 ohm afsluitweerstanden.
Moet goed gaan zo, lijkt mij, maar je kon niet naar de andere pc pingen, ze zagen elkaar niet. Ook niet met het netbeui-protocol.
Ik heb gekeken of de kaarten naar zichzelf pingen, dat doen ze foutloos. De coax kabel is ook goed(doorgemeten), evenals de T-stukjes en weerstanden(nieuw)
Waarom zien de pc's elkaar niet?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Okeeee dan. Man man wat een probleem. Heb je toch een andere kabel geprobeerd? Klinkt toch echt als een netwerkkabelprobleem.

En anders toch maar eens een andere netwerkkaart proberen. Die 3com moet je met de diskette van plug & play afhalen (onder dos). En dan zelf een IRQ geven.

Heb ik ook wel eens gehad. Alles leek goed te zijn maar kon nix pingen. Heb ik ook onder dos met de diskette van 3com zelf alles ingesteld en toen werkte het.

Money for nothin' and your chicks for free