Ik heb ff een klein probleempje. Er is een pc in de frut gelopen en moet formateren
ik kan alleen nog in dos komen en weet niet wat het commando is om hele directories te kopieren
Wie helpt?
Greetz Superboot
Greetz Superboot
Verwijderd
Volgens mij moet dat /e aan het einde, maar dat weet ik niet zeker.Op zondag 17 maart 2002 22:23 schreef superboot het volgende:
Ik sta duzzz in program files en wil de directory firstc~1 incl. submappen kopieren naar de d-partitie moet ik dan intikken:
xcopy /e firstc~1 d:\
of heb ik het dan fout
Verwijderd
Daar staat xcopy op misschienOp zondag 17 maart 2002 22:25 schreef superboot het volgende:
en wat doe ik dan met de bootdisk???
Verwijderd
1
| xcopy *.* /s ?:\mapdie je wilt hebben |
Op zondag 17 maart 2002 22:27 schreef superboot het volgende:
toen er nog nix als windows bestond kon je zeker toch ook al mappen kopieeren zonder bootdisks en zo
Enig idee wat een bootdisk is? NOFIOp zondag 17 maart 2002 22:29 schreef superboot het volgende:
misschien heb ik wel een bootdisk
Als je Windows nog op de PC hebt staan kun je gewoon het volgende intikken:Op zondag 17 maart 2002 22:28 schreef superboot het volgende:
o btw het zou veel handiger zijn als jullie nou gewoon zeiden HOE ik het moet intikken bijv: xcopy (mapnaam) d: /e
jahaaa, maar om dat te doen moet je wel het bestandje xcopy.exe (of .com) hebben. En die staat (niet geheel toevallig) op de bootdisk. (of in je windows\command dir)Op zondag 17 maart 2002 22:27 schreef superboot het volgende:
toen er nog nix als windows bestond kon je zeker toch ook al mappen kopieeren zonder bootdisks en zo
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Niet als het bestand nog ergens op je harde schijf aanwezig is nee, maar als je zeker wil zijn.. is zo'n bootdisk wel het makkelijkstOp zondag 17 maart 2002 22:32 schreef superboot het volgende:
heb ik dan een bootdisk met xcopy nodig
Zet er een /s achter.Op zondag 17 maart 2002 22:40 schreef superboot het volgende:
hij doet t met: C:\WINDOWS\COMMAND\XCOPY C:\firstc~1\*.* d:\*.* /E
maar hij kopieert de submappen niethoe los ik dit op
En zo:Op zondag 17 maart 2002 22:43 schreef superboot het volgende:
C:\WINDOWS\COMMAND\XCOPY C:\firstc~1\*.* d:\*.* /E/S
nou doet ie nog de submappen niet
Uit eigen ervaring en hier vandaan.Op zondag 17 maart 2002 22:43 schreef superboot het volgende:
C:\WINDOWS\COMMAND\XCOPY C:\firstc~1\*.* d:\*.* /E/S
nou doet ie nog de submappen niet
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Hoe kom jij erbij dat hij programma's wil backuppen?Op zondag 17 maart 2002 22:48 schreef MRic3 het volgende:
Ik zal je de moeite besparen wat jij wilt werkt niet....
program files copieren, formateren, win95 opnieuw instaleren en dan prog files terug zetten...
Gewoon windows 95 eroverheen instaleren....
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Waarschijnlijk is je toetsenbord kapot, want je Caps blijft hangenOp zondag 17 maart 2002 22:50 schreef superboot het volgende:
HOE KOPIEER IK DIE IS MIJN VRAAG
Forget your fears...
...and want to know more...
En zonder \ achter d:Op zondag 17 maart 2002 22:55 schreef superboot het volgende:
jup ook zonder sterretjes geprobeerd
Verwijderd
Ik wil bovenstaande even benadrukken superboot!<font size="3">
Superboot: je kunt ook wel even geduld hebben en wachten op een antwoord...met caps-lock aan berichten gaan sturen en dan nog veel achter elkaar is niet echt zoals het in dit forum meestal gaat.</font>
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Please do not contact me telepathically.
Het is juist goed dat hij het hier plaatste. DOS is geen WOS maar een NOS. NOS houdt niet in Linux, maar alles wat niet Windows is.Op maandag 18 maart 2002 02:37 schreef squee het volgende:
Je hebt kans dat als je het met xcopy gaat copy-en dat je dan je lange bestandsnamen kwijt bent, omdat als je in dos bent opgestart deze niet meer ondersteund worden.
Je postte dit in NOS he? Krijg je ook een NOS antwoord van me
Neem een Debian rescue/boot en een root diskette... zorg ook even dat je de kernel modules voor VFAT enzo bij de hand hebt (op een 3e diskette).
Boot je machine met de twee debian floppen, ga nar de console... mount de 3e flop, insert de modules in je kernel... maak ff wat dirs in /mnt voor je partities en mount ze.
Nu kan je veilig je bestanden verplaatsen met cp -r enzo... zonder dat je je lange bestandsnamen kwijt bent!
Nou succes ermee!![]()
Op maandag 18 maart 2002 08:41 schreef Compubiter het volgende:
[..]
Het is juist goed dat hij het hier plaatste. DOS is geen WOS maar een NOS. NOS houdt niet in Linux, maar alles wat niet Windows is.
Please do not contact me telepathically.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd