HP media partitioneren

Pagina: 1
Acties:

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 07:47
Dit is het geval, het gaat dus om een HP computer waarop XP home edition is geinstalleerd.
  • Intel Pentium 4 1,8Ghz processor. 16 x DVD/ 12x8x32 CDRW. 60 gb. harddisk. Inclusief 56k PCI modem. 256 MB. SDRAM 64 MB. videogeheugen. 400 Mhz. front side bus. 2x USB voor en 2x achter. Inclusief 17" trillingsvrije monitor. Met uigebreid software pakket. Inclusief Windows XP
Zoals gewoonlijk is er lekker veel software op geinstalleerd, die trouwens ook alleen maar schijfruimte innemen, en die je toch niet gebruikt
Op de harde schijf is ong een 1700MB gereserveerd voor systeemherstel, daar staat dus de originele configuratie op voor het geval dat je een systeemcrash krijgt, zodat je altijd nog je originele configuratie kunt terughalen (lees fabrieksinstelling, dus je bent al je "persoonlijke" software kwijt.

Nu is het zo dat er standaard alleen maar 1 partitie op staat die heet natuurlijk C is NTFS en in mijn geval ong 57GB groot, + nog die ong. 1700MB partitie van de bootmaster(backup).

Nu heb ik via een ingebouwd tooltje de gereserveerde ruimte op de hardisk, gecopieerd naar 3 cd-r's, zodat ik meer schijfruimte zou hebben, en dus een extra partitie (D) zou kunnen maken, echter lukt me dat niet.
er is nu inderdaad schijfruimte vrijgekomen, maar met de opstartdiskette gemaakt in XP, en met behulp van FDISK, krijgt ik die vrijgekome schijfruime niet benut.

Eigenlijk wil ik zowieso de harde schijf in 3 partitie's partitioneren, maar ik ben bang dat ik dan geen systeemherstel meer kan uitvoeren omdat de grootte van mijn C partitie dan wordt aangepast.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Het probleem is ook dat je van HP geen originele Windows XP cd-rom krijgt , maar alleen maar , in mijn geval, een hersteldiskette, je kunt bellen wat je wilt maar je krijgt de originele cd-rom niet opgestuurd van HP.(is dat normaal?)

Bijvoorbeeld, ik voer een format C uit, maak de c partitie die nu 57GB is 30GB en wil dan met behulp van de cd'roms met de systeeminformatie, die backup weer teruzetten, gaat dat wel werken?

Graag jullie ervaring hiermee, of tips.

Alvast bedankt

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=21]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 17 maart 2002 22:49 schreef VincentVega het volgende:
Eigenlijk wil ik zowieso de harde schijf in 3 partitie's partitioneren, maar ik ben bang dat ik dan geen systeemherstel meer kan uitvoeren omdat de grootte van mijn C partitie dan wordt aangepast.
Heeft iemand hier ervaring mee?

heb wel eens een HP hersteld, maar dat is gewoon een image die teruggedumpt wordt en waarbij er dacht ik niet op de partitie grootte gelet wordt

Het probleem is ook dat je van HP geen originele Windows XP cd-rom krijgt , maar alleen maar , in mijn geval, een hersteldiskette, je kunt bellen wat je wilt maar je krijgt de originele cd-rom niet opgestuurd van HP.(is dat normaal?)

dit lijkt me redelijk normaal, je hebt windows XP + licentie, dus als je dan nog een keer XP wilt, moet je deze gewoon kopen in de winkel, anders zijn ze nog illegaal bezig ook nog

Bijvoorbeeld, ik voer een format C uit, maak de c partitie die nu 57GB is 30GB en wil dan met behulp van de cd'roms met de systeeminformatie, die backup weer teruzetten, gaat dat wel werken?

try it
anders gebruik je partition magic (niet echt fijn en betrouwbaar, weet ik) of de diskmanager van XPs