Toon posts:

PCI problemen ook met de KT333 ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met de PCI problemen van de laatste VIA chipsets is dit ook bij de KT333(A) nog aan de orde??

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

PCI-problemen? Bedoel je gekraak van je geluidskaart of IRQ sharing? Ik heb in ieder geen last ervan (zie sig).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ook de zwaar tegenvalende prestaties van hardeschijven door deze pci problemen! Mijn KT266A systeem Epox 8KHA geeft bij Sisoft Sandra een score van +/- 19500 voor mijn U133 Quantum waarbij de referentie schijf een U100 een vermelding heeft van ongeveer 24500!!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
kt333a heeft nog steeds de pci bug ja

if broken it is, fix it you should

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Koop dan ook geen Via :r Sorry, maar ik heb het echt gehad met die buggy Via chipsets :'( Geef mij maar lekker SiS, is misschien 1 a 2 % trager, maar wel retestabiel en minder bugs :)

webOS all the way!

Verwijderd

Vind ik ook een beetje jammer verhaal ja, dat ze een chipset op de markt zouden brengen met exact dezelfde fouten als zijn voorganger(s) :'(. Maar het zou me niks verbazen, typisch VIA

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 18 maart 2002 08:45 schreef druup het volgende:
Mijn KT266A systeem Epox 8KHA geeft bij Sisoft Sandra een score van +/- 19500 voor mijn U133 Quantum waarbij de referentie schijf een U100 een vermelding heeft van ongeveer 24500!!
Op maandag 18 maart 2002 08:50 schreef Hermanvh het volgende:
Koop dan ook geen Via :r Sorry, maar ik heb het echt gehad met die buggy Via chipsets :'( Geef mij maar lekker SiS, is misschien 1 a 2 % trager, maar wel retestabiel en minder bugs :)
druup: mijn HDD performance is laag op een via chipset
Hermanvh: koop dan ook geen VIA. Neem liever SIS, ook al is die nog trager

???

Siditamentis astuentis pactum.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ietsje trager dan de goed werkende VIA sets in deze wereld, niet: trager als *alle* VIA's ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elgringo
Op maandag 18 maart 2002 09:01 schreef limoentje het volgende:
ietsje trager dan de goed werkende VIA sets in deze wereld, niet: trager als *alle* VIA's ;)
:?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

elgringo: lees de post voor de mijne :+

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op maandag 18 maart 2002 09:00 schreef Varienaja het volgende:

[..]

[..]
...
Hermanvh: koop dan ook geen VIA. Neem liever SIS, ook al is die nog trager
Die heb ik ook, zie m'n sig >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er van deze problemen al wat dingen op internet verschenen?? De tests die ik heb kunnen vinden schrijven hier n.l. niet over!

Verwijderd

Ja maar ook de zwaar tegenvalende prestaties van hardeschijven door deze pci problemen! Mijn KT266A systeem Epox 8KHA geeft bij Sisoft Sandra een score van +/- 19500 voor mijn U133 Quantum waarbij de referentie schijf een U100 een vermelding heeft van ongeveer 24500!!
:Z

De Epox 8KHA+ heeft geen onboard RAID op het mobo zitten, als je dus geen addon card gebruikt (Dat is voor 1 schijf sowieso niet slim, dan kan je hem ook beter aan IDE1 hangen) moet je hem dus op IDE1 hebben, die direct op de southbridge zit, en niet op de PCI bus. Jouw lage score heeft dus niks met de PCI bug te maken (Mijn DMAX 40 GB U100 haalt wel netjes rond de 25000 :) )

Bovendien wordt door die bug de maximale doorvoer vabn de PCI bus verlaagd naar 90 MB/s, probeer dat maar eens te halen met je enkele schijfje in real world conditions, en dus niet met een burst-tranfertestje van Sandra. Je moet al een flinke RAID setup hebben wil je hier last van krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 14:01 schreef ThunderBert het volgende:

[..]

:Z

De Epox 8KHA+ heeft geen onboard RAID op het mobo zitten, als je dus geen addon card gebruikt (Dat is voor 1 schijf sowieso niet slim, dan kan je hem ook beter aan IDE1 hangen) moet je hem dus op IDE1 hebben, die direct op de southbridge zit, en niet op de PCI bus. Jouw lage score heeft dus niks met de PCI bug te maken (Mijn DMAX 40 GB U100 haalt wel netjes rond de 25000 :) )
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik een schijf gebruik want het zijn er n.l. 4 (2 stukts Maxtor U133 40gb en 1 Maxtor U100 30gb en 1 IDM U100 30gb) plus een CD en CDRW. Ik heb mijn PC geinstalleerd voordat ik van die PCI bug wist dus dacht ik die U133ers zijn sneller en heb ik die dus via een Promise U133 PCI kaart als os/boot drive gebruikt wat dus ten onrechte is geweest!!

Verwijderd

Daarom had ik er ook bij staat "tenzij je een addon RAID of IDE controller gebruikt" :)

Meestal zijn die addon IDE kaarten trager als de controllers op het mobo zelf, ook zonder PCI bug. (op een BX board van mij bijvooorbeeld ook)

• elgringo
Op maandag 18 maart 2002 09:09 schreef limoentje het volgende:
elgringo: lees de post voor de mijne :+
ik bedoel dus: das geen ABN

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Op maandag 18 maart 2002 08:34 schreef RAID-0 het volgende:
PCI-problemen? Bedoel je gekraak van je geluidskaart of IRQ sharing? Ik heb in ieder geen last ervan (zie sig).
heb je een beetje goede ervaringen met je msi bordje of niet?, want heb gehoord dat die nieuwe epox zuigt.
Pagina: 1