Toon posts:

[diascanner] welke kan ik het best kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een scanner die een hele reeks dia's in kan scannen, automatisch dus. Het mooiste zou zijn als die scanner ook nog normale afbeeldingen in kan scannen (flatbed).

Vereist is wel dat de dia's automatisch ingevoerd worden, ik moet er namelijk een kleine 3000 inscannen :o

Heeft iemand ervaringen met een bepaalde scanner, zet dat aub hier neer...

Ik heb de HP Scanjet 4470/C op internet zien staan alleen volgens mij moet je dan de dia's per stuk inscannen, en dat is net iets te veel werk.

Owja... de prijs zou ik graag onder de 500 euro zien...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 17 maart 2002 22:08 schreef Bjorny het volgende:
Ik ben op zoek naar een scanner die een hele reeks dia's in kan scannen, automatisch dus. Het mooiste zou zijn als die scanner ook nog normale afbeeldingen in kan scannen (flatbed).

Vereist is wel dat de dia's automatisch ingevoerd worden, ik moet er namelijk een kleine 3000 inscannen :o

Heeft iemand ervaringen met een bepaalde scanner, zet dat aub hier neer...

Ik heb de HP Scanjet 4470/C op internet zien staan alleen volgens mij moet je dan de dia's per stuk inscannen, en dat is net iets te veel werk.

Owja... de prijs zou ik graag onder de 500 euro zien...
Bij de 4470c moet je idd handmatig invoeren. Misschien staat op de site van Primefilm wel een leuke. Echter alleen dia's en negatieven.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 22:10 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Bij de 4470c moet je idd handmatig invoeren. Misschien staat op de site van Primefilm wel een leuke. Echter alleen dia's en negatieven.
PrimeFilm stond in het makro-krantje.... ik heb alleen nog nooit van dat merk gehoord, is dat wat?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 17 maart 2002 22:18 schreef Bjorny het volgende:

[..]

PrimeFilm stond in het makro-krantje.... ik heb alleen nog nooit van dat merk gehoord, is dat wat?
We verkopen ze in de winkel. Het is niet veel speciaals, de scankwalititeit van de 5470c van HP is beter (2400 dpi van HP tov 1800 dpi van Primefilm). Dit hebben we zelf in getest en het resultaat is echt te zien. De kwaliteit van de primefilm is korreliger, maar evengoed acceptabel. De scanresolutie van de 4470c is 1200 dpi btw.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 23:12 schreef Compubiter het volgende:

[..]

We verkopen ze in de winkel. Het is niet veel speciaals, de scankwalititeit van de 5470c van HP is beter (2400 dpi van HP tov 1800 dpi van Primefilm). Dit hebben we zelf in getest en het resultaat is echt te zien. De kwaliteit van de primefilm is korreliger, maar evengoed acceptabel. De scanresolutie van de 4470c is 1200 dpi btw.
Het gaat om het inscannen van 2000-3000 dia's voor privégebruik... zou die PrimeFilm daarvoor voldoende zijn?

Verwijderd

ik weet dat agfa ook een diascanner heeft maar weet niet of die ook automatisch kan inscannen...

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Één van de weinige minder kostbare oplossingen om dia's achter elkaar te kunnen scannen is een Nikon Coolscan 4000 scanner plus een nikon SF200 dia feeder, waarmee je tot maximaal 50 dia's automatisch kan laten inscannen.

Prijskaartje: € 1875 voor de scanner, € 540 voor de feeder.

De meeste diascanners kunnen reeksen van 6 dia's aan dmv een houdertje. Dit zijn scanners in de € 900 - 1000 prijsklasse. Allemaal iets boven de € 500, alhoewel Acer (benq) bv de scanwit 2740 heeft, die stofcorrectie heeft en ongeveer € 525 kost :)

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:00
In de computertotaal van april hebben ze een stuk over dia/ negatief scanners met een test erbij. Als ik jou was dan zou ik dat ffkes lezen.
Pagina: 1