Toon posts:

Wireless Lan, werkt dat zo??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een klein stukje van mijn netwerk draadloos maken. En wel voor de laptop. Zodat ik niet overal kabels heen hoef te leggen. Kan dat op deze manier? Of zit ik echt vast aan zo'n (heeel erg dure) accespoint??

ACTIONTEC PCMCIA Wireless Network Card In de laptop
ACTIONTEC USB Wireless Network Adapter aan de Server

Wat heb ik aan software nodig (deel nu internet met Winroute)?

Verwijderd

Je zit aan zo een duur access point. Verder die software, is gewoon tcp/ip (standaard) + de geschikte drivers. Maar die zijn er altijd bijgeleverd. Winroute is verder geen probleem daarmee.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wanneer ik het maar op 2 kaartjes hou die met elkaar moeten communiceren, dan zit ik echt aan een accespoint vast? ik had begrepen dat dit een soort van hub is, en die heb je bij 2 netwerkkaarten ook niet nodig, gewoon cross ertussen :)

Hmm, als ik die echt nodig ben wordt het een beetje te duur, heb je heeeeeeeeeeel veel kabel voor, voor dat geld..

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Maar je mist wel je gemak!

Ik heb nu een weekje een WireLess router thuis, vind het heeeelemaal top.

Overal met de laptop werken, keuken, kamer, slaapkamer, tuinhuisje en natuurlijk de hele tuin. En zonder kabels :-) Heerlijk... Het gemak dient de mens, alleen je moet er wat voor overhebben....

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Verwijderd

Neeeeeee, Access point is bij 2 draadloze netwerk kaarten NIET nodig, dat heet ad-hoc mode en dat werkt prima (koop alleen wel 2 kaarten van dezelfde fab, sommige merken gaan niet goed met elkaar om in ad-hoc mode)

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Hoe zet je je netwerk kaart in adhoc mode? En de andere instellingen?

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op maandag 18 maart 2002 09:00 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Hoe zet je je netwerk kaart in adhoc mode? En de andere instellingen?
Lees de documentatie van de kaarten. Dit kan per fabricant verschillen...

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1