Toon posts:

[macos9] epsonstylus color740 wil niet............

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een probleempje de i-mac van me vriendin die krijgt de Epson Styus color740 niet goed geinstaleeerd ik heb al van alles geprobeerd en ook gezocht (google ect) maar van het probleem heb ik nix kunnen vinden..want in de kiezer kan ik hem niet aanzetten of kiezen want dan geeft hij een fout melding en ook bij de install van epson staat erbij serial printer drivers en nix over USB dus nou vraag ik me af...hoe kom ik aan de goede usb drivers voor dat gekke ding??

bvd :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

ik heb zelf een 740 (serieel, da wel) maar dat ging zonder problemen.

De drivers kan je vast via versiontracker.com wel vinden...

kan je iets duidelijker zijn in je foutmeldingen etc.?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
In het discussie forum van apple kwam ik de volgende oplossing tegen naar aanleiding van een vraag over Espon SC740 problemen:
David Ely geeft raad:
I had the same problem. I was able to fix it by deleting the printer and re-adding it. Note: the printer control program hung when I attempted to re-add it, but after a system reboot, the printer was there and working.

I hope this works for you!
En een andere oplossing:
Terry Devlin geeft raad:
When ever I get a "Communication error with printer"message I reboot in single user mode and run the file check. It always works for me with Epson Color 680 and 760. Specific instructions:
Restart holding down 'apple' and 's' keys. - You get the happy mac then a black screen with lots of Unix type stuff. At the prompt (%) type

/sbin/fsck -y (Note space between 'k' and '-')

This runs a file check on your system - a sort of minor Disk Doctor. If problems are detected it will tell you. If there are problems re-run the file check until you get a "The Disk Appears OK" message. Type
exit

and aqua starts up and your off. It has always worked for me - your mileage may vary
Good luck
Als je zelf verder wil zoeken in het forum van apple, dan moet je je eerst aanmelden. http://discussions.info.apple.com/

Ik hoop ook voor je dat een van de beide oplossingen werkt. Ik zit nog steeds op een driver voor mijn Epson Stylus Photo 1200 voor MacOS X te wachten.