Toon posts:

Matrox G400 defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op een Gigabyte Mainboard (GA5AX met Ali Alladin Chipset) met AMD K6/400 proc. een Matrox G400 kaart geplaatst. (Kwam uit een andere pc waar hij het prima deed)

Na installatie van Win98 SE i.v.m. nieuwe harddisk, geeft de comp. tijdens installatie van de Matrox drivers (van originele Matrox CD) tijdens de reboot een algemene beschermingsfout.
Als het al lukt de Windows desktop te krijgen, is het met niet meer dan 16 kleuren.

Wie weet wat er aan de hand is?????????

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 22:25
ik verwacht zeker niet dat ie defect is, want hij geeft wel beeld in windows... ik denk dat het eerder ligt aan een driverconflict ofzo. kijk eens naar de irq's die aangesproken worden door andere apparatuur? zit irq 9 of 10 misschien al vol met iets anders, zoals netwerkkaart of scsi adapter of pci geluidskaart. die apparaten willen ook graag op die irq zitten.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

probeer anders eens een andere Matrox driver, ipv van de CD neem je die van de Matrox site ofzo.

Verder kan dit ook liggen aan BIOS instellingen (AGP instellingen!) of aan de chipsetdrivers (ALi Alladin), bijvoorbeeld aan het AGP gedeelte. Probeer ook die drivers eens te vervangen door de nieuwste van de ALi site.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Denk ook dat het eerder de videokaart drivers zijn.

Hier kan je de nieuwste vinden voor je kaartje!

ftp://ftp.matrox.com/pub/mga/archive/win_9x/2002/w9x_682.exe

Verwijderd

Topicstarter
Bij een setup een dag eerder was er niets aan de hand. De problemen begonnen na een update met nieuwere drivers en daarna DirectX 8.1.
Ben bezig de pc opnieuw te installeren na inbouw van een nieuwe HD.
In de kast heb ik alleen een SB pci 128 en een 3Com NIC.

Ben al opnieuw begonnen met een format C:. Het probleem bleef met de Matrox G400.
Heb het geheel nu wel goed draaien met een Matrox G200 (DirectX 8.1 maar niet er opgezet), maar die heeft maar 8MB geheugen. De G400 16 MB en die wil ik er dus op hebben.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22

BCC

Weet je wel zeker dat die drivers DirectX 8.1 ondersteunen? Er zijn meer videokaart drivers die hier nogal problemen mee hebben... (En DX 8.1 is ook nogal eens buggy)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik kan aan een G400 16mb single head komen. Het gaat je 45 euro kosten ! :)
mail me

dikzak

Pagina: 1