Toon posts:

Geheugen testen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier al eerder een topic over gemaakt maar ik ken em niet meer vinden, dan dit maar...
Even korte uitleg : PC gekocht bij HCC dagen, zet em in elkaar en ding loopt niet, blauwe schermen enz. Ik dacht eerst HD kapot, bleek niet te zijn.

Nu ben ik dit weekend er weer mee bezig geweest en volgens mij ben ik erachter : het geheugen.
Ik heb dat geheugen in mijn PC gedaan, mijn PC ging helemaal freaken, toen ik mijn eigen weer erin deed, ging hij zo freaken dat ik mijn HD moest wissen :(

Maargoed, het zijn 2 reepjes van 265 MB DDR. Hoe kan ik nou testen OF het geheugen kapot is, en zoja, WELK reepje ??

Ik zit nu op een keuze, HD is het niet, VGA kaart ook niet, CD-Rom is errug sterk. verder zit er nix bijzonders is, dus dan blijft er nog maar 1 keuze over : geheugen of moederbord. toch ??

Hoe kan ik het geheugen testen of het kapot is of niet ??

Alvast bedankt

edit:
Het mobo is een Asus A7M266, met nieuwste bios (1600)

Deze persoon heeft HETZELFDE probleem : [topic=442154/1/25]

Verwijderd

http://www.teresaudio.com/memtest86/

Gevonden in een topic !!! :P

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

De computerboer kan het meestal wel ff testen, en anders ga je iemand die ook een DDR bordje heeft en test je ze daar stuk voor stuk. Dan ben je er zo achter...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

www.simmtester.com

Gewoon de reepjes ff apart testen, of even langs je computerboer gaan...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx mensen, ik houd jullie op de hoogte. ;)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

verwacht trouwens niet dat je zo klaar bent met dat testen hoor :) Ik heb het ook weleens gedaan, ben een halve dag bezig geweest (ofligt het aan mij :P )

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

nee ligt niet aan jou... Memtester heeft er ruim 20 uur over gedaan met alle tests aan. Betreft hier 512 mb DDR.
Advies floppy erin, alle tests selecteren en gaan slapen kan ff duren namelijk...
offtopic:
500 posts!!!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Werkt dat programmaatje ook met RDRAM?
Pagina: 1